Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen Mensan jäsen, eli älykäs, miksi se ärsyttää sinua?

Vierailija
16.07.2018 |

Tunnetko alemmuutta vai mikä on?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

98,8% väestöstä (tai testin tekijöistä) saa mua huonomman tuloksen. En ole mensan jäsen, vaikka olenkin testin mukaan huippuälykäs. Olen laiska älykkö, joka juo punaviiniä ja parantaa maailmaa. Sun mensan jäsenyys ei ärsytä mua, luultavasti saat hieman huonomman tuloksen kuin minä.

Vierailija
22/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että olet, koska sitä mainostat.

Ystäväni on, mutta hän ei sitä ole koskaan minulle kertonut.

Ex-esimiehemme sen möläytti, kun oletti minun tietävän...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensan jäsenet ovat usein tietynlaisesta älykkyydestä johtuen turhautuneita kanssaihmisiinsä. Tämä taas aiheuttaa vittumaista käytöstä.

Vierailija
24/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensalaisen kaveri kirjoitti:

Mensan jäsenet ovat usein tietynlaisesta älykkyydestä johtuen turhautuneita kanssaihmisiinsä. Tämä taas aiheuttaa vittumaista käytöstä.

Niinpä, tarvittaisiin sitä viisautta mitä ei kuitenkaan ole.

Ei älykkyys yksinään ole oikein mitään.

Se mitä sillä tekee on se juttu.

Vierailija
25/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kohdalla mensa on lyhennys poikkeuksellisen runsaasta menstruaatiosta. Yläpäässä loiskuu puolestaan urea. Ja joo, en ole kateellinen.

Vierailija
26/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sen verran älykäs, etten maksa Mensan testistä.

Vierailija
27/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voisi ärsyttää sellainen, mitä en tiedä? Mutta jos jollakulla on pakottava tarve toitottaa sitä mensan jäsenyyttään kaikille, se ärsyttää.

Vierailija
28/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

> Ja se on myös hyvä muistaa että älykkyys ja viisaus ovat eri asioita eivätkä mitenkään välttämättä asu samassa päässä.

Tää on joku typerysten oma motto, jota papukaijamaisesti toistelemalla ollaan niin henkeviä jotta.

Et sitten ole koskaan tavannut juntteja älykkäitä? No, minä olen.

Vierailija
29/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensan testi testaa vain matemaattista älykkyyttä. En ymmärrä miksi sillä pitää kehuskella. 

Vierailija
30/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensan testi testaa vaan yhtä älykkyyden osa-aluetta, ja juuri sellaista mitä voi etukäteen treenailla ennen testiä. APlla on ne muut osa-alueet sitten miinuksella.

Vierailija
31/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei äö kerro mitään esim tunneälystä mitä arvostan suuresti. Samoin ei kerro tilanneälystä eikä todellisesta viisaudesta.

Vierailija
32/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä, päinvastoin. Vietän aikaani paljon mieluummin älykkäiden kuin typerysten kanssa. Sen sijaan, jos joku kehuskelee ”ansioillaan”, oli se sitten Mensan jäsenyys, mittaamattomat rahavarat tai absoluuttinen sävelkorva, on vaivaannuttavaa ja sivistymätöntä, ja siitä en pidä.

Vierailija
33/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaatko vaihtaa autoon renkaat. Tiedän 4 mensalaista, jotka ei osaa. Siihen ei paljon älyä tarvi.

Vierailija
34/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa voi väittää täällä olevansa mensan jäsen, lääkäri, astronautti ym. Ei kukaan oikeasti fiksu ihminen täällä pullistele sillä, että on älykäs. 

Vierailija
35/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yleistät?

Ärsyttääkö sinua, että teinipoikani ja mieheni ovat Mensan jäseniä?

Vierailija
36/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein jonkun visuaalista hahmottamista mittaavan älykkyystestin, ja sain siitä tuloksen, että 98,6% ihmisistä selviytyy testistä hyuonommin kuin minä. Ja minulla on kuitenkin todettu hahmottamishäiriö. Mietin, pitäisikö mennä Mensan viralliseen testiin. Sitten kuulin, että testitulosta voi harjoittelemalla parantaa jopa 20 pisteen verran. Totesin, että ei kiinnosta. Luulen, että nämä Mensan jäsenyydellä leuhkivat tyypit ovat niitä, jotka ovat kovan harjoittelun jälkeen onnistuneet läpäisemään testin. Eli vain hiukan keskivertoa älykkäämpiä. Ne, jotka pääsevät testistä läpi ns. heittämällä, eivät siitä paljon huutele.

Vierailija
37/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkinen, lasketaanpas. Mensan jäseneksi pääsee, jos on älykkäämpi kuin 98% väestöstä. Koska Suomessa on noin 5,5 miljoonaa asukasta, jäsenkriteerit täyttäviä ihmisiä on yli sata tuhatta.

Mensassa on jäseneitä kolmisen tuhatta. Eli oikeasti niitä huippuälykkäitä on yli 30 kertaa enemmän Mensan ulkopuolella kuin Mensassa.

Vierailija
38/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti ei ärsytä varmaan ketään, mutta jos koet että porukka ärsyyntyy sinulle jatkuvasti niin olet joko vainoharhainen tai hankala besservisser-tyyppi.

Vierailija
39/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka tahansa pääsee mensaan, jos harjoittelee niitä tehtäviä

Vierailija
40/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuka tahansa pääsee mensaan, jos harjoittelee niitä tehtäviä

Mene ite tekemään testi, jos oot tota mieltä.