Vein kaverille tuparilahjaksi itse tekemääni vadelmahilloa ja sämpylöitä, minut haukuttiin jälkeen päin selän takana
Olen opiskelija eikä ylimääräistä rahaa ole. Muutenkin ajattelin mitä itsestäni olisi mukava saada lahjaksi vastaavassa tilanteessa. Poimin vanhempien vadelmapenkistä vadelmat ja leivoin sämpylät, jotka olivat vielä annettaessa uunilämpöisiä. Kaveri kiitti nuivasti ja laittoi tuliaiset sivuun.
Kun olin myöhemmin tekemässä lähtöä niin kaveri meni parin muun kanssa tupakalle. Eivät ilmeisesti tajunneet että puhe kuuluu oven läpi. Kuulin kuinka sanoivat nimeni ja kuinka minusta sanottiin mm. "No en mä olettanutkaan että se olisi raaskinut rahaa siihen laittaa" " Voihan ne sämpylät vaikka puluille syöttää" ja nauroivat.
Luulin että 19-20-vuotiaat ihmiset eivät enää olisi noin lapsellisia ja ilkeitä. Luulin väärin.
Kommentit (68)
Lahjasi oli ihana, saaja oli idiootti. Olisit napannut tuomisesi kainaloon ja tokaissut jotta ei sitten jos ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Pässi kaverisi, mutta olihan tuo aika mitäänsanomaton lahja :D
Mikä ei olisi ollut mitäänsanomatonta?
Muuten uskottavaa, mutta kompastui vadelmiin. Ne eivät ole kypsiä vielä edes täällä etelässä.
Terv: 5 vadelmapuskan omistaja
Kaverisi taitavat olla aika rikkaita? Tuo on ihana lahja, itse kun pidin tuparit 20-vuotiaana sain lahjaksi mm. ikean ilmaisia kyniä, wc paperia, suolaa, pitsaleikkurin, teetä yms. Kaikki nuo lahjat tulivat käyttöön ja ilahduttivat. Vieraat olivat itsekin pääasiassa opiskelijoita ja mitään lahjoja en edes odottanut joten oli kivaa kun toivat jotain. Omituista snobeilua tuon ikäisiltä nyrpistellä lahjoille.
Onko tuollaiset lahjoja arvostelevat ihmiset kasvatettu jotenkin todella materialisteiksi (ja no, ihan ääliöiksi ilmeisesti)? Siis mulle ei tulis mieleenkään alkaa arvostelemaan kenenkään tuomaa lahjaa... ylipäänsä en odota mitään _materiaa_kutsuille! Mulle on tärkeintä, että ihminen tuo itsensä mukaan. Joku lahja on tietty kiva lisä, mutta ikinä en arvota seuraani lahjan mukaan :O
Ap, jätä nuo moukat omaan arvoonsa. Heillä itsellääkin on aika raskas ja kurja elämä, kun joutuvat sitten aina ihan hiessä miettimään "tarpeeksi arvokkaita ja hienoja" lahjoja toisilleen. Kivaa ystävyyttä, hei...
Oliko ne sämpylät palaneita tai jotain? Muuten en ymmärrä.
Pässi kaverisi, mutta olihan tuo aika mitäänsanomaton lahja :D