Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vein kaverille tuparilahjaksi itse tekemääni vadelmahilloa ja sämpylöitä, minut haukuttiin jälkeen päin selän takana

Vierailija
16.07.2018 |

Olen opiskelija eikä ylimääräistä rahaa ole. Muutenkin ajattelin mitä itsestäni olisi mukava saada lahjaksi vastaavassa tilanteessa. Poimin vanhempien vadelmapenkistä vadelmat ja leivoin sämpylät, jotka olivat vielä annettaessa uunilämpöisiä. Kaveri kiitti nuivasti ja laittoi tuliaiset sivuun.

Kun olin myöhemmin tekemässä lähtöä niin kaveri meni parin muun kanssa tupakalle. Eivät ilmeisesti tajunneet että puhe kuuluu oven läpi. Kuulin kuinka sanoivat nimeni ja kuinka minusta sanottiin mm. "No en mä olettanutkaan että se olisi raaskinut rahaa siihen laittaa" " Voihan ne sämpylät vaikka puluille syöttää" ja nauroivat.

Luulin että 19-20-vuotiaat ihmiset eivät enää olisi noin lapsellisia ja ilkeitä. Luulin väärin.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein kerran kaverin synttäreille (oltiin yläasteella ehkä 7 tai 8 luokalla) sellaisen pienen kansion mihin voi laittaa levyjä. Maanantaina näin kun antoi tämän kansion yhdelle tytölle, joka ei ollut synttäreillä. Tokaisin siihen jotain että kiva kun arvostit tms. Väitti siinä vielä että hänellä oli jo sellainen ennestään, en usko sillä lahja oli meidän äitin "lahjakaapissa" ollut iät ja ajat, sieltä otettiin kivoja pikkulahjoja synttäreitä varten eri ihmisille (meiltä oli matkaa isoille kaupoille yli 50km ja muutenkin ei pyöritty rahassa). Sain aivan hirveästi vihaisia viestejä koko oppitunnin ajan näiltä kahdelta! Varsinkin tältä joka sai sen kansion, meni aivan henkilökohtaisuuksiin. Oltiin siis eri luokissa. Lähdin sitten kesken päivän kotiin kun en jaksanut enää. Kunnon valkoroskaa!

Vierailija
42/68 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut eri ihmisiltä joululahjoiksi mm. itsetehtyä leipää, pikkupurkillisen hunajamanteleita, lapaset... Kesäaikaan kerran kolme 0,5 l rasiaa vastapoimittuja mustikoita. Ihania tuomisia kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyh, vadelmat eivät ole kypsyneet vielä. Ellei sitten ap tehnyt hilloa puoliksi raaoista.

1/5

Mitähän ne kaupassa myyvät sitten 🤔

Vierailija
44/68 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle olisi kyllä kelvannut oikein hyvin tuparilahjaksi itsetehdyt sämpylät ja vadelmahillo!

Olen 24.v ja tienaan ihan ok:sti - jos joku ystäväni (olipa sitten opiskelija tai hyvin tienaava) toisi tuparilahjaksi juurikin itse tekemänsä sämpylät ja vadelmahilloa, olisin kyllä iloinen :)

Vierailija
45/68 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyh, vadelmat eivät ole kypsyneet vielä. Ellei sitten ap tehnyt hilloa puoliksi raaoista.

1/5

Mitähän ne kaupassa myyvät sitten 🤔

kasvihuonevadelmaa jos on kotimainen

Vierailija
46/68 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta tottahan tuo on: sinä et raaskinnut laittaa rahojasi toisen lahjaan ja toisaalta pulut kyllä syö sämpylät. Mikä ihmeen nillitys tämä nyt on? Itsekin ensin kerroit, että käytät rahasi muuhun kuin ilon tuottamiseen kavereille.

Ai meinaat että sämpyläaineet kaivettiin vain jostain takapihalta? Ja hillosokerit? Eikä mennyt yhtään sähköä uuniin ja lieteen? Haistappa kuule likainen v ittu :)

Vierailija
47/68 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap varmaan teki viime vuoden marjosta, monet keittää niitä nyt hilloiksi ennen kuin uus sato kypsyy.

Vierailija
48/68 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa tuollainen käytös. Osoittaa vain, etteivät arvosta kuin rahaa. Minä arvostan itsetehtyä. Kuten joku jo sanoikin, kuka tahansa voi mennä ostamaan kaupasta krääsää. Itse tehty hillo ja tuoreet sämpylät ovat hyviä ja sinä käytit aikaasi niiden tekemiseen. Eivätkö he ajatelleet yhtään, että aika on myös arvokasta? Vai pitäisikö se tuparilahja aina olla sitä vessapaperia ja viinipullo? Ehkä jonkun noista seuraaviin tupareihin(jos ylipäätään haluat enää mennä) voisit viedä dollarinkuva-vessapaperia niin saavat takapuolensa pyyhkiä rahan kuvilla.

Vierailija
49/68 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tottahan tuo on: sinä et raaskinnut laittaa rahojasi toisen lahjaan ja toisaalta pulut kyllä syö sämpylät. Mikä ihmeen nillitys tämä nyt on? Itsekin ensin kerroit, että käytät rahasi muuhun kuin ilon tuottamiseen kavereille.

Ai meinaat että sämpyläaineet kaivettiin vain jostain takapihalta? Ja hillosokerit? Eikä mennyt yhtään sähköä uuniin ja lieteen? Haistappa kuule likainen v ittu :)

No jos oli varaa kaikkeen tuohon, niin miksi ihmeessä ei sitten hankkinut sillä rahalla kaverille lahjaa? Minusta on jotenkin epäloogista ensin väittää, että ei ole rahaa ja nyt sinä kuitenkin olet sitä mieltä, että rahaa oli käytössä.

Yrittäkää nyt jotenkin päättää, että oliko ap:lla rahaa vai ei. Ei ainakaan mitään tahtoa ilahduttaa lahjan saajaa.

Vierailija
50/68 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamala kun tuli paha mieli aloittajan puolesta. Onneksi oot täällä saanut puolustavia viestejä, toivottavasti ne on piristäneet. Itselle tuollaisen pahanpuhumisen kuuleminen olisi syy lopettaa "ystävyys." :/

Vierailija
51/68 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

<3 ihana lahja, älä välitä mulkuista  jotka ei arvosta

Vierailija
52/68 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana lahja,kyllä arvostaisin.Söin kyllä aamulenkillä tuoretta vadelmaa metsäpolun varressa eli alkavat olla kypsiä.

Vierailija
53/68 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvällä tuurilla oikein lämpimällä paikalla voi jo muutaman kypsän avomaan vadelman löytää mutta outoa kyllä jos joku alkaisi niistä keittää hilloa, yleensä ne ihka ensimmäiset syödään tuoreena.

Vierailija
54/68 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ollut kovasti iloinen tuollaisesta lahjasta.

Vierailija
55/68 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. AP:n kaveri

Mitä epätotuutta ne kaverit siis esitti?

Ap itse kertoi, että ei halunnut maksaa ja kaikki tietävät, että pulut pyövät pullaa. Missä on siis ongelma? Siinäkö, että alhaisen itsetunnon provoilija ap:ta ei kehuttu maasta taivaaseen, kun hän kävi isin ja äitiliinin pihassa marjavarkaissa.

T. Ap:n kaveri taas

Vierailija
56/68 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömäkelpoiset lahjat on just parhaita. Ja vielä näit niin paljon vaivaa että vadelmia poimit ja leivoit tällä helteellä.

Vierailija
57/68 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin ilahtunut ikihyviksi moisista herkuista! Kaverisi ovat kelvottomia. Jätä ne siat. 

Vierailija
58/68 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos oli varaa kaikkeen tuohon, niin miksi ihmeessä ei sitten hankkinut sillä rahalla kaverille lahjaa? Minusta on jotenkin epäloogista ensin väittää, että ei ole rahaa ja nyt sinä kuitenkin olet sitä mieltä, että rahaa oli käytössä.

Yrittäkää nyt jotenkin päättää, että oliko ap:lla rahaa vai ei. Ei ainakaan mitään tahtoa ilahduttaa lahjan saajaa.

Ap vei lahjan. Lahjan saaja on sen verran rajoittunut ettei osaa ilahtua kuin jonkun pikkukiinalaisen näpertämästä krääsästä. Ei ole apn vika ettei toinen osaa olla iloinen.

Vierailija
59/68 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juntit eivät ota vastaan itse tehtyjä lahjoja.

Sellaiset joilla on varaa hankkia tarpeelliset asiat itsekin puolestaan arvostavat itse tehtyjä lahjoja.

Minä ainakin ottaisin nuo mieluummin lahjaksi kuin koriste-esineen, josta en välttämättä edes tykkäisi.

Vierailija
60/68 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika on rahaa tai oikeastaan enemmän kuin rahss, ja sinä juuri luovutit tuota kalleinta mahdollista idiooteille.

Hyöty on se, että nyt voit jättää nämä ihmiset taaksesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä