Kiusaaja, millä perustelit toimintasi?
Kommentit (74)
En millään, koska en edes tajunnut kiusaavani. Perus tyttöjen nälvimistä, ryhmästä poisjättämistä. Vasta kun tuo kiusattu sanoi opelle, että häntä kiusataan, tajusin, että oon ite yks kiusaajista. Loppui siihen.
Vierailija kirjoitti:
Mun kiusaaja synnytti lapsen isälleen.
Hyi yökkis.
Olen pahoillani. Toivottavasti toivut kuntoon.
Etkö oikeasti näe mitään yhteyttä siinä, että jotain on kohdeltu kotona julmasti ja siihen, että hän kiusasi? Kammottava tilanne lapsiparalle.
Sillä tavoin vain, että on niin helvatan ärsyttävä.
Eli ansaitsevat jäynät.
Mutta olen kehittyntyt toki näistä päivistä. Ärsyttävät ihmiset jätän huomiotta tai jos ovat älykkään oloisia, pyrin keskustelemaan.
Ei siihen mitään perustelua tarvittu. Se oli vaan viihdyttävää. Lapsena ei taida olla vielä empatiakyky kehittynyt sille tasolle, että osais välittää sen kiusattavan tunteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun kiusaajani isä oli juoppo luuseri, joka sai tuomion pedofiliasta. Tyttärensä täsmälleen samaa maata. Ja varmaan kauheeta sanoa näin mutta...
Ihan oikein sille.
:D
Olen pahoillani kokemuksistasi ja toivon, että toivut.
Mietitkö koskaan, että tytär saattoi olla isänsä uhri ja käyttäytyä siitä syystä järjettömästi?
Miksi minua olisi kiinnostanut?
Ihan oikein sille.
Luonnevikaisia. Ei heru ymmärrystä koskaan.
Katsoin Netflixista yöllä tämän It (2017).
Niin rakaa väkivaltaa lasten ja nuorten kesken, että voiko olla totta?
Yleensäkin leffoissa on jotain ihan muuta kuin minulle todellisuus ja tietysti onkin. Mutta monissa 70-90 -luvun leffoissa on "kiusaamista", jota koskaan en ole nähnyt enkä kuullut.
Ja olen kuitenkin viisikymppinen eli paljon on koettu.
En muista, että koskaan olisin kiusannut ketään enkä muista, että ketään olisi kiusattu. Toki jätetty syystä tai toisesta vähän syrjään, mutta se on minusta ihan eri juttu.
Kai olen sitten tosi hyvistä kotioloista ja kaverinikin, Lauttasaaren rantataloissa ja Tapiolan rivarissa vietin lapsuuteni.
Toisaalta jotkut sanovat, että pahimmat kiusaajat tulevat juuri varakkaista piireistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kiusaaja synnytti lapsen isälleen.
Hyi yökkis.
Olen pahoillani. Toivottavasti toivut kuntoon.
Etkö oikeasti näe mitään yhteyttä siinä, että jotain on kohdeltu kotona julmasti ja siihen, että hän kiusasi? Kammottava tilanne lapsiparalle.
Ymmärrän, että tuollaisista kotioloista kasvaa riski kaikenlaisiin mielenterveys- ja elämänhallinnan ongelmiin.
Mutta ei sekään vähennä teon vääryyttä tai oikeuta kiusaamista.
Se ei ole kiusaamista että pyritään tiedottamaan mahd. Laajasti että J. Korhosella on tippuri, sen verran liukas vekkuli on että saattaa päästä pukille toisen kerran vuoden sisään ja jättää taas kondomin pois vaikka lupasikin laittaa sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun kiusaajani isä oli juoppo luuseri, joka sai tuomion pedofiliasta. Tyttärensä täsmälleen samaa maata. Ja varmaan kauheeta sanoa näin mutta...
Ihan oikein sille.
:D
Mietitkö koskaan, että tytär saattoi olla isänsä uhri ja käyttäytyä siitä syystä järjettömästi?
Miksi kiusatun lapsen pitäisi miettiä tämmöisiä?
Ei ole kauaa kun näin laajan tutkimuksen, jossa selviteltiin satoja kiusaajia seuraamalla, että mistä kiusaaminen johtuu. Ensimmäisenä taisi olla tunneköyhyys, toisena keskimääräistä matalampi älykkyysosamäärä, kolmantena vallanhimo, neljäntenä ryhmään kuulumisen halu...lista jatkui aika pitkälle.
Kaikki kiusaajat, joihin itse olen ikinä törmännyt ovat tyhmiä kuin saappaat. Väkivallalla jatkavat kiusaamista, jos sanallinen ei toimi. No, karma hoitaa homman jossain vaiheessa.
Miten kiusaajilla on pokkaa kerjätä kiusatuilta myötätuntoa? Ja suuttua, kun eivät sitä, voi mikä yllätys, saa.
Niin ironista, että muiden tunteista piittaamattomat kiusaajat alkavat ruikuttaa omia huoliaan näille kiusaamilleen tyypeille ja nimittävät empatiakyvyttömiksi.
Vierailija kirjoitti:
Yleensäkin leffoissa on jotain ihan muuta kuin minulle todellisuus ja tietysti onkin. Mutta monissa 70-90 -luvun leffoissa on "kiusaamista", jota koskaan en ole nähnyt enkä kuullut.
En muista, että koskaan olisin kiusannut ketään enkä muista, että ketään olisi kiusattu. Toki jätetty syystä tai toisesta vähän syrjään, mutta se on minusta ihan eri juttu.
Kai olen sitten tosi hyvistä kotioloista ja kaverinikin, Lauttasaaren rantataloissa ja Tapiolan rivarissa vietin lapsuuteni.
Toisaalta jotkut sanovat, että pahimmat kiusaajat tulevat juuri varakkaista piireistä?
Se on kuule _henkistä kiusaamista_ ja sellainen saattaa jättää kiusatulle pahat, psyykkiset arvet (sekä tuoda mukanaan muut "mukavat" seuraamukset.)
Mutta onneksi meillä on yhä äiteinä ja isinä teitä idiootteja, jotka eivät tajua, kuinka pahaa tuhoa äpäränsä saattavat tehdä henkisellä kiusanteolla.
Oikeat kiusaajat eivät edes tunnista olevansa kiusaajia, sillä heidän mielestään kaikki heidän tekonsa ovat oikein, ja heidän uhrinsa ansaitsevat kärsimykset.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tylsää. Saan siitä sisäistä mielihyvää, kun saan vähän tölviä ihmisiä. Piruilu on kivaa.
Nii-in. Vain tylsillä ihmisillä on tylsää.
Sä tulet elämään todella pitkääääään. Piiiitkäää, tyyyyylsääää elämäääää. Viihdyttäkää mua, viihdyttäkää mua, tai mä alan vttuilemaan, ja hyydytän teidät tylsyydelläni, hyppikää vaikka päillänne.
Vierailija kirjoitti:
It nimenomaan onkin dokumenttielokuva...
Kiusattu oli niin ärsyttävä ja lihava. Loukkaantui ihan pikkujutuista ja perus lasten riidoista meni valittamaan että häntä kiusataan.. No alettiin sitten kiusata oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
It nimenomaan onkin dokumenttielokuva...
No ei tietenkään ole. Oli vain esimerkki ajan hengestä. Korostan, että muissakin ajan kulttuurituotteissa on paljon raaempaa menoa.
Onko se kaikki sitten täyttä fiktiota?
Ainakin isäni on kertonut tapauksista, jossa lapsi suljettiin johonkin huussiin ja odottettiin, että pissaa housuun. Sitten naurettiin.
Isäni, hyvin empaattinen ihminen on tästä ollut kauhuissaain, koska oli mukana -- nimenomaan kiusaajien porukassa.
Tappoivat myös kissoja heittäen rottien keskelle. Isä on jo 90-vuotias.