Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Leikkiikö teidän 8-vuotiaat vielä? Jos niin mitä?

Vierailija
16.07.2018 |

Etenkin pojat? Mitä leluja teillä vielä on tuon ikäisellä?

Kommentit (141)

Vierailija
21/141 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 9v. pojat leikkii kyllä vielä vaikka suurin osa ajasta menee pelaamiseen. Mutta leikkivät esim. pehmoleluillaan, niitä on aika paljon esim. angry birdsejä. Toinen poika tykkää rakentaa legoista, toisella ei oikein kärsivällisyys riitä. Ja toki leikkivät ulkonakin esim. trampoliinilla, mutta suurin osa aikaa ulkona menee jalkapallon pelaamiseen ja pyöräilyyn.

Vierailija
22/141 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai !

Minä leikin vielä yli 12 vuotiaana ihan täysillä.

Vasta 16 vuotiaana tajusin alkaa käymään kouluakin.

10 vuotiaana paskoin pottaan - äiti pyyhki.

Mutta - näin jälkeenpäin ajatellen: kyllä mä olen ollut jotenkin alikehittynytkin noihin aikoihin.

Jollain saralla.

Kaikilla ei vain ole ihan kaikki inkkarit kanootissaan.. - alun alkaen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/141 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ulkoilut? Fillarilla, pallon potkinta, uiminen, talvella luistelua, lätkää, mäen laskua?

Ylipäätänsä jotain yhdessä/porukalla tekemistä.

Itse en ymmärrä jatkuvaa, pelaamista, tabletin/puhelimen tuijotusta.

Meillä on hieman vilkas poika ja eräskin tuttu muistaa aina kehua kuinka rauhallinen ja hyvä käytöksinen niiden poika on = läskipulla mikä on 24/7 nenä ruudussa, ei osaa ajaa pyörällä, ei uida, ei oikein mitään, kouluunkin viedään autolla 1km matkaa.

Vierailija
24/141 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää AP:lle sanoa, että arvostan aivan valtavasti teidän sijaisperheiden työtä.

Vierailija
25/141 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu pahalta tämmöset kysymykset, 8vuotias on lapsi, on sitä vielä pitkään

Vierailija
26/141 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

9v poika leikkii ninjoja, vakoilemista, agentteja, nerf-sotaa, rakentaa majoja ja etsii aarteita metsistä ja joutomailta. Tämä siis samanikäisten kaverien kanssa, yksin ei leiki. Legot jäivät jo pari vuotta sitten mutta saattaa joskus innostua rakentamaan jotain. Joskus myös järjestää pikkusiskolle jotain mielikuvitusleikkejä mutta se on vähän eri asia kun enemmän viihdyttää toista.

Sori en nähnyt viestiä sijoituslapsesta aiemmin. Mun poika ei tosiaan hirveästi leluilla leiki, mutta tuli mieleen että kaikenlaiset vempeleet missä on mekanismi, esim. Tigeristä saatavat (leikkinyrkki, piirustusrobotti, pienet pöytäpelit) voi kiinnostaa ja etenkin toimia "jään murtajana". Samoin ulkona käytettävät, esim. se klassinen narusta vedettävä lennätettävä kiekko tai jättisaippuakuplavälineet. Legot varmaan toimii myös tosi monille, ja komppaan pehmolelua myös.

Vierailija
27/141 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki älykkäät pojat eivät tosiaan leiki. Esim. meidän poika (E:n ylioppilas matikkalinjalta) leikki aika vähän leluilla.

Enemmän oli siskojensa kanssa sellaista verbaalista leikkiä ja kaikenlaista muuta kokeilua ja uteliaisuutta.

Koulua kävi erittäin mielellään - vaikkei mikään hikari ollutkaan.

Vierailija
28/141 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP jatkaa,

Meille on tulossa 8v poika sijoitukseen ja mietitään mitä leluja tms hommataan.

Ennestään meillä on oma teinityttö ja sijoituksessa 2 alle 5v lasta. Joten 8v pojan "lelut" on vähän vieraita asioita.

Kiitos jos joku voisi auttaa. Legoja ollaan jo hommattu, niillä varmaan leikkii kuka vaan. Mutta entäs muut lelut?

No en auta, hommaa itse lelusi.

Kaikenlisäksi tulee sijoitukseen niin saat siitä myös korvausta...

Vierailija
29/141 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP jatkaa,

Ennestään meillä on oma teinityttö ja sijoituksessa 2 alle 5v lasta. Joten 8v pojan "lelut" on vähän vieraita asioita.

Kiitos jos joku voisi auttaa. Legoja ollaan jo hommattu, niillä varmaan leikkii kuka vaan. Mutta entäs muut lelut?

Viestin 28 miinustajat eivät ymmärrä satiiria, eivätkä brittiläistyyppistä huumoria...

Vierailija
30/141 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pian 9 vuotta täyttävä poika haluaisi kyllä leikkiä, mutta me vanhemmat olemme kieltäneet sen häneltä koska hän on nyt koululainen eikä koululaisen kuulu enää leikkiä vaan käydä koulua. Leikki-iässä leikitään, ei enää koululaisina.

Vierailija
31/141 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP jatkaa,

Viestin 28 miinustajat eivät ymmärrä satiiria, eivätkä brittiläistyyppistä huumoria...

Kai sitä nyt kehnoa, sisällötöntä viestiä miinustetaankin.

Vierailija
32/141 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP jatkaa,

Kuten sanoin brittittiläisen satiirin ymmärtäminen vaatii paljon. Ja jos sitä ei ymmärä ei pidä huolestua, suurella osalla Suomalaisia se menee yli.

Vierailija
33/141 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP jatkaa,

Kuten sanoin brittittiläisen satiirin ymmärtäminen vaatii paljon. Ja jos sitä ei ymmärä ei pidä huolestua, suurella osalla Suomalaisia se menee yli.

Ihan miten vain, hani! ;)

Vierailija
34/141 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin että suurin osa tykkää legoista ja pyssyleikeistä ulkona.

jos on pelikonsolia kannattaa hommata joku sellainen peli jossa liikutaan itse eli sellainen kinect peli että esimerkiksi nissä pitää itse tanssia tai tehdä muita erilaisia tehtäviä. ne on hauskoja koko perheen kanssa ja sopii kaiken ikäisille :) esimerkiksi just dance tai kinect adventures.

Vierailija
35/141 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaanpa samoin kuin aika moni muukin eli nerfit ja legot on suosiossa. Useampikin tärkeä pehmolelu on, näistä ei juurikaan puhuta muille kuin sille parhaalle kaverille, jolla on myös tärkeitä pehmoleluja eli vähän sitä nolostellaan. Eli tuo aiempi vinkki jättää yksi sängylle ilman numeroa oli erittäin hyvin ajateltu!

Meidän poika tykkää tiedeleikeistä myös. Ja mielikuvitusleikeistä, leikkii niitä äidinkin kanssa :)

Vierailija
36/141 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 12 vuotta ja leikin 3 vuotta nuoremman naapurini (ja joskus 8-vuotiaan pikkusiskoni) kanssa kesäisin joka toinen päivä "mielikuvitusleikkejä". Lelut jäivät jo viime vuonna kavereiden kanssa, mutta pikkusiskoni kanssa leikimme barbeilla joskus. Surullista, että jotkin minun ikäiseni eivät ole leikkineet 3luokan jälkeen ollenkaan.

Vierailija
37/141 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 8v leikkii eniten sellaisten muovisten sotilasukkojen kanssa (halpisostos viime kesältä). Järjetelee niitä ryhmiin ja keksii niille kaikenlaista puuhaa. Kaikki minifiguurit kelpaavat tähän myös,mutta pääasiassa nuo muovisotilasukot.

Lisäksi leikkii nerf-pyssyillä, pehmoleluilla, legoilla (tosin koko ajan vähemmän ja vähemmän), hyppii trampoliinilla, potkii palloa ja pelaa tietokoneellakin. Pari vuotta vanhempi isoveli ei leiki leluilla mutta liittyy usein mukaan nerf-sotaan, pallon pelaamiseen, vesisotaan ja majaleikkeihin.

Vierailija
38/141 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP jatkaa,

Meillä tykkäsivät tuossa iässä legojen lisäksi pehmomiekoista, Schleich-eläimistä (joille rakentelivat aitauksia ulkona), erilaisista vesileluista, roboteista, liikuntavälineistä; pallot kaikkein tärkeimpiä.

Vierailija
39/141 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP jatkaa,

Nintendo Ds, niissä Pokemon ja Mario suosittuja.

Vierailija
40/141 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkii ehdottomasti. Kaikki kaverit ei kylläkään leiki, kun on pädiä, telkkua, tietokonetta, xboxia, pleikkaria jne. Meiltäkin näitä löytyy, mutta niihin ei uhrata päivästä liikaa aikaa, niin ei pääse mielikuvitus kuolemaan, kuten monille lapsille käy.