Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiusaaja, millä perustelit toimintasi?

Vierailija
15.07.2018 |

Olisi mielenkiintoista tietää.

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ironista, että muiden tunteista piittaamattomat kiusaajat alkavat ruikuttaa omia huoliaan näille kiusaamilleen tyypeille ja nimittävät empatiakyvyttömiksi.

Niin no, jos et nää mitään eroa lasten ja aikuisten käytöksessä ja ynnärrettävyydessä niin olen pahoillani. Pahoinpidelty lapsi helposti lyö ikätoveteitaan koska ei ole nähnyt mitään muuta, eikä tiedä muita keinoja purkaa itseään. Aikuisena tämän toiminnan saattaa nähdä eri valossa kuin lapsena jolloin tämä kiusaaja on toisten mielestä vain kurja tyyppi.

Vierailija
42/74 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin Netflixista yöllä tämän It (2017). 

Niin rakaa väkivaltaa lasten ja nuorten kesken, että voiko olla totta? 

Yleensäkin leffoissa on jotain ihan muuta kuin minulle todellisuus ja tietysti onkin. Mutta monissa 70-90 -luvun leffoissa on "kiusaamista", jota koskaan en ole nähnyt enkä kuullut. 

Ja olen kuitenkin viisikymppinen eli paljon on koettu. 

En muista, että koskaan olisin kiusannut ketään enkä muista, että ketään olisi kiusattu. Toki jätetty syystä tai toisesta vähän syrjään, mutta se on minusta ihan eri juttu. 

Kai olen sitten tosi hyvistä kotioloista ja kaverinikin, Lauttasaaren rantataloissa ja Tapiolan rivarissa vietin lapsuuteni. 

Toisaalta jotkut sanovat, että pahimmat kiusaajat tulevat juuri varakkaista piireistä?

Se on kuule _henkistä kiusaamista_ ja sellainen saattaa jättää kiusatulle pahat, psyykkiset arvet (sekä tuoda mukanaan muut "mukavat" seuraamukset.)

Mutta onneksi meillä on yhä äiteinä ja isinä teitä idiootteja, jotka eivät tajua, kuinka pahaa tuhoa äpäränsä saattavat tehdä henkisellä kiusanteolla.

Melko aggressiivinen sävy kirjoituksessaksi. Äp--ärä ei kuulu normaalin ihmisen kielenkäyttöön tänä päivänä. 

Eli jätettiin ulkopuolisiksi ihan luonnollisesti ne, jotka ovat vain harmittavia ja haitaksi. Jatkuva mankuminen,  valittaminen ja toisten haukkuminen. Tätäkö sitten olisi pitänyt tukea ja ymmärtää? Varsinkin, jos on lapsi?

Ihan kuin aikuistenkin maailmassa. Ei sen kummempaa. Paska tyyppi ei saa kavereita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös vasta aikuisena tajusin hävetä sitä, että kaveriporukkani käyttäytyi paskamaisesti ja kiusasi eräitä henkilöitä. Ei ehkä pahinta, mutta hitostako minä tiedän, miten ikävältä se kiusaamisen kohteesta tuntui. Naureskeltiin selän takana, puhuttiin hänestä pahaa, ja matkittiin ja supistiin, kun naurujen kohde kulki ohi. Todella hävettävää toimintaa, inhottavaa että nuorena menin mukaan sellaiseen. Tätä voisi selitellä nuoren haluna kuulua porukkaan, ja toimia kuten kaverit, tulla sillä tavalla hyväksytyksi. Olisipa minulla ollut tuolloin ballseja sanoa, että tämä on typerää, lopetetaan :(.

Vierailija
44/74 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kiusaajani isä oli juoppo luuseri, joka sai tuomion pedofiliasta. Tyttärensä täsmälleen samaa maata. Ja varmaan kauheeta sanoa näin mutta...

Ihan oikein sille.

:D

Olen pahoillani kokemuksistasi ja toivon, että toivut.

Mietitkö koskaan, että tytär saattoi olla isänsä uhri ja käyttäytyä siitä syystä järjettömästi?

Täältä sivusta huutelen ja suosittelen katsomaan dokkarin Child of rage. Kertoo pikkutytöstä, jota on käytetty vauvana hyväksi ja jolle on alkanut sen seurauksena tulla psykopaatin ominaisuuksia.

-ohis

Vierailija
45/74 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ironista, että muiden tunteista piittaamattomat kiusaajat alkavat ruikuttaa omia huoliaan näille kiusaamilleen tyypeille ja nimittävät empatiakyvyttömiksi.

Niin no, jos et nää mitään eroa lasten ja aikuisten käytöksessä ja ynnärrettävyydessä niin olen pahoillani. Pahoinpidelty lapsi helposti lyö ikätoveteitaan koska ei ole nähnyt mitään muuta, eikä tiedä muita keinoja purkaa itseään. Aikuisena tämän toiminnan saattaa nähdä eri valossa kuin lapsena jolloin tämä kiusaaja on toisten mielestä vain kurja tyyppi.

Niin no, nämä kiusaajat olivat ruikuttaessaan kyllä ihan jo aikuisia.

Onneksi useimpien lastenkin empatia ja ajattelukyky kehittyy normaalisti. Joillain ei näemmä aikuisenakaan.

Vierailija
46/74 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kiusaaja on iästä ja omista kokemuksistaan huolimatta kurja tyyppi, jos kuvittelee kiusaamisen olevan oikeutettua koska "mul on ollu niin ranggaa".

Vierailija
47/74 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kiusaajani isä oli juoppo luuseri, joka sai tuomion pedofiliasta. Tyttärensä täsmälleen samaa maata. Ja varmaan kauheeta sanoa näin mutta...

Ihan oikein sille.

Mietitkö koskaan, että tytär saattoi olla isänsä uhri ja käyttäytyä siitä syystä järjettömästi?

Eipä ketään kiinnosta, vaikka olisikin. Eikö kiusaajien mielestä kaikki ole itse syyllisiä.

Vierailija
48/74 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain siitä sisäistä mielihyvää, kun kiusasin ihmisiä. Se on kivaa, nyt aikuisenakin tykkään työelämässä näpäyttää muita tilaisuuden tullen, tosin hyvän maun rajoissa. Kerran kävi niin että laitoin kollegan itkemään kun halusin näpäyttää häntä, selvisin anteeksipyynnöllä. Tuon jälkeen otin hillitymmän strategian.

Vierailija
49/74 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein sille.

Miksi kiusatun lapsen pitäisi miettiä tämmöisiä?

Niin.

Syyttömiä ne kiusatut ovat siihen.

Vierailija
50/74 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kiusannut ketään koulussa kun olin niin nynny. Olisi tehnyt mieli kiusata näitä samanikäisiä joka pojalle antajia. Hiljaiset ja kiltit ei minusta ole koskaan ansainneet tulla kiusatuksi. Niitä jopa puolustin. Nää "helpot tytöt" vitutti hirveesti.

Mitä väärää seksistä pitämisessä on?

Vierailija
51/74 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein sille.

Kuitenkin itse halusi sitä.

Vierailija
52/74 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoja kommentteja tässä ketjussa.

Vaikka kiusaajan koko suku olisi kuollut tsunamissa, isänsä olisi sorvannut korvasta suolenmutkaan, vanhemmat olisi eronneet viiteen kertaan ja joutuisi uusimaan joka luokan kolmeen kertaan, niin ei mikään näistä poista kiusaamisen vääryyttä, siis tee siitä hyväksyttävämpää.

Vierailija
53/74 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse myös vasta aikuisena tajusin hävetä sitä, että kaveriporukkani käyttäytyi paskamaisesti ja kiusasi eräitä henkilöitä. Ei ehkä pahinta, mutta hitostako minä tiedän, miten ikävältä se kiusaamisen kohteesta tuntui. Naureskeltiin selän takana, puhuttiin hänestä pahaa, ja matkittiin ja supistiin, kun naurujen kohde kulki ohi. Todella hävettävää toimintaa, inhottavaa että nuorena menin mukaan sellaiseen. Tätä voisi selitellä nuoren haluna kuulua porukkaan, ja toimia kuten kaverit, tulla sillä tavalla hyväksytyksi. Olisipa minulla ollut tuolloin ballseja sanoa, että tämä on typerää, lopetetaan :(.

Jos sulla olisi oikeasti munaa, niin pyytäisit näiltä kiusatuilta viimeinkin anteeksi.

Vierailija
54/74 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla olisi oikeasti munaa, niin pyytäisit näiltä kiusatuilta viimeinkin anteeksi.

Ei se mitään hyödytä, tehty mikä tehty menneet on menneitä.

Vierailija
55/74 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut kiusaaja koulussa mutta niistä joita kiusattiin niin täytyy todeta että noin puolet ansaitsi sen.

Vierailija
56/74 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koulussa kaikki oli jollain tavalla sekaantuneet kiusaamiseen, sellainen "kiusaa tai tule kiusatuksi" -mentaliteetti. En koskaan lapsena edes tajunnut ettei se ole normaalia, keskityin vain suojelemaan itseäni. Opettajatkaan eivät puuttuneet.

Vierailija
57/74 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kiusattu ja nolattu ala-asteella, yläasteelle mentäessä päätin että en katsele sellaista enää. Jouduin sitten isompien tyttöjen silmätikuksi jostain syystä ja koulussamme oli "tapa", että isommat tytöt huorittelivat, hakkasivat ja keksivät ilkeitä juoruja aina muutaman tytön pään menoksi. Kun siirryin kasille pääsin itse "valtaan", koska kuuluin samalla myös ns. suosittuihin tyttöihin ja sen vuoksi tein sitten samaa itseäni nuoremmille. Todella typerää ja kadun sitä enemmän tänä päivänä kuin mitään muuta. En tietenkään lyönyt ketään, mutta nimittelin ym. kaveriporukkani kanssa. Tämä loppui, kun siirryin lukioon. 

Olen nyt aikuisiällä pyytänyt anteeksi muutamalta tyypiltä. Yhdelle oli jäänyt syvät kaunat minua kohtaan, häntä tosin kiusasivat muutkin kuin vain meidän porukka, mutta hän koki että minä olin "pahin", vaikka en edes muista häntä kunnolla. Hän tosin petti minua myöhemmin poikaystäväni kanssa, eli ehkä sai vähän kalavelkoja maksettua omasta mielestään. Toinen taas kohautti olkapäitään, että hän teki itse samaa myöhemmin. Teini-ikä on kyllä ihan hirveä vaihe ihmisen elämässä. Jos jotain voisin muuttaa elämässäni, niin tuon ajan, vaikka olen kasvanut väkivaltaisen juoppoisän kanssa. Olen kyllä nyt myöhemmin elämässä ns. menestynyt ja minulla on ihana perhe, mistä olen tosi onnellinen.

Vierailija
58/74 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein sille.

Eipä ketään kiinnosta, vaikka olisikin. Eikö kiusaajien mielestä kaikki ole itse syyllisiä.

Nämä "kiusatut" on kyllä empatiakyvyttömiä

Vierailija
59/74 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein sille.

Kuitenkin itse halusi sitä.

Olet paha

Vierailija
60/74 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiusattiin ala-asteella paljon. Kun pääsin ylä-asteelle niin aloin harrastamaan nyrkkeilyä ja painia. Viimeisimpinä päivinä 9 luokalla kävin siistimässä yhden kiusaajan suun etuhampaista. Ei siihen paljoa tarvittu. Yksi vasen suora lyönti niin oli paskiaisella jo itku (ja hampaat) kurkussa. Näin granissa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi