Tytär muuttaa toiselle paikkakunnalle opiskelemaan, onko kenelläkään hyviä vinkkejä edullisimmista sähkösopimuksista, nettiyhteyksistä, kotivakuutuksista....
Täällä pähkäillään että mistä mikin kannattaisi hankkia, joten kaikki hyvät vinkit otetaan kiitollisena vastaan! :)
Kommentit (45)
Minä pääsin helpolla lähtiessäni opiskelemaan. Tuttavien kautta sain asunnon ja muuten vanhemmat auttoivat muutossa. Eipä tuosta mitään haittaa ollut, vaikka en itse hommannut sähkö- ja vuokrasopimuksia. Hyvin olen pärjännyt elämässä kaikesta huolimatta.
Lahti-Energialta saa halvinta sähköä. Ja nettiliittymäksi kannattaa hankkia rajaton liittymä puhelineen ja jakaa suitä nettiveri laitteille. Tuon saa rajattoman puhelinliittymän kanssa hintaa 17,90-19,90€ ainakin kolmelta suurimmalta palveluntarjoajalta.
Se kai tässä jengillä mättää, kun nuoren (ikä ois tosiaan kiva tietää) äiti täällä selvittelee nuoren asioita, vaikka moni peräänkuulutti että nuoren kanssa yhdessä selvittäminen on erittäin jees. Silloinhan ap ei olisi täällä kyselemässä, vaan googlettaisi sen lapsensa kanssa näitä asioita ja soittelisi niihin yhtiöihin. Tästä tulee vähän sellainen helikopterivanhemmuuden maku (en sano että ap on, sanon vain että mielikuva nousee).
No, sähköstä nyt ei isoa säästöä tule. Luulisin, että nuori ei muuta sähkölämmitteiseen omakotitaloon vaan pieneen kerrostaloboksiin, jossa lämmöt ja lämpimät vedet on yhtiön puolesta...? Käyttösähkön kulutus on pientä ja suurin osa tulee siirrosta, jota ei voi kilpailuttaa.
Netti on edullisin taloyhtiön kautta yleensä, jos sellainen on mahdollista.
No ainakin täyspäinen poikani sai pari vuotta sitten opiskelemaan lähtiessä ihan itse haettua asunnon, vakuutuksen, opiskelijakortin sun muut jutut. Tosin koko ajan ikää tullessa lisää on hän saanut lisääntyvässä määrln vastuuta omien asioidensa hoidossa. Toki on neuvottu, mistä kannattaa tietoa hakea ja kysyä jos hänellä jotain kysymyksiä herännyt. Ei niitä asioita yhtäkkiä opi hoitamaan jos ei ole vastuuseen kasvanut. Toki annoin rahaa kämpän sisustamiseen ja tarvikkeiden hankintaan ja nämäkin hän ihan itse hoiteli.