Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auton turvaistuin koneeseen?

29.04.2006 |

Sori etta ma edelleen jauhan tata turvaistuinjuttua (ja kiitos kaikille jotka vastasivat mun edelliseen kyselyyn). Kuten joku mainitsikin, oman istuimen voi ottaa mukaan koneeseen. Ma en ollut tata vaihtoehtoa edes harkinnut koska luulin etta istuimen joutuu siirtamaan koneesta toiseen itse (ja ma en siihen lapsen ja kasimatkatavaroiden kanssa pysty).

No, sitten kavikin ilmi etta lentoyhtiot asentavat istuimen, joten mun en siis itse tarvitsisi raahata istuinta kentalla. Nyt suurin huoli on keretaanko istuin vaihtamaan Qantaksen koneesta Finnairin koneeseen, koska vaihtoaikaa Bangkokissa on vain reilu tunti.

Mutta siis, kysymykseni kuuluu: minkalaisia kokemuksia teilla on lapsen matkasta auton turvaistuimessa koneessa? Mun poika on kesakuussa 1,5 vuotta vanha ja lennan Sydneysta Suomeen ilman miesta, mies on sit kotimatkalla mukana.

Suosittelisitteko istuimen mukaanottoa? Onko teilla kokemuksia istuimen siirrosta koneesta toiseen suurella (ja tosi vilkkaalla) kentalla?

Kiitos jo etukateen kommenteista!

Sydney76

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
30.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsella siis oma paikka? Itsellä kokemusta alle kaksivuotiaan kanssa vain sylimatkustajana. Usein tosin sijoitetaan niin että jos koneessa on tilaa niin viereinen paikka on tyhjä mutta jos kone on täynnä niin sylissä on matkustellut.

Mutta siis itsestäni tuntuisi yksin matkustavana hankalammalta raahata istuinta kentällä lähtiessä, saapuessa ja vaihdettaessa. Siis hankalammalta kuin istuttaa lasta tavallisessa penkissä. Nousussa ja laskussa varmaan pitää pitää sylissä. Meillä istuin on kulkenut mukana matkatavarojen mukana ruumassa ja olen yrittänyt yksin lasten kanssa matkustaessa pitää käsimatkatavaran määrän mahdollisimman pienenä kun sitä rompetta lasten kanssa on jo muutenkin.

Vierailija
2/2 |
01.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsella siis oma paikka?

Joo, paatin hankkia pojalle oman paikan, koska tiedan etta Finnairin Bangkok-Hesa on usein aivan taynna. Viimeksi esim yhdella Finnairin lennolla koneessa ei ollut yhtaan vapaata paikkaa. Joten en halunnut luottaa siihen etta saan vapaan paikan viereeni ja paatin ostaa omat paikat meille molemmille.

Mutta siis itsestäni tuntuisi yksin matkustavana hankalammalta raahata istuinta kentällä lähtiessä, saapuessa ja vaihdettaessa.

Muotoilin kysymykseni vissiin vahan vaarin. Siis, ma en itse siirtaisi istuinta, vaan se tekisi Qantas ja Finnair. Halusin vaan tiedustella onko kukaan muu pyytanyt kahta lentoyhtiota kuljettamaan istuimen paikasta paikkaan ja asentamaan sen kumpaankin koneeseen.

Kiitos kuitenkin vastauksestasi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla