Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen Mensan jäsen, eli älykäs, miksi se ärsyttää sinua?

Vierailija
16.07.2018 |

Tunnetko alemmuutta vai mikä on?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hetkinen, lasketaanpas. Mensan jäseneksi pääsee, jos on älykkäämpi kuin 98% väestöstä. Koska Suomessa on noin 5,5 miljoonaa asukasta, jäsenkriteerit täyttäviä ihmisiä on yli sata tuhatta.

Mensassa on jäseneitä kolmisen tuhatta. Eli oikeasti niitä huippuälykkäitä on yli 30 kertaa enemmän Mensan ulkopuolella kuin Mensassa.

Ja tämän kommentin pointti oli mikä?

Vierailija
42/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI minua ärsytä. Miksi pitäisi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hetkinen, lasketaanpas. Mensan jäseneksi pääsee, jos on älykkäämpi kuin 98% väestöstä. Koska Suomessa on noin 5,5 miljoonaa asukasta, jäsenkriteerit täyttäviä ihmisiä on yli sata tuhatta.

Mensassa on jäseneitä kolmisen tuhatta. Eli oikeasti niitä huippuälykkäitä on yli 30 kertaa enemmän Mensan ulkopuolella kuin Mensassa.

Älykäs lukija voi löytää rivien välistä vastauksen ap:n kysymykseen.

Vierailija
44/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua ärsytä millään lailla jos mulle täysin tuntematon ihminen on Mensan jäsen, voit olla ihan rauhassa .

Vierailija
45/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensan testit mittaavat vain tiettyä ihmisen "älykkyyden" osa-aluetta. Mitä tarkoittaa edes älykäs? sehän on ihmisten keksimä termi joten ihminen on luonut sille tietyllä tapaa myös kriteerit, entä ovatko nuo kriteerit tarpeeksi tarkkoja kuvaamaan älykkyyttä? Mielestäni mitään älykkyyttä ei ole edes olemassa saatikka että sitä mitattaisiin jollain osamäärillä. Uskon että Ihmisen aivotoiminta sekä mieli on paljon moniselitteisempi asia kuin edes ymmärrämme vielä. Onko älykkyys älykkyyttä tai älyttömyys älyttömyyttä. Mielestäni niin moni esittää vain älykästä ja on olevinaan, mutta loppujen lopuksi ei tiedä paskaakaan elämästä saati asioista. Mielestäni ihminen joka on edes jotenkin kärryillä tiedostaa sen lamauttavan tosi-asian kuinka vähän tietää,tiedon takana kun on aina lisää ja lisää ja lisää..ymmärrätkö?  Informaatio kun ei ole tietoa ja ainoa tiedon lähde on kokemus ja "totuus" kun on muuttuva ja subjektiivinen asia.

Vierailija
46/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

So? Mun kakassa oli kokkareita.

Luulisi kaikkia kiinnostavan.

Montako kokoomuslaista söit?

Vierailija
47/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykäs lukija voi löytää rivien välistä vastauksen ap:n kysymykseen.

No ehkä olen sitten tyhmä tms koska en ymmärrä. Vähän sama kuin toteaisi esim. "Suomessa on xxxxx duunaria joista xxx kuuluu ammattiliittoon." Informaatioarvo on sama, eli aloituksen kannalta nolla.

Vierailija
48/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietelmiä mietteistä kirjoitti:

Mensan testit mittaavat vain tiettyä ihmisen "älykkyyden" osa-aluetta. Mitä tarkoittaa edes älykäs? sehän on ihmisten keksimä termi joten ihminen on luonut sille tietyllä tapaa myös kriteerit, entä ovatko nuo kriteerit tarpeeksi tarkkoja kuvaamaan älykkyyttä? Mielestäni mitään älykkyyttä ei ole edes olemassa saatikka että sitä mitattaisiin jollain osamäärillä. Uskon että Ihmisen aivotoiminta sekä mieli on paljon moniselitteisempi asia kuin edes ymmärrämme vielä. Onko älykkyys älykkyyttä tai älyttömyys älyttömyyttä. Mielestäni niin moni esittää vain älykästä ja on olevinaan, mutta loppujen lopuksi ei tiedä paskaakaan elämästä saati asioista. Mielestäni ihminen joka on edes jotenkin kärryillä tiedostaa sen lamauttavan tosi-asian kuinka vähän tietää,tiedon takana kun on aina lisää ja lisää ja lisää..ymmärrätkö?  Informaatio kun ei ole tietoa ja ainoa tiedon lähde on kokemus ja "totuus" kun on muuttuva ja subjektiivinen asia.

Mistä sinä voit tietää, vaikka oikeasti olisikin olemassa objektiivisesti mitattavissa olevaa älykkyyttä? Juurihan myönsit, että on paljon kaikkea, mitä et tiedä.

Vierailija
49/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen Mensan jäsen

Siis olit, Mensan einesfirmahan lakkasi olemasta jo vuonna 1984, kun Saarioinen osti sen. Mitäs teet nykyään, oletko Saarioisilla roiskeläppälinjalla vai lisäämässä rusinoita maksalaatikkoon?

Vierailija
50/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt viitsikö ottaa tosissanne. En usko, että älykäs tekee tällaisia idioottiavauksia.

Vierailija
51/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei kyllä oikeastaan kiinnosta asia yhtään, saati ärsytä.

Sen verran kuitenkin kiinnosti, että päätit vastata. 

T: Se älykäs

Haluan nyt kommentoida tähän itsekin. Olen itsekin aika älykäs ja tiedän, että se ärsyttää ihmisiä, se on kateutta. Mutta tiedän myös, että sosiaaliset taidot ovat kaikki kaikessa. Tälläinen näpäyttely ja ylimielisyys on juuri se mitä älykkäissä häpeän ja en halua itse tulla siihen yhdistetyksi. Olen itse ystävällinen, mutta älykäs. Sekin yhdistelmä on mahdollinen. Opettele sosiaalisia taitoja. Sinun ei tarvitse aina olla oikeassa tai pätemässä.

Vierailija
52/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietelmiä mietteistä kirjoitti:

Mistä sinä voit tietää, vaikka oikeasti olisikin olemassa objektiivisesti mitattavissa olevaa älykkyyttä? Juurihan myönsit, että on paljon kaikkea, mitä et tiedä.

Myönnettäköön että kirjoitukseni on aika provokatiivinen mutta niin pitääkin jotta tulee keskustelua aikaiseksi. Eli tiedolla tarkoitan tutkittua tietoa eli ihan fakta tietoa missä kiistattomat tosi-asiat tulevat ilmi. Tämä "älykkyyden" mittaaminen on pikemminkin mielestäni uskon asia. Miten omasta mielestäsi älykkyyttä voidaan mitata, miten käsität älykkyyden? Ihminen joka vetää kovat pisteet äo-testistä voi olla muuten monella tapaa todella tyhmä ja ajattelematon ihminen, onko sellainen ihminen mielestäsi sitten älykäs?

Vierailija
53/60 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisesti ap:n tai kenekään muunkaan Mensan jäsenyys ei kiinnostä vähääkään, ei vaikka tuntisimme toisemme. Jos oikein tikulla pitää kaivaa asiaa, niin ehkä hieman ärsyttää/ihmetyttää ihmiset, joiden täytyy julistaa erikoisuuttaan (esim. Mensan jäsenyyttään) julkisesti. Kuvitteletko olevasi mielenkiintoisempi ihminen älykkyytesi kanssa?

Vierailija
54/60 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä, ei edes kiinnosta. Ei edes se, että teet nyt asiasta epätoivoisesti numeroa.

Vierailija
55/60 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on ärsyttänyt usein Mensan jäsenten kuvitelma älykkyydestään. Jäsenyys ei kerro sitä, että henkilö olisi älykäs. Jäsenyys kertoo sen, että henkilö on saanut riittävän korkean tuloksen Mensan älykkyystestistä. Muutaman tapauksen kanssa on tuntunut siltä, että testissä voisi olla kehittämisen varaa.

Ei, en ole yrittänyt. Tuskin saisin riittävän korkeaa tulosta.

Vierailija
56/60 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se että uskoo olevansa muita älykkäämpi on suurta tyhmyyttä. Mutta ei tyhmyys ärsyttävää ole, maailmassa sitä riittää.

Vierailija
57/60 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei kyllä oikeastaan kiinnosta asia yhtään, saati ärsytä.

Sen verran kuitenkin kiinnosti, että päätit vastata. 

T: Se älykäs

Ap, ei taida kovin älykäs olla, jos kysyy kysymyksen ja joku vastaa, niin alkaa ripitys

Vierailija
58/60 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon

Vierailija
59/60 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ilkeys tai koppavuus yhdistettynä älyyn on lyllä ärsyttävää. Siinä menee hyvät älynlahjat täeviölle. Ehkä siinä ärsyttää just se,että miksi tuollekin on älyä tuhlattu noin paljon, kun ei siitä ihmiskunnalle ole kuin haittaa. Mikaei äly kasaannu vain niille hyville tyypeille. Äly ja hyvä luonne on kyllä ihailtavaa.

Vierailija
60/60 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmat älykkäät eivät liity mensaan.

Tämä oli hyvä kommentti!

Tunnen monia huippuälykkäitä, vaatia töitä tekeviä ihmisiä, mutta vain muutama on tunnustanut tehneensä mensan tai jonkun vastaavan palikkatestin.

Mietin miksi? Onko ihmisellä tarve todistella itselleen/ muille jotain?