Plussa,haamu vai nega? Kaikki kuvien ja oireiden kera mukaan ketjuun :)
Heippa kaikille kuumeilijoille!
Täs eletää jännittäviä päiviä :p
Edelliset kuukautiset oli 22.6-25.6 ja oletettu ovulaatio oli 9.7, en tikuttanut mutta laskujeni mukaan. Ukon kanssa me pupuillaan lähes päivittäin niin ei tuo oviksen laskeminen oo ollu mitenkään se päälimmäinen juttu :) Seuraavat menkat pitäis alkaa 23.7
Olen kyllä lukenut että raskausoireita ei voi tulla ennen kun kiinnittyminen on tapahtunut mutta 4 päivää oletetun ovulaation jälkeen olen kärsinyt menkkamaisista jomotuksista PÄIVITTÄIN, ei se jatkuvaa ole mutta sellasia hetkiä on päivässä kun joutuu juosta ihan vessaan katsomaan että alkoiko menkat, joo typerää koska niiden ei pitäisi alkaa edes vielä :D 6 päivää sitten kun kärsin aika kovasta alavatsa jomotuksesta, illalla pupuiltiin ja tuntui todella epämukavalta, tuonne alapäähän pikkusen sattui mitä ei koskaan ole ennen tehnyt,kuivuutta se ei ole koska alapää on kyllä oviksesta asti ollut todella kosteana, ukkokin on mielissään :D ylävatsaa (suunnilleen peukalonmitan verran rinnoista alaspäin keskelle) on "puristanut" oudosti muutaman kerran, tiedä sitten onko edes raskausoire mutta ennen sellaista ei ole ollut, AHH, kyllä tää intoilu on samalla ihanaa vaikka stressaavaa :P rinnat kipeytyivät 3 päivää sitten ja se kipu on sellaista "rintojen sisäistä" kipua, painellessa ei tunnu kipua sen kummemmin, se särky on jossain tuolla sisällä ja varsinkin selälleen maatessa alkaa sellanen pistävä jomotus ja ilman rintsikoita nuo tuntuu roikkuvan polvissa asti :D, tosin kyllä pientä jomotusta tuntuu niissä myös mahalleen maatessa. rintsikat päällä se kipu on mun pongauksien mukaan voimakkaampi, tiedä sitten. nännipihat mun mielestä on lautasen kokoset, tossa aamulla peilistä niitä katselin ja mietin että eihän ne nyt tolta aina näytä,mutta meillä yk3 menossa ja hirveääkin hirveämpi vauvakuume molemmilla niin kai ne silmät saa raskaushaaveissa nännitkin näyttämään isommilta, haha :D pari päivää sitten väsytti niin per***esti,olisin voinut vaan nukkua, mutta se väsymys on jotakuinkin pois, uupunu olo kuitenkin seuraa päivästä toiseen. hmmm, sen kummempia toivottuja raskausoireita mulla ei ole.
No,pakkohan se on kertoa että todellakin MALTTAMATTOMANA, siis todellakin ihan täpinöissäni olen hölmö mennyt ja testannut jo 3 päivää sitten ekan kerran, puhdas negahan se sieltä tuli, tosin en kyllä uskonutkaan sen näyttävän vielä mitään mutta kyllähän te tiedätte :D Tänä aamuna se malttamattomuus sieltä taas astui esiin kun kaapissa kuitenkin yksi halpistesti mua huhuili, halus aamupissalle mukaan,olihan se pakko ottaa :D ihan testiajan sisällä olin kyllä näkeväni siinä tikussa toisen HAALEAN viivan,mutta ne silmät kyllä saattaa heittää ja pahasti. Ja senkin tiedän että liian aikaisin testaaminen ei kannata :/ Laitan kuvan tähän ja haluisinkin kuulla teidän mielipiteen testistä :) ja myös teidän tilannetta,missä vaiheessa kiertoa ja mitä oireita? Oikein paljon plussatuulia kaikille!(y)
Kommentit (3051)
Siis hetkonen, olenko niin noviisi etten ole tiennyt ovistestillä voitavan bongata alkuraskauden??
Täällähän on siis se tilanne, että tänään sain ihan samanlaisen haamun (vai vaan sen kuvittelun?) ja voitteko kuvitella että UNOHDIN ostaa lisää testejä kaupasta!🤦 Ja meidän kauppamatka on 10km suuntaansa🙄
Nyt tuskailen, että malttaisinko odottaa uutta testiä maanantaihin vai lähdenkö vielä hakemaan niitä pirun liuskoja. Mutta ovistestejä on kaapissa vaikka kuinka, saisiko siis silläkin huomenna aamulla jotain kalasteltua?
Huomenta. Oletan että mulla on meneillään DPO 11 (ovismaisista kivuista laskettuna) ja nyt ois kp 30/28. Tän aamun herkkä Apteq-testi nega kuitenkin.😟 En tiedä, mulla ei oo vielä yhtään menkkaolot alkaneet ja pms-oireet loistaa poissaolollaan. Mutta joskus harvoinhan ne menkat pyyhkäsee näinki kylään silti. Tiedän että voi olla liian aikaistakin. Kuopuksesta aikanaan testasin viikko menkkojen myöhästymisestä ekan kerran kp 35/28 ja apteekin herkkä testi näytti tuolloin haaleaa viivaa. Aiemmissa raskauksissa mulla on myös ollut tosi oireeton olo mikä täsmää tähän hetkeen. Mut toki tässä takertuu toivonrippeisiin vielä kun voi! Plussatuulia nyt meille sitä toivoville💨🍀
Huomenta! Täällä edelleen negaa näyttää.. 😞 illalla nukkumaan mennessä menkkakivut oli sellaiset että laitoin siteen yöksi, olin ihan varma että alkaa mutta ei kuitenkaan, tämä on kyllä ihan outoa. Kp 35/31-32 tänään ja näin puhdas nega, vaihdoin testin nyt pregcheckiin mutta nää taitaakin olla herkkyydeltään 25? Koitan illalla one stepillä taas jos ei menkkoja kuulu.
Epi kirjoitti:
Hirmuinen lapsihaave kirjoitti:
Ja tänä aamuna ovistesti selkeästi positiivinen!! 🙏🏻
En oo itse tässä onnistunut. Onko testiviiva kontrolliviivaa vahvempi? Ota kuva🤩
En nyt tiedä onko vahvempi kuitenkaan🤔 Mutta kuitenkin parempi kuin se oikealla testillä aiemmin saamani haamu, eikö?
Aiemmin olen ovistesteillä saanut ihan vaan valkoista tikkua jos ei ole ovista ja sitä nyt ei ainakaan tässä kohtaa varmasti ole😅
Neliapila35 kirjoitti:
Huomenta! Täällä edelleen negaa näyttää.. 😞 illalla nukkumaan mennessä menkkakivut oli sellaiset että laitoin siteen yöksi, olin ihan varma että alkaa mutta ei kuitenkaan, tämä on kyllä ihan outoa. Kp 35/31-32 tänään ja näin puhdas nega, vaihdoin testin nyt pregcheckiin mutta nää taitaakin olla herkkyydeltään 25? Koitan illalla one stepillä taas jos ei menkkoja kuulu.
Oletko 35v? Minähän olen tällainen seniori-kuumeilija, 39v , minkä takia tässä näin paniikki onkin ollut. Mietin vaan, että itselläni on viimeisen puolen vuoden aikana tullut kaksi kertaa yli 35pvä kierto ja kerran jäi 22pvä (normi erittäin säännöllinen 26-28). Olen tietysti ollut paniikissa, että vaihdevuodet koputtelee, mutta silti näyttäisi nyt siltä että raskaus olisi lähtenyt käyntiin!
Neliapila35 kirjoitti:
Tikutitko ovista? Mulla niissä kierroissa joissa ovis jäi tulematta, kierto venyi aina yli 40 päivään. Joka kierrossa ei ovista tule.
N 39, M 40, esikoinen 2/23 ja toinen haaveissa
Joo 35v olen, kolme lasta jo löytyy ja neljäs vielä olisi haaveissa Kierto ei ole heitellyt kuin muutamilla päivillä, ollut kolmannen lapsen jälkeen hyvin säännöllinen kyllä 31-32 päivää. Nyt oireita on niin paljon että siksi raskautta epäilen ja toivon. Oireita mm. kovat menkkajomottelut (niitä ollut jo viikon verran) ja repäisykivut, väsymys, etova olo. Lämpö on normaalista hieman koholla, mutta kevyesti. Reilu viikko sitten oli myös parina päivänä ihmeellistä pientä huimausta. Ovista en ole tikuttanut, mutta tunnistan sen ja aika varmasti oli tässä kierrossa. Oviksen jälkeen kesti useamman päivän alavatsakipu erityisesti vasemmalla puolella. Toivottavasti tuo vielä plussaksi muuttuisi 🙏🏻 Menkkoja ei näy eikä kuulu..
Tänään kp 31/28 ja dpo mahdollisesti 12. Kylläpä turhautti tänäkin aamuna nähdä apteekin herkkä testi ammottavan tyhjyyttä. En tiedä kun edelleenkään ei oo menkkaoloja ja ne loistaa poissaolollaan normaalin säännöllisyyden sijaan.. Tässä vaiheessa kyllä jotenkin tuntuu että toivoa ei oo ja alkas vaan ne menkat. En aio testata nyt kun kolmen päivän päästä seuraavan kerran jos ne menkat ei ala.
Huomenta taas! Tänään kp 36/31-32 ja menkat loistaa poissaolollaan. Illalla taas olin ihan varma että ne alkaa, sen verran menkkamaista jomottelua taas oli. Tässä aamun testit, oon taas näkevinäni jotain mutta alkaako jo mieli tehdä tepposia.. taidan tilata tänään muita testejä kuin näitä Raskauskeijun one stepejä, onko suosituksia?
Neliapila35 kirjoitti:
Joo 35v olen, kolme lasta jo löytyy ja neljäs vielä olisi haaveissa Kierto ei ole heitellyt kuin muutamilla päivillä, ollut kolmannen lapsen jälkeen hyvin säännöllinen kyllä 31-32 päivää. Nyt oireita on niin paljon että siksi raskautta epäilen ja toivon. Oireita mm. kovat menkkajomottelut (niitä ollut jo viikon verran) ja repäisykivut, väsymys, etova olo. Lämpö on normaalista hieman koholla, mutta kevyesti. Reilu viikko sitten oli myös parina päivänä ihmeellistä pientä huimausta. Ovista en ole tikuttanut, mutta tunnistan sen ja aika varmasti oli tässä kierrossa. Oviksen jälkeen kesti useamman päivän alavatsakipu erityisesti vasemmalla puolella. Toivottavasti tuo vielä plussaksi muuttuisi 🙏🏻 Menkkoja ei näy eikä kuulu..
Ok, ehkä sitten vielä voisikin olla tärppi tässä kierroksessa🤔 mutta siis toivo ei ole menetetty vaikka olisikin nyt vaan omituisen pitkäksi mennyt kierto.
Kokeile sitä frsun varhain herkkää testiä ihan marketista? Sillä minä sain sen haamuni vaikka tuo normi testi oli ihan valkoisena vielä.
Hirmuinen lapsihaave kirjoitti:
Neliapila35 kirjoitti:
Ok, ehkä sitten vielä voisikin olla tärppi tässä kierroksessa🤔 mutta siis toivo ei ole menetetty vaikka olisikin nyt vaan omituisen pitkäksi mennyt kierto.
Kokeile sitä frsun varhain herkkää testiä ihan marketista? Sillä minä sain sen haamuni vaikka tuo normi testi oli ihan valkoisena vielä.
Täytyypä kokeilla hakea niitä, kiitos vinkistä! Oireita on niin valtavasti, muuten varmaan epäilisin myös vain tuota pitkäksi venynyttä kiertoa. Nytkin aamukahvin jälkeen tuli tosi paha olo, vaikka aina juon aamukahvini ensimmäisenä ennen aamupalaa.
Neliapila35, milloin uskot ovulaation siis olleen eli mikä dpo olisi nyt menossa?
Omasta kokemuksesta Onestepit näyttivät plussan vasta tosi myöhään (dpo 17-18 haamu), apteekin herkillä testeillä, Pregcheckin puikoilla & liuskoilla ja ClearBluen digitaalisilla sain plussan jo dpo 10-11 eli 4-5 päivää ennen kuukautisten oletettua alkamispäivää. Ovulaatiotestit ei itsellä näyttäneet mitään vaikka raskaustestit selvää plussaa.
Nounou kirjoitti:
Neliapila35, milloin uskot ovulaation siis olleen eli mikä dpo olisi nyt menossa?
Omasta kokemuksesta Onestepit näyttivät plussan vasta tosi myöhään (dpo 17-18 haamu), apteekin herkillä testeillä, Pregcheckin puikoilla & liuskoilla ja ClearBluen digitaalisilla sain plussan jo dpo 10-11 eli 4-5 päivää ennen kuukautisten oletettua alkamispäivää. Ovulaatiotestit ei itsellä näyttäneet mitään vaikka raskaustestit selvää plussaa.
Jos arvioni pitää paikkansa niin ovulaatio on ollut 4.-5.6. eli mitäs siitä nyt tulee, dpo 14-15?
Nounou kirjoitti:
Onpa jännä että tolleen eroa noilla testeilä🙄
Epi kirjoitti:
Nounou kirjoitti:
Onpa jännä että tolleen eroa noilla testeilä🙄
Niinpä!
Olen oikea himotestaaja, älkää välittäkö siitä 🙄 Tänään taas menkkajomottelua vähän sekä pieniä vihlaisuja alavatsalla nopeissa liikkeissä, mutta menkkoja ei vaan näy. Oli pakko testata kun näitä liuskoja on kaapissa paljon ja tältä näyttää, ovistestin tein mielenkiinnosta. Ja tänään tosiaan kp 34/31-32.