Plussa,haamu vai nega? Kaikki kuvien ja oireiden kera mukaan ketjuun :)
Heippa kaikille kuumeilijoille!
Täs eletää jännittäviä päiviä :p
Edelliset kuukautiset oli 22.6-25.6 ja oletettu ovulaatio oli 9.7, en tikuttanut mutta laskujeni mukaan. Ukon kanssa me pupuillaan lähes päivittäin niin ei tuo oviksen laskeminen oo ollu mitenkään se päälimmäinen juttu :) Seuraavat menkat pitäis alkaa 23.7
Olen kyllä lukenut että raskausoireita ei voi tulla ennen kun kiinnittyminen on tapahtunut mutta 4 päivää oletetun ovulaation jälkeen olen kärsinyt menkkamaisista jomotuksista PÄIVITTÄIN, ei se jatkuvaa ole mutta sellasia hetkiä on päivässä kun joutuu juosta ihan vessaan katsomaan että alkoiko menkat, joo typerää koska niiden ei pitäisi alkaa edes vielä :D 6 päivää sitten kun kärsin aika kovasta alavatsa jomotuksesta, illalla pupuiltiin ja tuntui todella epämukavalta, tuonne alapäähän pikkusen sattui mitä ei koskaan ole ennen tehnyt,kuivuutta se ei ole koska alapää on kyllä oviksesta asti ollut todella kosteana, ukkokin on mielissään :D ylävatsaa (suunnilleen peukalonmitan verran rinnoista alaspäin keskelle) on "puristanut" oudosti muutaman kerran, tiedä sitten onko edes raskausoire mutta ennen sellaista ei ole ollut, AHH, kyllä tää intoilu on samalla ihanaa vaikka stressaavaa :P rinnat kipeytyivät 3 päivää sitten ja se kipu on sellaista "rintojen sisäistä" kipua, painellessa ei tunnu kipua sen kummemmin, se särky on jossain tuolla sisällä ja varsinkin selälleen maatessa alkaa sellanen pistävä jomotus ja ilman rintsikoita nuo tuntuu roikkuvan polvissa asti :D, tosin kyllä pientä jomotusta tuntuu niissä myös mahalleen maatessa. rintsikat päällä se kipu on mun pongauksien mukaan voimakkaampi, tiedä sitten. nännipihat mun mielestä on lautasen kokoset, tossa aamulla peilistä niitä katselin ja mietin että eihän ne nyt tolta aina näytä,mutta meillä yk3 menossa ja hirveääkin hirveämpi vauvakuume molemmilla niin kai ne silmät saa raskaushaaveissa nännitkin näyttämään isommilta, haha :D pari päivää sitten väsytti niin per***esti,olisin voinut vaan nukkua, mutta se väsymys on jotakuinkin pois, uupunu olo kuitenkin seuraa päivästä toiseen. hmmm, sen kummempia toivottuja raskausoireita mulla ei ole.
No,pakkohan se on kertoa että todellakin MALTTAMATTOMANA, siis todellakin ihan täpinöissäni olen hölmö mennyt ja testannut jo 3 päivää sitten ekan kerran, puhdas negahan se sieltä tuli, tosin en kyllä uskonutkaan sen näyttävän vielä mitään mutta kyllähän te tiedätte :D Tänä aamuna se malttamattomuus sieltä taas astui esiin kun kaapissa kuitenkin yksi halpistesti mua huhuili, halus aamupissalle mukaan,olihan se pakko ottaa :D ihan testiajan sisällä olin kyllä näkeväni siinä tikussa toisen HAALEAN viivan,mutta ne silmät kyllä saattaa heittää ja pahasti. Ja senkin tiedän että liian aikaisin testaaminen ei kannata :/ Laitan kuvan tähän ja haluisinkin kuulla teidän mielipiteen testistä :) ja myös teidän tilannetta,missä vaiheessa kiertoa ja mitä oireita? Oikein paljon plussatuulia kaikille!(y)
Kommentit (3051)
Vaniljasuklaa kirjoitti:
Karkki202111 kirjoitti:
Tänään heräsin about 6aikaan todella huonoon oloon oli oksennuksen tulo lähellä. Luulin että menisi ohi mutta sama vaan jatkuu menee hetkeksi pois ja tulee takaisin ja jalat yhtäkkiä todella kipeät🥲 onneksi lääkäri huomenna saa tutkia ja ottaa testin. Mutta näkeekö joku tossa testissä jotain? Ylensä mulla ei tule noihin mitään mutta tämä näytti kyllä oudolta🤷🏼♀️ Aikasemmin saanu pari haamua amazonin tikkuihin mutta tästä en tiedä.
Kiitos valmiiksi vastauksista❤️
Onko tuo rfsu:n herkkä testi? Ehkä siinä vähän jotain näkyy 🤔🤔
Mä testasin itse eilen aamulla (ylin dpo9) ja alin (dpo10) tänä aamuna. Saas nähdä kuinka taas käy..musta tuntuu että näen näissä testeissä jo vaikka mitä. Muutama päivä pitäis vielä menkkojen alkuun olla. Tässä kuva, mitä mieltä, näenkö ihan harhoja vaan? En tiedä mitä tuolle alimmalle testille on tapahtunut ku tuohon jäi väritön alue.
Taitaa olla se herkkä☺️ Mutta mullakin viellä pari päivää että pitäs alkaa! Jotenki niin outo olo että luulen kyllä että olen raskaana tai sitte joku muu pielessä😄 Ja alemmassa mä nään kyllä haamun!☺️
Hei! Kannattaa viellä käydä verikokeissa ja varata aika varhaisultraan! Äitini kertoi joskus että on käynyt niin että ollut kaksoset, toinen mennyt kesken ja siksi näyttää haalempaa kuin ylensä.[/quote]
Kiitoksia paljon kommenteistasi 🤗 helpottaa tietää että on muitakin jotka käyvät läpi samoja asioita. Ja odottelen tässä nyt jonkun aikaa milloin vuoto alkaa ja jos ei näy eikä kuulu niin sitten täytyy kyllä verikokeissa käydä 🤔
Alice87 kirjoitti:
Hei! Kannattaa viellä käydä verikokeissa ja varata aika varhaisultraan! Äitini kertoi joskus että on käynyt niin että ollut kaksoset, toinen mennyt kesken ja siksi näyttää haalempaa kuin ylensä.
Kiitoksia paljon kommenteistasi 🤗 helpottaa tietää että on muitakin jotka käyvät läpi samoja asioita. Ja odottelen tässä nyt jonkun aikaa milloin vuoto alkaa ja jos ei näy eikä kuulu niin sitten täytyy kyllä verikokeissa käydä 🤔
Kuulostaa hyvältä!☺️ Tsemppiä viellä
En malttanu mieltäni,vaan tein nyt illalla uuden testin. Ylempi on nyt äsken tehty ja alempi aamulla.
Onko teidän muiden miehet tietoisia siitä miten usein testailette? Mun mies varmaan toimittais mut hoitoon jos tietäis 🤣
Onko teillä muilla kuumeilijoilla miten pitkään yritystä takana ? Ja yritättekö luomusti vai oletteko hoidoista apuja? Meillä yritystä takana reilu kaksi vuotta ja nyt menossa hoitoihin pikapuoliin.
Vaniljasuklaa, 2020 joulukuun lopussa jätetty minipillerit pois eli yrityskierros 10 meneillään parhaillaan. Ei ihan luomuna, kun loppukierrosta on käytössä progesteronituki (terolut/cyclogest) mutta melko luomuna. Tutkimuksissa on käyty ja edessä saattaa häämöttää inseminaatiohoidot jos ei viimeistään yk 12 tärppää, miehellä spermassa vasta-aineita.
Hei! Onko kellään kokemusta myöhäisestä oviksesta? 😩 Nyt menkat myöhässä 4 päivää, kun kierto normaalisti 28-29 päivää ja raskaustestit olleet negoja. (Viivanpaikkoja näkynyt todella haaleasti) En ole tikuttanut ovista, mutta oireiden perusteella laskeskelin tuossa, että JOS ovis olisikin ollut kp21 niin nyt olisi dpo11, että ei varmaan vielä näkysi testissä?! 🤔Tuon ovis arvailun perusteella dpo7 oli menkkamaisia kipuja sekä pinkkiä vuotoa pyyhkäistäessä, luulin että menkat alkaa vaan ei. Seuraavana aamuna tein testin, joka oli nega. Olisiko tuo voinut olla kiinnittymisvuotoa?!?!? Samoja oireita ollut kuin edellisissä raskauksissa mutta niistä testit näyttäneet plussaa heti kun menkkojen olisi pitänyt alkaa vaan nyt ei millään..... Eli tuon kp21 oviksen perusteella testi voisi olla plussa loppuviikosta dpo+15, ellei menkat ala?🥺😅 On kyllä niin raastavaa aikaa odotella että tuleeko plussa vai menkat...😓
Hehjoo, mulla ovis tulee usein milloin sattuu. Olin luulevinani että tässä kierrossa olisi olluy heti menkkojen jälkeen jo ajoissa haluista ja limoista päätellen. Usein myös myöhempään. En ole kyllä ikinä tikutellut ovista mutta usein sen tunnistan. Ootko testannut aamupissasta? Plussatuulia sinne :)
Aamupissasta oon testit tehny mut olleet tositositosi haaleita ja ohjeen mukaan siis negoja. Esikoisen jälkeen järkyttävät menkkakivut vaihtuivat pieneen jomotukseen mutta ovulaatiokivusta on tullut ekan synnytyksen jälkeen melkein sietämätöntä. Joten tuon kivun perusteella oviksen tunnistanut aina plus halut ja limat😂 Tässä kierrossa kuvittelin että ovista ei tullut tai sitten missasin sen kunnes tuolloin kp21 alkoi jomotus yms. Joten uskoisin että ovis oli vain myöhemmin mitä normaalisti. Edelliset menkatkin oli oudot, kierto oli muuten normi mutta vuoto kesti 9 päivää normaalin 5 sijaan. Selittäisikö tuo sitten ehkä myöhäisen oviksen? Vauvaa ei yrittämällä ole yritetty mutta ihan tervetullut olisi.😊 Nyt uutena oireena tullut flunssaa ja vilua, joka aiemmissa raskauksissa ollut selvä raskausoire, joten odotukset korkella plussan suhteen. Toivottavasti en vain kuvittele kaikkea. 😂 Ei auta kuin malttaa odotella vielä joku päivä uudelleen testaamista.😌
Siinä tapauksessa hyvinkin mahdollita et on ollutkin myöhemmin ja eihän plussa sitten ees näkyisikään vielä välttämättä ☺️ Mä olin ihan varma kanssa että tärppi käynyt kun oli ihmeellinen rusehtava minivuoto kierron keskellä ja ikinä ei oviskaan ole aiheuttanut vuotoa. Viime viikolla muka jirveet raskausoireet mut taisin kuvitella vaan kun nyt tuntuu vahvasti et ois menkat alkamassa hetkenä minä hyvänsä. Ajattelin et testaan vasta jos ne menkat ei ala 😑
Dpo 8-9. Eikä mitään järkeä testata vielä tässä vaiheessa. 😂 Menkkoihin 5-6 päivää vielä. Viime raskaudessa sain haamun dpo 10 illalla. Dpo 12 oli jo selvä haalea plussa. Tässä kuvassa ei oikein haamun mahdollinen esiaste pääsee oikeuksiinsa!
Mannapuuro, mulla samanlainen "haamu" oisko ollu dpo10, jos laskuni pitää paikkaansa. Itse tulkitsin vielä negaksi, testaillaan jonkun päivän päästä uudelleen, jos se plussa tulisi.😅👍
Vielä yhden testin päätin tehdä ihan varmistukseksi että hcg tippuu ja selvä negahan sieltä ja vuoto alkoi juuri. Onneksi ei tarvinnut kauaa odotella.
Laitan nyt oman kokemukseni jos jollekin jossain vaiheessa hyödyllinen.
Eli 4 päivää tuo hcg nousi ihan selviksi pinkeiksi/punaisiksi viivoiksi ja sitten tasaantui ja alkoi nopeasti hiipumaan. Huomasin myös raskausoireista että nyt varmaankin laskee kun huipun aikaan esim. Tervan, kahvin ja tupakan savu sai helposti pahan olon ja kahvia ei pystynyt juuri juomaan, kun hcg alkoi laskea kahvi alkoi taas maistua ja kaikki ei enää oksettanut niin paljoa. Myös illalla tulevat vatsa ja selkäkipu sai epäilemään että joku taitaa olla vialla ( saattaa tosin myös tulla normi raskaudessa) itseasiassa kun hcg laski kivut jopa vähenivät 🤔 ja kaiken kaikkiaan vaan se vahva tunne että nyt kaikki ei ole kunnossa.
Täällä jännätään kamalasti, menkat myöhässä kolmisen päivää ja kävin hakemassa testit. Join monta lasia vettä ja nyt odotan että alkais pissattaa... apua 😬
Käyttäjä40712, kannattaa lukea ohjeet kunnolla kun muistaakseni ei suositella juomaan runsaasti ennen testiä ja pitäisi pidättää rakossa useampi tunti, muuten pissa on liian ”laimeaa” ja voi antaa virheellisen negatiivisen tuloksen. Tiiän että malttamattomuus voi ottaa ylivallan mutta voi mennä testi turhaan hukkaan 😁
Ei taida tämäkään kierto tuua toivottua tulosta..😥 viiva ei ole vahvistunut 3päivää menkkoihin ja testi tän näköinen😥
Perhoinennn kirjoitti:
Ei taida tämäkään kierto tuua toivottua tulosta..😥 viiva ei ole vahvistunut 3päivää menkkoihin ja testi tän näköinen😥
Valitettavasti negalta näyttää :/ kannattaa kuitenkin kokeilla vielä parin päivän päästä varmuuden vuoksi uudestaan
Plussa vai nega? Vaihdoin pillerimerkkiä syötyäni monia vuosia samoja ja nyt ensimmäisen uuden merkin laatan jälkeen tuli tällainen testiin 😅 tein testin vain huvikseen ennen suihkuun menoa kun rinnat tuntu vähän kipeiltä.
Olen ottanut jokaisen pillerin suht samaan aikaan. Ehkä muutaman tunnin otto heittänyt.
Tekeekö nää rfsu testit tämmöstä? Testasin nyt aamulla niin ei tullu mitään toista viivaa. Tosi kummallista kun ihan paljaalla silmällä erotti toisen haalean viivan eikä tarvinu mitenkään edes tiirailla 😂 tämä kuva on eilisestä testistä vielä. Aina ennen oon saanu ihan täysin negatiivisia testejä.
Onko tuo rfsu:n herkkä testi? Ehkä siinä vähän jotain näkyy 🤔🤔
Mä testasin itse eilen aamulla (ylin dpo9) ja alin (dpo10) tänä aamuna. Saas nähdä kuinka taas käy..musta tuntuu että näen näissä testeissä jo vaikka mitä. Muutama päivä pitäis vielä menkkojen alkuun olla. Tässä kuva, mitä mieltä, näenkö ihan harhoja vaan? En tiedä mitä tuolle alimmalle testille on tapahtunut ku tuohon jäi väritön alue.