Voiko ahdistuneisuushäiriöstä päästä ikinä eroon?
En jaksa tätä enää, olen ollut masentunut/ahdistunut jo 10 vuotta vakavuuden aste vaihdellen. On kaiken maailman diagnoosit ja lääkkeet kokeiltu, psykoterapia käyty. Juuri tänään luin uutisen että suomalaiset nuoret naiset tekee toiseksi eniten itsemurhia maailmassa, enkä ihmettele kun olen kohta yksi heistä. Yritin jopa tulla uskoon mutta ei ole onnistunut/auttanut. Tai ehkä olisin muuten jo kuollut, mistäpä sitä tietää... Lääkärit ei tunnu ottavan tosissaan vaan määräävät vaan suurempaa annosta samaa väärää lääkettä. Niitä ei oikeasti kiinnosta ja ne läheiset joita kiinnostaa, eivät tietenkään osaa auttaa vaikka haluaisivat. Kenenkään ystävän pelkkä olemassaolo ei tähän auta vaikka niin kovasti haluaisinkin niin uskoa. Pitäisi itse pelastaa itsensä, mutta miten? Jos kaikki on kokeiltu eikä voimavaroja enää vain ole jäljellä, miten pelastan tässä itseni?
Kommentit (2)
Millaisissa tilanteissa ahdistuksesi näkyy eniten? Itsellä 10v kokemus tästä sairaudesta ja en ole vielä löytänyt mitään apukeinoa. Koitan vain tehdä sen verran mitä kykenen ja toivoa että se riittää että pysyn yhteiskunnassa mukana...
Tietoiseen hyväksyvään läsnäoloon (mindfullness) tutustumisesta tuskin haittaakaan olisi.