Vierailija

Muutettiin ja iloitsin niin kun uudessa on ilmalämpöpumput ylä- ja alakerrassa. Paitsi ettei ne ainakaan viilennä huonetiloja lainkaan. Asuinlämpötila +35 ei alene astettakaan vaikka laite kylmimmillään (+16) eikä helpota tukalaa oloa. Vanha siirrettävä pöytätuuletinkin tehokkaampi. Pitääkö tonne lisäillä jotain kylmäaineita?

• ylös 1
  • alas 7

Kommentit (17)

Vierailija

jos se ilpo toimii niin kyllä sen huomaa heti. Jos se ilmavirta ei ole viileämpää ja tunnistettavissa olevaa niin pumppu on rikki.

• ylös 13
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No laitapa se viilennykselle eläkä vaan renkkaa lämpötilaa....

Juuri näin. Jos laitat lämmitykseen +16 astetta, niin pumppu ei tietenkään tee mitään, kun lämpötila on jo ylitetty. Laita viilennys päälle.

• ylös 17
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
On viilennyksellä. Panasonic merkkinen ja vuokranisännän mukaan toimii hyvin??

Jotain vikaa siinä sit on. Kyllä Panasonic on ihan toimiva merkki. Onhan sitä huollettu säännöllisesti?

Vierailija

Kaiva ohjekirja netistä. Asetukset pitää olla siinä jäähdytyksessä, ei se muuten viilennä. Mulla on viilennys +23 -asetuksena, villasukat pitää olla jaloissa kun jalat palelee samalla kun pää hikoaa.

Vierailija

Joo tosiaan pitää olla asetuksista automaattisella tai viilennyksellä, muuten ei tee mitään. JOs lämmitysasetuksella on päällä niin siellähän on jo 16 ylittynyt. Mutta jos on taas viilennyksellä eikä viilennä niin se on rikki. Ja syitä mikä on rikki on monia. Jos kylmäaine on karannut niin pitää kysyä että miksi se on karannut, ei se itsekseen hirveitä määriä saa vähentyä.

Vierailija

Viilennys tai kosteudenpoisto. Itse pidän kosteudenpoistoasetuksesta. Koneena on tosin Toshiba Nordic. Hyvin viilentää.

Vierailija

Joo olettehan säätäneet sen viilennykselle? Ei se auta jos laitatte lämpötilaksi 16 jos ei ole viilennys päällä.

ihan kaasussa

Mulla tulee nestekaasua tai sieltä pumpusta. Onkohan tää nyt ihan ok. Uskallankohan polttaa tupakan?

teeseitse

ihan kaasussa kirjoitti:
Mulla tulee nestekaasua tai sieltä pumpusta. Onkohan tää nyt ihan ok. Uskallankohan polttaa tupakan?
Mä asensin tän laitteen vahingossa ulos. Nyt ulkona on ainakin viileetä.

Vierailija

Tiedän tapauksen, jossa vuokralainen oli laittanut jäähdytyksen päälle, vaikka lämmityskaasut sisällä ja naapuriyhtiön vanhanpiian petäjä halkesi kuumuudesta

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat