Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leikkiikö teidän 8-vuotiaat vielä? Jos niin mitä?

Vierailija
16.07.2018 |

Etenkin pojat? Mitä leluja teillä vielä on tuon ikäisellä?

Kommentit (141)

Vierailija
101/141 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-vuotias poikani kavereineen leikkii pehmoleluilla, sellaisilla taskukokoisilla ja/tai avaimenperämallisilla joita kuljettavat joka paikassa mukana.

Vierailija
102/141 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhoilla pikkusotilailla näyttää antavan venäläisille kyytiä. Omilla joukoilla on hienot linnakkeet ja rys..sät hyökkää aukealla "hiekka kentällä". Kivillä pommittaa molempia joukkoja, mutta siniset näyttää voittavan aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/141 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi outoa, jos ei leikkisi.

104/141 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä tosi outoa, jos ei leikkisi. Ja kuka väittää ettei leiki, niin valehtelee.

Tämä. Jos lapsesi ei leiki niin ota kiireesti yhteyttä jonnekin...

Vierailija
105/141 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis että jos haluaa ottaa sijoituslapsen niin tietäis lapsista enemmänkin. Lapsiparka.

Vierailija
106/141 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on kaverin kanssa puusta tehdyt miekat ja kodin lähellä oleva pikkumetsä on niiden viidakko.

Aina koulun jälkeen kiireesti sovitaan monelta mennään.

Vierailija
107/141 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tyttö on nyt 9-vuotias ja leikkii petseillä sekä schleicheillä ja ihan mieletön kepparibuumi päällä myös. Lisäksi ulkona leikkivät metsässä mitälie seikkailuleikkejä yms.

Vierailija
108/141 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan eivät mene nallekarkit maailmassa. Monissa kolmannen maailman maissa 8-vuotiaat joko ovat ihan oikeissa töissä tai sitten hoitavat nuorempia sisaruksiaan. Kaikki, varsinkaan tytöt, eivät vieläkään pääse edes kouluun. Ja meillä rikkaissa länsimaissa 8-vuotiaat eivät enää leiki, kun se on niin lapsellista. Sen sijaan he näpelöivät puhelinta, tablettia tai tietokonetta. 

Vierailija
109/141 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no meille lopetti kyllä jo 7-vuotiaana leikit. Nyt 10 ja alkanut tutustua vähän alkoholimaailmaan. Hyvä niin, ettei tartte vanhepampana sitten kokeilla ja voi tulla ihan kunnon ihmiseksi ajoissa.

Oliko tämä sitä brittisatiiria

Vierailija
110/141 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei leiki, lapsi on vakavasti masentunut.

Vierailija
111/141 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legoilla rakentelua ja leikkimistä kannattaa vain kannustaa ja olla vaikka itsekin mukana! Ruokkii luovuutta.  Musikaalisista harrastuksista ja leikeistä puhumattakaan. Aina parempi kuin kännyköillä ja tableteilla jonkun pelin räplääminen niska kyyryssä silmät punaisia. Tietysti se on vanhemmille helpoin vaihtoehto, kun lapsi pysyy zombimaisena silmät ruutuun uppoutuneena vaikka tuntikausia, mutta jos ajatellaan kumpi on lapsen tulevaisuuden kannalta parempi, niin ei kahta sanaa.

Vierailija
112/141 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkii. Legoilla, autoilla ja roolileikkejä, rakentaa majoja kaverien kanssa, ovat vesisotaa, hippaa, piilosta jne.

Vierailija
113/141 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon äskettäin nähnyt 15-17-vuotiaita, joilla on himassa leluja. Kind of palauttaa uskon normaaliin ihmiseyteen.

Vierailija
114/141 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 8 vuotias menee läksyt tehtyään yleensä töihin naapurin lammastilalle puhdistamaan karsinoita , hän on muutenkin reipas poika ja viihtyy siellä joka arkipäivä.

Yleensä hän saa 20 euroa illasta eli tienaa ikäisekseen mielestäni ihan hyvin.

Hän on myös aika säästeliäs ja laittaa noin puolet kuukauden taskurahoistaan säästöön säästötililleen johon menee myös hänen lapsilisänsä.

On kiva kun lapsi saa olla ihmisille avuksi ja samalla toteuttaa itseään kun kerran pitää eläimistä ym.

Vierailija
115/141 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon äskettäin nähnyt 15-17-vuotiaita, joilla on himassa leluja. Kind of palauttaa uskon normaaliin ihmiseyteen.

Normaalikehitystasolla oleva 15-17 vuotias ei todellakaan enää leiki dublopalikoilla.

Jotain pientä feelua tuossa nyt on.

Vierailija
116/141 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 11v poika kaivoi Turtlesit esille, kun ollaan kesä vietetty mökillä. Hyvät leikit on menossa, vaikka vähän mutiseekin...

Ja kysymykseen "Kai kaikki 8v leikkii?", niin ei todellakaan. Tuonikäisten tyttöjen kavereista puolet on jo pakanneet lelut pois ja siirtyneet kännykkämaailmaan. Surullista.

Kyllä minun 8-vuotias tyttö leikkii kavereittensa kanssa esim nukeilla, legoilla jne. Paljon toki myös askartelevat ja esim voimistelevat, tramppa, airtrack ja voimistelurenkaat on kovassa käytössä. Kännyä harvempi tuijottaa ainakaan meillä käydessä, mut kyllä ne nyt joskus tekee jotain hassuja videoita tai pelleilee kameran filtterillä. Yhdenlaista leikkimistä kai sekin.

Vierailija
117/141 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalikehitystasolla oleva 15-17 vuotias ei todellakaan enää leiki dublopalikoilla.

Puhuttiinko tuossa duplopalikoista? Onhan sitä muitakin leluja olemassa.

Vierailija
118/141 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tiedän monta ihan normaalin oloista aikuista jotka leikkii legoilla. Ei pitäis olla mikään ihme jos 15-17v harrastaa vastaavaa. Okei, ne ei ehkä ole samanlaisia mielikuvitus-roolileikkejä kuin pienenä vaan enemmän keräilyä ja rakentelua.

Vierailija
119/141 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Minusta jotenkin tuntuu, että leikkiminen on tullut takaisin.

Vuosituhannen vaihteessa tai 90- luvun lopulla tutnui, että 10- vuotiaat eivät enää leikkineet.

Oma nuorimmaiseni on 10v poika, leikkii kavereidensa kanssa legoilla sekä pyssy- ja miekkaleikkejä.

Majoja rakentelevat.

12-vuotiaan siskonsa kanssa leikkii pehmoleluilla.

Ainakin Helsingissä minä ja kaverini leikittiin pitkälle esim. poliisia ja rosvoa, kirkkistä, keinupersistä jne. ei niinkään leluilla, mutta liikunnallisia leikkejä. Muistan, että vielä kesällä 2004 leikimme, vaikka olimme jo 12-14v.

Olen nyt aikuisiällä koulussa töissä ja olin 2010 -luvun vaihteessa PK-seudun kouluissa. Siellä huomasi, että edes eka-tokaluokkalaiset eivät käytä talvella haalaria ja vanhemmat kertoivat, että edes eskarilaiset eivät käytä talvihaalaria, sillä se on lapsellinen. Sen lisäksi ekaluokkalaisten lelupäivänä kolme tyttöä leikki sermin takana salaa, kun eivät kehdanneet leikkiä julkisesti.

Nyt olen ollut pienen kunnan koulussa ja siellä osa kolmas-nelosluokkalaisista käyttää talvella haalaria ja rakentelevat lumilinnoja jne. Tuntuu, että kaupungissa lapsilla on jotenkin kiire kasvaa isoiksi.

Tää on surullista, mutta samalla hyvin yleistä muualla Euroopassa ja täälläkin rikkaiden keskuudessa. Näistä lapsista kasvaa väliportaan pikkupomoja yrityksiin.

Ite leikin 12v asti vaikka mua kiusattiinkin siitä ja haukuttiin lapselliseksi. Leikkiminen loppui kun serkun kans leikkiessä tajusin etten osaa enää heittäytyä leikkiin mukaan. Siirryin pokemonpeleihin ja siitä kirjoittamaan omaa fantasiatarinaa ja suunnittelemaan omaa peliä, jota toteutan nyt kolmekymppisenä. Jotenkin leikkiminen vaihtui siinä 12-13v ikäisenä ensimmäisten kuukautisten saapuessa scifi/fantasiakirjojen lukemisiin ja tietokonepeleihin.

Vierailija
120/141 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan lelut jää jo 5-vuotiaalla pojalla ja konsolipelit ja tabletti jo enään lähinnä kiinnostaa.Myös muualla jo havahduttu leluiän lyhentymiseen.

Kyllä mun 5v poika elää leikistä. On siis just sellaisessa upeassa leikki-iässä, jossa tosielämä ja leikkien maailma sekoittuu ja mielikuvituksella ei tunnu olevan mitään rajoja. Mikä tahansa voi olla lelu ja kaikella ja kaikkialla voi leikkiä jotakin. Isosisko 8v leikkii myös, mut sen leikit ei ole ihan niin lennokkaita. Legot, majaleikit, roolileikit (ollaan koiria ja omistajia, prinsessoita, pelastajia, aikuisia, lapsia, milloin mitäkin), pienet leluhahmot kuten petsit, pokemonit, pehmolelut, nuket ym. on myös usein leikeissä. Myös pyssy- ja seikkailuleikit uppoaa molempiin lapsiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi