Miksi pitää julkisesti hehkuttaa miehen romanttisia eleitä?
Lähipiirissäni on yksi sankari, jonka on pakko päivittää someen jokainen kerta kun miehensä on tuonut kukkia, vienyt syömään, ostanut lahjan, tuonut kuoharipullon. Eikö tällainen käytös parisuhteessa ole ihan normaalia? Miksi pitää väkisin ilmoittaa miehensä olevan tavallinen romantiikkaan kykenevä ihminen? Olenko missannut jotain kun kukaan muu lähipiiristäni ei tee tätä.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei ole kukaan mies ikinä tarjonnut treffeillä tai muuten. Ei edes aviomieheni. Kun menemme vaikka syömän Vslentinen päivänä ja tarjoilija toi laskun miehelle, niin jouduin pyytämään häntä tuomaan uuden laskun kummallekin erikseen. Joten jos mies joskus kerran vuodessa tuo kukkia vaikka syntymäpäivänä, niin laitan yleensä siitä kuvan someen. Jotenkin hävettäisi olla julkisesti nainen, jota ei mitenkään huomioida, ikäänkuin en olisi yhtä arvokas kuin muut. Eli ei huomioiminen ja romantiikka jne ole mikään itsestäänselvyys kaikkien suhteissa, kuten ap tuntuu olettavan, tai voihan se olla niinkin, että minussa on jotain isoa vikaa.
Mä olen pahoillani, mutta ei tuo nyt kuulosta normaalilta? Mies käyttäytyy kuin moukka ja sen kerran kun tekee jotain sinun hyväksesi niin nostat vielä oikein jalustalle ja julkisesti ylistät?
Mitä mies on mieltä tuosta? Onko hyvillään?
Ei munkaan mies mulle aina tarjoa, mutta siis avioliitossa ja avoliitossa se idea on että ollaan samaa joukkuetta, toinen maksaa molemmat.Meillä on eri rahat ja aikalailla eri elämät muutenkin, avioliitosta huolimatta. Se on minusta ihan hyvä linja ja toimii.
En ole vaan muutenkaan kokenut sellaista, että joku mies olisi jossain tarjoutunut maksamaan tai vaikka antanut jotain lahjaa tai tuliaista matkoilta tms muuten vain. Se on niin vierasta kokemusmasilmassani, etten ole varma tapahtuuko sellaista ohan oikeasti vai onko se vain leffoja ja romanttista fiktiota. Ja jos niin tosiaan tapahtuu, niin miksi joillekin naisille, mutta ei joillekin muille?No kuinka usein sinä tarjoat miehellesi ravintolassa, tai tuot hänelle lahjoja ja tuliaisia? Meillä ainakin toisen ilahduttaminen on vastavuoroista, enkä ole koskaan ymmärtänyt, miksi parisuhteessa hemmottelun pitäisi olla vain toisen osapuolen vastuulla?
Jospa kumpaakin hemmoteltaisiin tavalla, josta hän itse pitää.
Tai ehkä sitten ensi Valentinen-päivänä minä sittrn vien mieheni syömään ravintolaan, maksan laskun ja ostan hänelle ruusun. Sitten kotiin tultua pyydän häntä nuolemaan minulle orkun ja kun olen saanut, menen nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onko se nyt sitten niin hurjan kamalan inhottavaa, jos ja kun toinen onneansa hehkuttaa? Oletko niitä ihmisiä, jotka vannovat kell onni on, se onnen kätkeköön sanonnan nimeen?
Tottakai. Käsikädessä kaupungilla kulkeminen kielii huonosta avioliitosta.
Kyllä ainakin silloin kun se käsi ei ole oman puolison.
Vierailija kirjoitti:
Omien havaintojen mukaan somessa ne parit julkaisee jatkuvalla syötöllä kuvia näistä rakkauden teoista, joilla seurustelu on vasta alkanut, tai parit joilla suhde on loppusuoralla ja lähinnä ongelma.
Vaikuttaa kuitenkin siltä, ettei sinua oikeasti haittaa, että toisen elämä on huonoa ja suhde loppusuoralla. Sinua jostain syystä harmittaa vain se, ettei toinen kerro totuutta (tai "totuutta" sinun mielestäsi).
Tajuatko, että sinä valehtelet samalla tavalla? Jos et valehtelisi ja pimittäisi asioita, olisit jo mennyt suoraan sanomaan tuolle somessa seuraamallesi ihmiselle, että tiedät totuuden hänen elämästään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei ole kukaan mies ikinä tarjonnut treffeillä tai muuten. Ei edes aviomieheni. Kun menemme vaikka syömän Vslentinen päivänä ja tarjoilija toi laskun miehelle, niin jouduin pyytämään häntä tuomaan uuden laskun kummallekin erikseen. Joten jos mies joskus kerran vuodessa tuo kukkia vaikka syntymäpäivänä, niin laitan yleensä siitä kuvan someen. Jotenkin hävettäisi olla julkisesti nainen, jota ei mitenkään huomioida, ikäänkuin en olisi yhtä arvokas kuin muut. Eli ei huomioiminen ja romantiikka jne ole mikään itsestäänselvyys kaikkien suhteissa, kuten ap tuntuu olettavan, tai voihan se olla niinkin, että minussa on jotain isoa vikaa.
Mä olen pahoillani, mutta ei tuo nyt kuulosta normaalilta? Mies käyttäytyy kuin moukka ja sen kerran kun tekee jotain sinun hyväksesi niin nostat vielä oikein jalustalle ja julkisesti ylistät?
Ei munkaan mies mulle aina tarjoa, mutta siis avioliitossa ja avoliitossa se idea on että ollaan samaa joukkuetta, toinen maksaa molemmat.Meillä on eri rahat ja aikalailla eri elämät muutenkin, avioliitosta huolimatta. Se on minusta ihan hyvä linja ja toimii.
En ole vaan muutenkaan kokenut sellaista, että joku mies olisi jossain tarjoutunut maksamaan tai vaikka antanut jotain lahjaa tai tuliaista matkoilta tms muuten vain. Se on niin vierasta kokemusmasilmassani, etten ole varma tapahtuuko sellaista ohan oikeasti vai onko se vain leffoja ja romanttista fiktiota. Ja jos niin tosiaan tapahtuu, niin miksi joillekin naisille, mutta ei joillekin muille?
Jos elämäsi ja parisuhteesi on hyvää noin, miksi koet, että sinun pitää esittää muille muuta? Tuntuu, että sinulla on kuitenkin jokin katkeruus, kun miehesi ei toimikaan, kuten ne kukkia ja suklaata tuovat miehet. Joko sinä et myönnä itsellesi, että haluaisit toisenlaisen miehen, tai sitten yrität väkisin esittää muille olevasi toisenlainen nainen, siis nainen, joka haluaa kukkia ja suklaata, vaikket oikeastaan haluakaan (koska sinulle toiset asiat miehessä ovat tärkeitä).
Hämmentynyt kirjoitti:
Lähipiirissäni on yksi sankari, jonka on pakko päivittää someen jokainen kerta kun miehensä on tuonut kukkia, vienyt syömään, ostanut lahjan, tuonut kuoharipullon. Eikö tällainen käytös parisuhteessa ole ihan normaalia? Miksi pitää väkisin ilmoittaa miehensä olevan tavallinen romantiikkaan kykenevä ihminen? Olenko missannut jotain kun kukaan muu lähipiiristäni ei tee tätä.
Naiset vain ovat tuollaisia kun teillä ei ole mitään muuta elämässä kuin mies ja lapsi.Olisi karmeaa olla nainen
Sellaiset päivitykset, samoin kuin runsaat pariskuntakuvat, jopa profiilikuvana, taitavat aika usein olla sitä, että halutaan joko itselle tai muille vakuutella, että parisuhde on kukoistava. Ja jotkut tekevät sitä kyllä myös kateutta herättääkseen. Ja jotkut vissiin sitten vain ovat sellaisia, että haluavat jakaa elämänsä kaikkien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole vaan muutenkaan kokenut sellaista, että joku mies olisi jossain tarjoutunut maksamaan tai vaikka antanut jotain lahjaa tai tuliaista matkoilta tms muuten vain. Se on niin vierasta kokemusmasilmassani, etten ole varma tapahtuuko sellaista ohan oikeasti vai onko se vain leffoja ja romanttista fiktiota. Ja jos niin tosiaan tapahtuu, niin miksi joillekin naisille, mutta ei joillekin muille?Jos elämäsi ja parisuhteesi on hyvää noin, miksi koet, että sinun pitää esittää muille muuta? Tuntuu, että sinulla on kuitenkin jokin katkeruus, kun miehesi ei toimikaan, kuten ne kukkia ja suklaata tuovat miehet. Joko sinä et myönnä itsellesi, että haluaisit toisenlaisen miehen, tai sitten yrität väkisin esittää muille olevasi toisenlainen nainen, siis nainen, joka haluaa kukkia ja suklaata, vaikket oikeastaan haluakaan (koska sinulle toiset asiat miehessä ovat tärkeitä).
Voi olla noinkin.
Kyllä mä haluaisin romanttisesti kohtelevan miehen, jos voisin valita. Sain vain toisenlaisen ja vakuutan itselleni, että en kaipaakaan muuta.
Ehkä ap ajattelee samoin ja siksi muiden somehehkutus ärsyttää häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole vaan muutenkaan kokenut sellaista, että joku mies olisi jossain tarjoutunut maksamaan tai vaikka antanut jotain lahjaa tai tuliaista matkoilta tms muuten vain. Se on niin vierasta kokemusmasilmassani, etten ole varma tapahtuuko sellaista ohan oikeasti vai onko se vain leffoja ja romanttista fiktiota. Ja jos niin tosiaan tapahtuu, niin miksi joillekin naisille, mutta ei joillekin muille?Jos elämäsi ja parisuhteesi on hyvää noin, miksi koet, että sinun pitää esittää muille muuta? Tuntuu, että sinulla on kuitenkin jokin katkeruus, kun miehesi ei toimikaan, kuten ne kukkia ja suklaata tuovat miehet. Joko sinä et myönnä itsellesi, että haluaisit toisenlaisen miehen, tai sitten yrität väkisin esittää muille olevasi toisenlainen nainen, siis nainen, joka haluaa kukkia ja suklaata, vaikket oikeastaan haluakaan (koska sinulle toiset asiat miehessä ovat tärkeitä).
Voi olla noinkin.
Kyllä mä haluaisin romanttisesti kohtelevan miehen, jos voisin valita. Sain vain toisenlaisen ja vakuutan itselleni, että en kaipaakaan muuta.
Nyt minua hieman harmittaa tuo kärkäs edellinen mielipiteeni. Tarkoitukseni ei ollut sanoa, että elämäsi olisi huonoa niinpäin tai näinpäin. Harva meistä saa kaiken, mitä haluaa. Toivon oikeasti, että sinulla kuitenkin on hyvä olla parisuhteessasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse päivitän paljon someen. Siis ihan päivittäin ig: n mystoryyn ja minulla on paljon seuraajia ja ihmiset kommentoivat usein eli juttuni kiinnostavat muita. Minulle on siis ihan luonnollista päivittää myös mieheeni liittyviä asioita, kun hän nyt sattuu olemaan merkittävä osa elämääni, josta muutenkin päivitän.
Jos sinun miehesi tekee noita kaikkia luettelemiasi asioita, niin miksi sinua ärsyttää, jos joku toinen kertoo niistä julkisesti? Käsittääkseni instan ja snäpin tarkoitus on nimenomaan taltioida reaaliajassa niitä elämässä tapahtuvia juttuja. Ehkä et ole kunnolla vain ymmärtänyt somen tarkoitusta. :)
No jaa. Se mitä ihminen tuo noissa esille, kuvaa sitä mistä se haluaa saada positiivista huomiota ja palautetta. Ei sinne läheskään kaikkia arjen asioita laiteta, ne valitut palat vain. Lopputulos on sellainen kiiltokuvan rakentaminen. "Oi kun elämäni onkin ihanaa." Joskus se voi olla ärsyttävää. Joskus totuuskin kuvien takana piilossa voi olla ihan muuta kuin mitä halutaan antaa ymmärtää.
Tämä mua ihmetyttää, että jos joku tuo elämänsä parhaat palat muiden tietoon, se on kiiltokuvan rakentamista, miksi? Pitäisikö jokainen riita ja mökötys miehen kanssa sitten kirjoitella kaikkien nähtäville? Marista joka asiasta joka joka päivä menee pieleen? Kun lapset kiukuttelee eikä tottele, niin faceen heti kirjoittamaan että realismi säilyy? Mitä hyötyä siitä olisi?
Faceen kirjoitetaan sen takia että mukavat muistot säilyisi, kuka niitä huonoja hetkiä haluaa nähdä, ulkopuolinen tai edes itse? Valokuviakin yleensä otetaan kivoista hetkistä, hauskoista tilanteista jne. ei silloin kun vituttaa kuin pientä oravaa tai jos jotain kauheaa tapahtuu. Ei ennenvanhaan valokuva-albumit olleet täynnä arkirealismia, vaan juuri ne elämän kohokohdat ja niitä näytettiin sukulaisille ja kavereille kun tulivat kylään, ei silloinkaan kukaan syyttänyt että ei tuo ole oikeasti teidän elämää se on vaan kiiltokuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole vaan muutenkaan kokenut sellaista, että joku mies olisi jossain tarjoutunut maksamaan tai vaikka antanut jotain lahjaa tai tuliaista matkoilta tms muuten vain. Se on niin vierasta kokemusmasilmassani, etten ole varma tapahtuuko sellaista ohan oikeasti vai onko se vain leffoja ja romanttista fiktiota. Ja jos niin tosiaan tapahtuu, niin miksi joillekin naisille, mutta ei joillekin muille?
Sori nyt, mutta teillä ei ole edes avioliittoa, eikä tuo tunnu toimivan mitenkään. Jos ei olla samaa taloutta, eikä eletä samaa elämää, niin miksi ihmeessä olette tuollaisessa kulissiavioliitossa? Mitä kumpikaan siitä hyötyy? Mies ei selkeästi rakasta sinua kuten vaimoa yleensä pitäisi rakastaa.
Meilläkin on omat rahat, mutta molempien kaikki rahat menee perheen menoihin loppupeleissä kuitenkin, ei kovin paljon kumpikaan itseensä laita rahaa. Mun mies ei osaa olla romanttinen, mutta kaksi kertaa vuodessa tuo kukkia ja yleensä jos käydään ravintolassa (koko perheen voiminkin) niin mies maksaa. Vaikka sillä ei olisi mitään väliä kun käytännössä yhteisiä rahoja ne on, niin hän haluaa maksaa koska haluaa olla se joka joskus myös hemmottelee vaimoa ja/tai lapsia.
"miehensä on tuonut kukkia, vienyt syömään, ostanut lahjan, tuonut kuoharipullon. Eikö tällainen käytös parisuhteessa ole ihan normaalia?"
Onko nainen joku jättiläiskokoinen lapsi, jota pitää koko ajan lahjoa ja viihdyttää, että parisuhde pysyy kasassa?
Vierailija kirjoitti:
Valentinen päivänä? Siis ystävänpäivänä? Ei Suomessa ole juurikaan tapana että pariskunnat viettäisivät mitään valentinen päivää. Miksi sinä joudut pyytämään että tarjoilija tuo uuden laskun, miksi mies ei pyydä sitä alunperin kun kerran on niin pihi? Selvästi käy ilmi että miehesi ei vaan juurikaan rakasta sinua, hän ei pidä sinua henkilönä joka kuuluu hänen "laumaansa" josta hän haluaa pitää huolta. Sentään eläimetkin osaavat kuviot niin on se kumma kun jotkut ihmiset ei sitä tajua. Aku Ankka sarjakuvassakin aina mies tarjoaa naiselleen jonka on vienyt treffeille.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa jotakuta harmittaa kun ei itse saa tarpeeksi usein kukkia ja suklaata.
:)
Parisuhde on kahden ihmisen välinen asia, ei se muille kuulu.
Vierailija kirjoitti:
"miehensä on tuonut kukkia, vienyt syömään, ostanut lahjan, tuonut kuoharipullon. Eikö tällainen käytös parisuhteessa ole ihan normaalia?"
Onko nainen joku jättiläiskokoinen lapsi, jota pitää koko ajan lahjoa ja viihdyttää, että parisuhde pysyy kasassa?
Varsinkin näin tasa-arvon aikakautena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole vaan muutenkaan kokenut sellaista, että joku mies olisi jossain tarjoutunut maksamaan tai vaikka antanut jotain lahjaa tai tuliaista matkoilta tms muuten vain. Se on niin vierasta kokemusmasilmassani, etten ole varma tapahtuuko sellaista ohan oikeasti vai onko se vain leffoja ja romanttista fiktiota. Ja jos niin tosiaan tapahtuu, niin miksi joillekin naisille, mutta ei joillekin muille?No kuinka usein sinä tarjoat miehellesi ravintolassa, tai tuot hänelle lahjoja ja tuliaisia? Meillä ainakin toisen ilahduttaminen on vastavuoroista, enkä ole koskaan ymmärtänyt, miksi parisuhteessa hemmottelun pitäisi olla vain toisen osapuolen vastuulla?
Luuletko ettei naiset yleensä hemmottele miehiään muutoin?
Naiset tekee usein kotityötkin yksinään, siis sen miehenkin osuuden, joten kyllä jo pelkästään siitä hyvästä mies voi joskus tuoda kukkia tai viedä ravintolaan syömään.
Jos kysyt naisilta miten he hemmottelevat miehiään, niin kuulet todella pitkän listan varmasti lähes jokaiselta naiselta, mutta kysy sama miehiltä, niin vähemmistössä on ne jotka vaimoaan sanoo hemmottelevansa mitenkään tai koskaan. Monille miehille riittää se naisen hemmotteluksi että ei ryyppää ja hakkaa, kuvittelee olevansa palkitsemisen arvoinen siksi että ei ole yhtä huono kun naapurin Kake.
Jos mun mies laittaisi aina someen jotain ihkutusta, kun teen hälle voileivän, niin lakkaisin kyllä tekemästä. Kohtahan se muuten laittaisi myös kuvan hohtelevasta vessanpöntöstä. "oih, kultani pesi mun roiskeet wc-ankalla!"
Miten joku jaksaa pahastua jonkun toisen positiivisista ja iloisista tapahtumapäivityksistä? Paljon ennemmin minä huokailen onnesta kaverin miehen tekemisiä kuin monien kavereiden koirien tekemisiä, mutta vain jälkimmäisiä on jotenkin sopivaa päivittää tai heti joku haukkuu ja ihmettelee. Muita perheenjäseniä ei saa kehua tai se on heti jotain kummaa omakehua.
Somessahan on kai ihan tarkoitus esitellä omaa elämää ja kertoa kuulumisia? Minusta on pelkästään ihanaa, jos jollakulla on huomioiva mies. Siitä pitää huutaa koko maailmalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa jotakuta harmittaa kun ei itse saa tarpeeksi usein kukkia ja suklaata.
:)
Parisuhde on kahden ihmisen välinen asia, ei se muille kuulu.
Työkaveri laittoi kuvan kukkapuskasta missä kiitteli miestään romanttisesta eleestä. Kaverinsa oli kommentoinut kuvaan, että taisi kahden vuoden koulutus tuottaa tulosta. Kaveri siihen, että hehe, tosiaan aika pitkään sain odotella näitä kukkia!
:DD No kai se on ihan se ja sama saako ne kukat nalkuttamalla vai muuten vaan...
Koska sillä voi kehuskella, että oma mies tykkää enemmän itsestä kuin muiden naisten miehet yhteensä yhdestä heistä.