Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskonasiat tekee hulluksi...

väsynyt
15.07.2018 |

Olen 30+ nainen ja yrittänyt jo 2 vuotta tulla uskoon mutta psyyke vaan alkaa hajoamaan...Pelkään koko ajan helvettiin joutumista ja on nyt todettu pakko-oireinen häiriö ja yleinen ahdistuneisuushäiriö. Joka päivä rukoilen ja luen Raamattua välillä mutta asiat ei vaan aukene. En pysty ottamaan Jeesusta vastaan, ihan sama mitä teen. Olen varma että joudun helvettiin kun en osaa olla tarpeeksi nöyrä. Mt-taustaa on (mutta ei uskonnollista kotia). Mitä teen väärin? Miksi toiset tulevat kerrasta uskoo än ja minä en? Terapiasta ei ole apua. Onko kohtalotovereita?

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista, niitä tuli odotettua enemmän! En ole varma Jeesuksen olemassaolosta, sen tiedän että yliluonnolliseen uskon varmasti, olen aina uskonut jollain tavalla. En vaan löydä Jeesusta joten en usko että uskon ns. oikealla tavalla...Terapiani on jo päättynyt, ilmaisin asian aloituksessa hieman epäselvästi. Terapeutti ei kestänyt hengellistä etsintääni ja syyllisti asiasta ja se oli yksi syy lopetukseen (en ole enää menossa uuteen terapiaan)

Olen tosiaan helvetin olemassaolosta vakuuttunut ja taivaastakin mutta en vaan usko pääseväni sinne...Ehkä tämä kuulostaa ristiriitaiselta? Raamattu ahdistaa kovasti, etenkin Ilmestyskirja jota en enää edes uskalla lukea. Toisaalta Raamatussa on myös lohdullisia kohtia.

Tunnen vahvasti, että kuolen pian (olen sairaalloinen) ja siksi haluaisin saada uskonvarmuuden ja olen varma että nyt on ns.viimeinen tilaisuus tai käy huonosti. Olen jutellut papin kanssa, mistä ei ollut mitään apua...Haluaisin mennä johonkin seurakuntaan, mutta pelkään että pakko-oireet menevät entistä pahemmiksi. Rauhoittavia lääkkeitä syön

ap

Pastoraalista psykoterapiaa saa, älä trollaa ap tätä samaa sontaa tänne. Psykiatria ei ole yhtä kuin ateismi, vaikka se sinusta kovin innostavaa ’väärän informaation’ oivaltavaa esiintuomista.

Kasva ap aikuiseksi.

Vierailija
42/96 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menet helluntai tai city seurakuntaan.pyydät apua ja rukousta.

Nimenomaan noihin kahteen äärikarismaattiseen harhaoppilahkoon ei ainakaan kannata mennä - niissä psyyke hajoaa, koska ovat tosiaan sitä väärää evankeliumia julistavia.

Baptistipohjaiset, kuten One Way Mission, ovat raamatullisia "vanhanajan" seurakuntia, joita suosittelen lämpimästi.

Baptisteilta sain traktaatteja joissa vakuuteltiin Jumalan tallentavan radiotaajuuksilla ajatuksemme.

Yhteisöissämme väijyy saatamanpalvontakultteja ja noitapiirejä....

Kuulostaa tosi terveeltä meiningiltä mt-taustaisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista, niitä tuli odotettua enemmän! En ole varma Jeesuksen olemassaolosta, sen tiedän että yliluonnolliseen uskon varmasti, olen aina uskonut jollain tavalla. En vaan löydä Jeesusta joten en usko että uskon ns. oikealla tavalla...Terapiani on jo päättynyt, ilmaisin asian aloituksessa hieman epäselvästi. Terapeutti ei kestänyt hengellistä etsintääni ja syyllisti asiasta ja se oli yksi syy lopetukseen (en ole enää menossa uuteen terapiaan)

Olen tosiaan helvetin olemassaolosta vakuuttunut ja taivaastakin mutta en vaan usko pääseväni sinne...Ehkä tämä kuulostaa ristiriitaiselta? Raamattu ahdistaa kovasti, etenkin Ilmestyskirja jota en enää edes uskalla lukea. Toisaalta Raamatussa on myös lohdullisia kohtia.

Tunnen vahvasti, että kuolen pian (olen sairaalloinen) ja siksi haluaisin saada uskonvarmuuden ja olen varma että nyt on ns.viimeinen tilaisuus tai käy huonosti. Olen jutellut papin kanssa, mistä ei ollut mitään apua...Haluaisin mennä johonkin seurakuntaan, mutta pelkään että pakko-oireet menevät entistä pahemmiksi. Rauhoittavia lääkkeitä syön

ap

Tästä tuli mieleen, että olet aloittanut raamatun luvun väärin. Et todellakaan lue tässä kohtaa ilmestyskirjoja, ei niitä voi edes ymmärtää ennen kuin on perillä perusasioista, eikä sittenkään kovin hyvin. Sama koskee myös vanhaatestamenttia. Ahdistus varmasti lisääntyy, jos sikinsokin lukee heti vaikeimpia tekstejä. Aloita evankeliumeista. Googlaa vaikka, millä olisi helpoin aloittaa, että pääsee sisään.

Vierailija
44/96 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaset ihmiset siis tulee uskoon. Oonkin aina ihmetelly.

Ja tälle yleistäjälle taas monet peukuttaa - ei mene hyvin teilläkään... 

Ihmiset -  myös uskovat tai uskoa etsivät ihmiset kun ovat kaikki edelleenkin jokainen ihan omanlaisiaan ihmisiä, kuten jumalattomat pakanatkin.

Vierailija
45/96 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Älä lue ilmestyskirjaa jos se ahdistaa äläkä muutenkaan jää vaivaamaan itseäsi vaikeilla kohdilla. Puhutaanhan siellä Raamatussakin, että vahva ruoka on niille jotka ovat harjaantuneet uskon tiellä, mutta maito on lapsille. Näinhän se on meidän ihmisten elämässäkin. Ensin juodaan maitoa, sitten vähitellen maistellaan ja totutellaan kiinteään ruokaan. Kyllähän siinä pää menee sekaisin kenellä tahansa jos niitä asioita alkaa omassa ymmärryksessä pähkäilemään. Ja tärkeämpää kuin määrä, on se, että se sana saavuttaa sinut, ja on juuri sinulle, juuri sillä hetkellä ajankohtainen. Se voi olla ihan joku yksi lausekin, jota "märehtii" pitemmän aikaa. 

Vierailija
46/96 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäätään haluat tulla uskoon? Siksikö että pelkäät kuoleman jälkeen joutuvasi helvettiin? Tiedoksesi:hevettiä ei ole ei myöskään taivasta. Kuoleman jälkeen ruumis=kuori mätänee,henki=sielu jää välitilaan siirtyäkseen taas sopivalla hetkellä uuteen ruumiiseen elämään maan päällä.

Vierailija
47/96 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo 32 vuotta uskossa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pelkäät helvettiin joutumista, etkö silloin jo ole uskovainen?

Luonteellasi kannattaa valita uskonto jossa ei ole helvettiä. Kokeile buddhalaisuutta. Siinä ei painosteta ihmistä uhkailuilla.

Kummallinen eksyttävä vastaus, buddhalaisuus ei pelasta, vain Jeesus pelastaa.

Epäilen tosin erittäin vahvasti, että ap on provo, sillä aivan varmasti jos ihminen etsii Jeesusta, Hän kyllä ilmestyy ja pelastaa ihmisen. 

No true scotsman....

Vierailija
48/96 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mitähän vittua

Vierailija
49/96 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä lailla saadaan jälkipolvet sekaisin. Hiphei, Pohjanmaa. 

Vierailija
50/96 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonteellasi kannattaa valita uskonto jossa ei ole helvettiä. Kokeile buddhalaisuutta. Siinä ei painosteta ihmistä uhkailuilla.

Epäilen tosin erittäin vahvasti, että ap on provo, sillä aivan varmasti jos ihminen etsii Jeesusta, Hän kyllä ilmestyy ja pelastaa ihmisen. 

Aivan varmasti joo. Yritin aikani tulla uskoon, rukoilin, puolestani rukoiltiin, luin Raamattua, puhuin papeilla ja muutenkin tahdoin uskoa. Eipä onnistunut. Isosena olin sitten siitä huolimatta ja seurakunta-aktiivina koska ajattelin, että kyllä se uskokin sieltä sitten tulee. Ei tullut.

Olen nykyään hyvin onnellinen uskonnoton. Ei ole mitään pelättävää. Olen sen varmuuden ja luottamuksen ja tyyneyden elämääni löytänyt siitä varmuudesta. Ja nyt on jo vuosia ollut näin oikein hyvä. En koskaan ollut kirkon piirissä pyöriessäni näin levollinen ja sinut maailman kanssa.

Jos joku muu löytää tämän saman rauhan jostain muusta, niin hieno juttu! Ei ole minulta pois.

Itsepetoksessa on varmaan kiva elää. Mutta oma on elämäsi.

Vierailija
51/96 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Pastoraalista psykoterapiaa saa, älä trollaa ap tätä samaa sontaa tänne. Psykiatria ei ole yhtä kuin ateismi, vaikka se sinusta kovin innostavaa ’väärän informaation’ oivaltavaa esiintuomista.

Kasva ap aikuiseksi.

Kyllä vaan psykiatreja on paljonkin uskovissa, joten todellakin tuo ap on trolli.

Vierailija
52/96 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pamahdat uskoon saman tien, tai isä tai setämies tulee opettamaan oikeaa uskoa. Helvetin tulessa palat ja kärvennyt, jos et nöyrry Sipilän sääntöihin. 

Vierailija
53/96 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Etsi vanhoillislestadiolainen pappi. Puhu hänelle.

Vierailija
54/96 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä stressaa ja pakkoyritä, vaan tunnusta uskosi ja mene esim. johonkin seurakuntaan  ja pyydä siellä, että sinun puolestasi rukoillaan - tosin jos tunnet jonkun aidosti uskossa olevan, niin voit pyytää häntä rukoilemaan puolestasi!

Ei-uskovat terapeutit eivät oikein tajua hengellisiä juttuja - ja jokaisen kristityn on myös syytä tajuta, että kristittykin voi kärsiä mt-ongelmista ja jopa hengellistää niitä, vaikka ne eivät olisi varsinaisesti edes hengellisiä ongelmia alunperin.  Eikä ole ongelmaa, esim. syödä jotain lääkkeitä, jos ne auttavat vaikkapa ahdistukseen.

Mutta muista, että myös se Belsebuubi todella syöttää ihmisille epäuskon ajatuksia ja ahdistusta -  Jeesuksen nimessä ja veressä paholainen kyllä väistyy.   Kadotus on totta ja on hyvä merkki, että sinä tajuat sitä pelätä - eli ota ahdistuskin myös merkkinä siitä, että olet todella päässyt uskosta jyvälle.

Ja katso tv 7 tai youtubestakin raittiita hengellisiä ohjelmia sekä kuuntele esim. jotain ylistysmusiikkia, joka on iloista :)

Eivät kaikki koe mitään mullistuksia uskoon tultuaan, vaan usko on myös prosessi, jossa ihminen kasvaa uskossaan.  

Taivaan isä haluaa myös vapauttaa meidät taakoista ja antaa iloa elämään, vaikka toki kärsimyskin kuuluu kristitynkin elämään, mutta siinäkin voi luottaa, että Jeesus kulkee rinnalla.

Rukoilen puolestasi!

Vierailija
55/96 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menet helluntai tai city seurakuntaan.pyydät apua ja rukousta.

Nimenomaan noihin kahteen äärikarismaattiseen harhaoppilahkoon ei ainakaan kannata mennä - niissä psyyke hajoaa, koska ovat tosiaan sitä väärää evankeliumia julistavia.

Baptistipohjaiset, kuten One Way Mission, ovat raamatullisia "vanhanajan" seurakuntia, joita suosittelen lämpimästi.

Baptisteilta sain traktaatteja joissa vakuuteltiin Jumalan tallentavan radiotaajuuksilla ajatuksemme.

Yhteisöissämme väijyy saatamanpalvontakultteja ja noitapiirejä....

Kuulostaa tosi terveeltä meiningiltä mt-taustaisille.

No nyt kyllä huomaan, että olet provo...

Väitteesi ei takuulla pidä paikkaansa, sillä tervejärkiset ja maltilliset baptistit eivät koskaan levittäisi tuollaisia traktaatteja.

Ei,  vaan heidän pääasiansa on J.e.e.suksen K.r.i.s.tuksen ja E.v.a.n.keliumin julistaminen kaikelle kansalle.

Vierailija
56/96 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haista sinä pska! Itse olen etsinyt Jesseä usein ja olen sydämestäni rukoillut, että hän antaisi minulle edes jonkinlaista uskonvarmuutta, mutta yksin se on minut jättänyt. Ei se ketään pelasta.

Vierailija
57/96 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko-oireisena on äärimmäisen vaikeaa pitää hengellistä elämää terveenä, koska pakko-oireet tunkevat joka paikkaan, myös siihen. Minusta tuntuu, että sinä ap olet jonkinlaisessa etsikkovaiheessa? Haet vastauksia Jumalalta, Raamatusta ja mietit kuka Jeesus on. Oletko käynyt toisella papilla kuin sillä jolla kävit? Voisi auttaa jos kävisit toisella papilla tai toisessa seurakunnassa. Kokeile vaikkapa ortodoksipappia tai toista luterilaista pappia? Missä päin Suomea asut? Ortodoksipapille voivat muutkin soittaa koska vaan kuin ortodoksit. Puhelinnumerot löytyvät kunkin seurakunnan sivuilta.

Minä suosittelisin sinulle ap kyllä myös psykoterapiaa, sellaista, jossa psykoterapeutti suhtautuu hengellisyyteen positiivisesti ja antaa sinun uskoa jos haluat uskoa. Lisäksi sellainen terapeutti, joka ymmärtää pakko-oireita, olisi välttämätön. Kaikki terapeutit eivät osaa hoitaa pakko-oireita.

Uskontovihamielisyys voi tulla psykoterapian esteeksi. Terapeutin pitäisi kyllä ymmärtää laittaa omat asenteensa syrjään ja antaa asiakkaalle vapaus toimia elämässään niinkuin asiakas haluaa.

Minusta olisi äärimmäisen tärkeää, että saisit apua pakko-oireisiin. Kerroin jo aikaisemmassa viestissä, että minullakin on pakko-oireita ja ne ovat myös vaikuttaneet hengelliseen elämääni. Moni näkee tässä juuri niin, että uskonto on se syy ongelmiin, vaikka päinvastoin syy ongelmiin on pakko-oireet. Jos taas vertaa siihen käsienpesuun, niin eihän käsienpesu itsessään ole paha, sehän on hyvä tapa ja monesti tarpeen, mutta pakonomaisena aiheuttaa suunnatonta haittaa. Se, että pakko-oireet tulevat uskontoon, ei tee itse uskonnon harjoittamisesta pahaa.

Entisenä "syntymäortodoksina" kehoitan ap:tä pysymään kaukana ortodoksisuudesta - siellä rukoillaan kuolleita pyhimyksiä ja Mariaa, joten se ei ole raamatullinen kirkko.

Pyydätkö sinä ystäviäsi ja muita uskovaisia rukoilemaan puolestasi? Jos rukoilet, niin teet sitä samaa mitä tehdään rukoillessa pyhimyksiä ja Mariaa. Ihan sama homma.

Vierailija
58/96 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ylipäätään haluat tulla uskoon? Siksikö että pelkäät kuoleman jälkeen joutuvasi helvettiin? Tiedoksesi:hevettiä ei ole ei myöskään taivasta. Kuoleman jälkeen ruumis=kuori mätänee,henki=sielu jää välitilaan siirtyäkseen taas sopivalla hetkellä uuteen ruumiiseen elämään maan päällä.

Ihminen on kolmiosainen: ulommainen kerros on liha eli ruumis, sitten tulee sielu ja sisin on henki.

Kun ihminen kuolee ruumiskin kuolee, mutta sielu ja henki jatkavat elämää jommassa kummassa paikassa, joko siinä oikein hyvässä tai sitten oikein pahassa ja iankaikkisesti.

Vain J.e.e.sus K.r.i.s.tus voi pelastaa ihmisen sinne oikein hyvään paikkaan, muuta pelastusta ei ole ihmiselle annettu.

Vierailija
59/96 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haista sinä pska! Itse olen etsinyt Jesseä usein ja olen sydämestäni rukoillut, että hän antaisi minulle edes jonkinlaista uskonvarmuutta, mutta yksin se on minut jättänyt. Ei se ketään pelasta.

Haista ite. Ja tuo "Jesse" kertoo siitä, että olet tod. provo.

Vierailija
60/96 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko-oireisena on äärimmäisen vaikeaa pitää hengellistä elämää terveenä, koska pakko-oireet tunkevat joka paikkaan, myös siihen. Minusta tuntuu, että sinä ap olet jonkinlaisessa etsikkovaiheessa? Haet vastauksia Jumalalta, Raamatusta ja mietit kuka Jeesus on. Oletko käynyt toisella papilla kuin sillä jolla kävit? Voisi auttaa jos kävisit toisella papilla tai toisessa seurakunnassa. Kokeile vaikkapa ortodoksipappia tai toista luterilaista pappia? Missä päin Suomea asut? Ortodoksipapille voivat muutkin soittaa koska vaan kuin ortodoksit. Puhelinnumerot löytyvät kunkin seurakunnan sivuilta.

Minä suosittelisin sinulle ap kyllä myös psykoterapiaa, sellaista, jossa psykoterapeutti suhtautuu hengellisyyteen positiivisesti ja antaa sinun uskoa jos haluat uskoa. Lisäksi sellainen terapeutti, joka ymmärtää pakko-oireita, olisi välttämätön. Kaikki terapeutit eivät osaa hoitaa pakko-oireita.

Uskontovihamielisyys voi tulla psykoterapian esteeksi. Terapeutin pitäisi kyllä ymmärtää laittaa omat asenteensa syrjään ja antaa asiakkaalle vapaus toimia elämässään niinkuin asiakas haluaa.

Minusta olisi äärimmäisen tärkeää, että saisit apua pakko-oireisiin. Kerroin jo aikaisemmassa viestissä, että minullakin on pakko-oireita ja ne ovat myös vaikuttaneet hengelliseen elämääni. Moni näkee tässä juuri niin, että uskonto on se syy ongelmiin, vaikka päinvastoin syy ongelmiin on pakko-oireet. Jos taas vertaa siihen käsienpesuun, niin eihän käsienpesu itsessään ole paha, sehän on hyvä tapa ja monesti tarpeen, mutta pakonomaisena aiheuttaa suunnatonta haittaa. Se, että pakko-oireet tulevat uskontoon, ei tee itse uskonnon harjoittamisesta pahaa.

Entisenä "syntymäortodoksina" kehoitan ap:tä pysymään kaukana ortodoksisuudesta - siellä rukoillaan kuolleita pyhimyksiä ja Mariaa, joten se ei ole raamatullinen kirkko.

Pyydätkö sinä ystäviäsi ja muita uskovaisia rukoilemaan puolestasi? Jos rukoilet, niin teet sitä samaa mitä tehdään rukoillessa pyhimyksiä ja Mariaa. Ihan sama homma.

Outoa tulkintaa todellakin - siis jos ystäväni rukoilevat puolestani Isää Jumalaa, Jeesuksen nimessä eivät he ihmisiä rukoile, vaan Jumalaa.