Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pitää julkisesti hehkuttaa miehen romanttisia eleitä?

Hämmentynyt
15.07.2018 |

Lähipiirissäni on yksi sankari, jonka on pakko päivittää someen jokainen kerta kun miehensä on tuonut kukkia, vienyt syömään, ostanut lahjan, tuonut kuoharipullon. Eikö tällainen käytös parisuhteessa ole ihan normaalia? Miksi pitää väkisin ilmoittaa miehensä olevan tavallinen romantiikkaan kykenevä ihminen? Olenko missannut jotain kun kukaan muu lähipiiristäni ei tee tätä.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä ihmisiä, jotka viettävät aikaansa facebookissa, vaikka tietävät, että se aiheuttaa heille pahaa mieltä ja jopa masennusta. Onko kyse siitä, ettei pystytä tekemään omasta elämästä parempaa ja sisältörikkaampaa? Siihenhän vaaditaan paljon enemmän kuin siihen, että vietetään aika kyttäämällä muiden elämää ja nähdään siinä kaikkea väärää. On paljon helpompi tie arvostella ja halveksua muita kuin oikeasti kehittää itseään sellaiseksi, että pystyisi ymmärtämään ihmisten toimintaa ja olemaan ilkeän, halveksuvan ja kateellisen sijasta ymmärtäväinen ja empaattinen.

Vierailija
22/60 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen myös tällaisen tapauksen, on vaan tapa uskotella kaikille (myös itselle) että kaikki on täydellistä,  on maailman täydellisin suhde . Ylikompensointia, kun todellisuudessa kaikki ei olekaan niin hyvin 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellinen on tuon naisen mies ainakin. 

Vierailija
24/60 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole kukaan mies ikinä tarjonnut treffeillä tai muuten. Ei edes aviomieheni. Kun menemme vaikka syömän Vslentinen päivänä ja tarjoilija toi laskun miehelle, niin jouduin pyytämään häntä tuomaan uuden laskun kummallekin erikseen. Joten jos mies joskus kerran vuodessa tuo kukkia vaikka syntymäpäivänä, niin laitan yleensä siitä kuvan someen. Jotenkin hävettäisi olla julkisesti nainen, jota ei mitenkään huomioida, ikäänkuin en olisi yhtä arvokas kuin muut. Eli ei huomioiminen ja romantiikka jne ole mikään itsestäänselvyys kaikkien suhteissa, kuten ap tuntuu olettavan, tai voihan se olla niinkin, että minussa on jotain isoa vikaa.

Vierailija
25/60 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele sitä vaikka koiran kouluttamisen näkökulmasta. Kun koira tekee jotain haluttua, niin siihen annetaan positiivista vahvistusta. Samalla tavalla niitä lapsia ja miehiäkin pitää kouluttaa, että vahvistetaan positiivisa käyttäytymismalleja.

Vierailija
26/60 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse päivitän paljon someen. Siis ihan päivittäin ig: n mystoryyn ja minulla on paljon seuraajia ja ihmiset kommentoivat usein eli juttuni kiinnostavat muita. Minulle on siis ihan luonnollista päivittää myös mieheeni liittyviä asioita, kun hän nyt sattuu olemaan merkittävä osa elämääni, josta muutenkin päivitän.

Jos sinun miehesi tekee noita kaikkia luettelemiasi asioita, niin miksi sinua ärsyttää, jos joku toinen kertoo niistä julkisesti? Käsittääkseni instan ja snäpin tarkoitus on nimenomaan taltioida reaaliajassa niitä elämässä tapahtuvia juttuja. Ehkä et ole kunnolla vain ymmärtänyt somen tarkoitusta. :)

No jaa. Se mitä ihminen tuo noissa esille, kuvaa sitä mistä se haluaa saada positiivista huomiota ja palautetta. Ei sinne läheskään kaikkia arjen asioita laiteta, ne valitut palat vain. Lopputulos on sellainen kiiltokuvan rakentaminen. "Oi kun elämäni onkin ihanaa." Joskus se voi olla ärsyttävää. Joskus totuuskin kuvien takana piilossa voi olla ihan muuta kuin mitä halutaan antaa ymmärtää.

Entä jos elämä joillain on pääasiassa seesteistä ja onnellista? Minun tämän viikon suurimmat "vastoinkäymiseni" ovat olleet menkkojen aiheuttama mahakipu yhtenä päivänä ja linnunkakka pyöränpenkillä toisena. Pitäisikö minun niistäkin tehdä päivitys someen, etteivät vain muut ajattelisi, että esittelen vain siloteltua kiiltokuvaa elämästäni?

Vierailija
27/60 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkitä tämä aloitus tälle lähipiiriisi kuuluvalle ihmiselle ja kerro, että aloitus on sinun tekemäsi. Ai, etkö halua paljastaa todellista minääsi? Jännä juttu, että ihmiset jotka arvostelevat muita siitä miten tulisi toimia eivät itsekään ole malliesimerkkejä siitä, miten aidon ja hyvän ihmisen tulisi toimia.

Vierailija
28/60 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ihmettele, enkä ole kateellinen, mutta pidän niitä päivityksiä pääsääntöisesti surullisina. Koska ainakin minun kaveripiirissä suurimmat hehkuttajat ovat juurikin niitä, ketkä ovat eniten tyytymättömiä parisuhteeseensa. Onnelliset parit päivittävät parisuhteeseen liittyvää kun siinä on joku kunnon pointti ja silloin iloitsen aidosti heidän puolestaan. Ollaan jossain reissussa, onnistuttu jossain tms. Enkä mä ihan ymmärrä sitä somen kautta elämistäkään. Kun minun mieheni on poikkeuksellisen huomioiva, se on meidän hetki ja jaan sen hänen kanssaan. Jos laitan siitä päivityksen someen, se yhteinen fiilis vähän kärsii, sillä se ei ole enää vain meidän juttu vaan 300 muunkin. Lisäksi minulla on monia miespuolisia ystäviä jotka tasaisin väliajoin tuovat niitä kukkia, että tyttis saa sen kuvan someen. Ei heitä kiinnosta se huomioiminen tai ajatus vaan tekevät niinkun pitää että nalkutusta ei tule. Kun kuva on somessa on kaikki taas samaa paskaa. Jakakaa ne hetket sen rakkaan kanssa, tehkää oma pieni kuplanne johon muilla ei ole asiaa, sieltä kuplasta voi sitten välillä huudella, että meillä on kivaa täällä ja silloin lähipiirinnekim varmasti iloitsee kanssanne.

Vierailija
29/60 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä huomioh*oraamista.

Vierailija
30/60 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellinen tai ei, mutta välillä rasittavaa. Omassa lähipiirissäni nämä ’voikatsokaamitämunkultsinytteki’ - hehkuttajat on näitä joilla on uusi parisuhde ja jotka elää sitä alkuhuumaa. Kiehnätään jatkuvasti ja sivusilmällä vilkaistaan että näkeehän kaikki nyt varmasti. Jos tulee puhe jostain parisuhteen ärsyttävistä asioista niin näitähän ärsytä ikinä mikään, mun kultsi on täydellinen 😍 kerran yhdelle sanoin että odota pari vuotta, kyllä se saattaa sieltä tulla, niin mun käskettiin mennä parisuhdeterapiaan (ei huono idea) tai erota koska mä en selvästi kunnioita miestäni.

Ei, mä en kiehnaa mun miehen kans julkisilla paikoilla. En muista teinkö niin silloin 15 vuotta sitten kun ruvettiin seurustelemaan?

Mun mies tuo mulle synttäripäivänä kukkia ja naistenpäivänä ruusun. Me ollaan yhteydessä työpäivän aikana ihan jatkuvasti ja lässytänkin, mutta vain kahdenkesken. Meillä on ollut paljon vastoinkäymisiä, mistä ei tiedä kukaan muu kuin me.

Mä en saa julkisia rakkaudentunnustuksia (luojan kiitos) mutta ne mä kokisin kiusallisiksi.

Ne hehkutukset on vain niin teennäisiä.

Vierailija
31/60 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei ole kukaan mies ikinä tarjonnut treffeillä tai muuten. Ei edes aviomieheni. Kun menemme vaikka syömän Vslentinen päivänä ja tarjoilija toi laskun miehelle, niin jouduin pyytämään häntä tuomaan uuden laskun kummallekin erikseen. Joten jos mies joskus kerran vuodessa tuo kukkia vaikka syntymäpäivänä, niin laitan yleensä siitä kuvan someen. Jotenkin hävettäisi olla julkisesti nainen, jota ei mitenkään huomioida, ikäänkuin en olisi yhtä arvokas kuin muut. Eli ei huomioiminen ja romantiikka jne ole mikään itsestäänselvyys kaikkien suhteissa, kuten ap tuntuu olettavan, tai voihan se olla niinkin, että minussa on jotain isoa vikaa.

Mä olen pahoillani, mutta ei tuo nyt kuulosta normaalilta? Mies käyttäytyy kuin moukka ja sen kerran kun tekee jotain sinun hyväksesi niin nostat vielä oikein jalustalle ja julkisesti ylistät?

Mitä mies on mieltä tuosta? Onko hyvillään?

Ei munkaan mies mulle aina tarjoa, mutta siis avioliitossa ja avoliitossa se idea on että ollaan samaa joukkuetta, toinen maksaa molemmat.

Vierailija
32/60 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen pahoillani, mutta ei tuo nyt kuulosta normaalilta? Mies käyttäytyy kuin moukka ja sen kerran kun tekee jotain sinun hyväksesi niin nostat vielä oikein jalustalle ja julkisesti ylistät?

Ei munkaan mies mulle aina tarjoa, mutta siis avioliitossa ja avoliitossa se idea on että ollaan samaa joukkuetta, toinen maksaa molemmat.

Meillä on eri rahat ja aikalailla eri elämät muutenkin, avioliitosta huolimatta. Se on minusta ihan hyvä linja ja toimii.

En ole vaan muutenkaan kokenut sellaista, että joku mies olisi jossain tarjoutunut maksamaan tai vaikka antanut jotain lahjaa tai tuliaista matkoilta tms muuten vain. Se on niin vierasta kokemusmasilmassani, etten ole varma tapahtuuko sellaista ohan oikeasti vai onko se vain leffoja ja romanttista fiktiota. Ja jos niin tosiaan tapahtuu, niin miksi joillekin naisille, mutta ei joillekin muille?

Vierailija
33/60 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei kukaan ole koskaan ostanut kukkia tai lahjaa. Olen 35v. nainen. Jos se ihme tapahtuisi että jotain joskus mieheltä saisin, ehkä jopa laittaisin jotain surkeaan someeni. Olisihan se ennenkuulumaton tapahtuma.

Vierailija
34/60 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta olen ”ärsyyntynyt” samaan ilmiöön. Kyse ei todella ole kateudesta, oma parisuhde on hyvä, vakaa ja rakastava. Uskon, että somessa parisuhdettaan hehkuttavilla henkilöillä on jotain todistettavaa ja vakuuteltavaa joko itselleen tai muille. Sen olen huomannut, että hehkuttajat ovat poikkeuksetta jo kertaalleen eronneita.

Vierailija
35/60 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta olen ”ärsyyntynyt” samaan ilmiöön. Kyse ei todella ole kateudesta, oma parisuhde on hyvä, vakaa ja rakastava. Uskon, että somessa parisuhdettaan hehkuttavilla henkilöillä on jotain todistettavaa ja vakuuteltavaa joko itselleen tai muille. Sen olen huomannut, että hehkuttajat ovat poikkeuksetta jo kertaalleen eronneita.

Tämä

Vierailija
36/60 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin kerran, kun yksi mies toi mulle ruusuja, täytekakun ja viinipullon. Niistä sai niin nätin asetelman pöydälle, kun mulla sattui just olemaan semmoinen tunnelmavalaistuskokeilu menossa. En tosin maininnut mitään siitä, keneltä olivat, pistin kuvatekstiin vain jotain ihkutusta siitä, kuinka ihanaa on opltella kynttilöitä taas, kun on syksy.

Saattoi siitäkin jotain "someilluusiota" syntyä ihmisille, jotka vain stalkkaavat eivätkä mua tunne. Se mies oli nimittäin avioliitossa, mutta ei mun kanssa. Ja petti sinä iltana. Joten ei siitä kuvasta ainakaan todellisuutta villimpiä mielikuvia voinut syntyä. :D

Vierailija
37/60 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse päivitän paljon someen. Siis ihan päivittäin ig: n mystoryyn ja minulla on paljon seuraajia ja ihmiset kommentoivat usein eli juttuni kiinnostavat muita. Minulle on siis ihan luonnollista päivittää myös mieheeni liittyviä asioita, kun hän nyt sattuu olemaan merkittävä osa elämääni, josta muutenkin päivitän.

Jos sinun miehesi tekee noita kaikkia luettelemiasi asioita, niin miksi sinua ärsyttää, jos joku toinen kertoo niistä julkisesti? Käsittääkseni instan ja snäpin tarkoitus on nimenomaan taltioida reaaliajassa niitä elämässä tapahtuvia juttuja. Ehkä et ole kunnolla vain ymmärtänyt somen tarkoitusta. :)

No jaa. Se mitä ihminen tuo noissa esille, kuvaa sitä mistä se haluaa saada positiivista huomiota ja palautetta. Ei sinne läheskään kaikkia arjen asioita laiteta, ne valitut palat vain. Lopputulos on sellainen kiiltokuvan rakentaminen. "Oi kun elämäni onkin ihanaa." Joskus se voi olla ärsyttävää. Joskus totuuskin kuvien takana piilossa voi olla ihan muuta kuin mitä halutaan antaa ymmärtää.

Totuus kuvien takana?

Joskus ihmettelen tätä. Että pitäisi laittaa kuvia huutavista lapsista, sotkusta, kaljaa sohvalla juovasta puolisosta. Sitten on todellista elämää ladattu someen.

Elämä kun ei voi olla pääosin hyvää. Että oksennustaudit ja riidat ja kiire on ainoastaan sitä oikeaa elämää. Minä en ymmärrä tätä. Jos osaa asennoitua oikein, niin se hyvien hetkien someen lataaminen pitäisi ylläpitää hyvinvointia: mökillä hyttyset syö ja käsin tiskaaminen alkaa tympiä ja lapset riitelee, mutta pysähdyin sitten katsomaan auringonlaskua ja muistin, että elämä on tässä nyt.

Vierailija
38/60 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on eri rahat ja aikalailla eri elämät muutenkin, avioliitosta huolimatta. Se on minusta ihan hyvä linja ja toimii.

En ole vaan muutenkaan kokenut sellaista, että joku mies olisi jossain tarjoutunut maksamaan tai vaikka antanut jotain lahjaa tai tuliaista matkoilta tms muuten vain. Se on niin vierasta kokemusmasilmassani, etten ole varma tapahtuuko sellaista ohan oikeasti vai onko se vain leffoja ja romanttista fiktiota. Ja jos niin tosiaan tapahtuu, niin miksi joillekin naisille, mutta ei joillekin muille?

No kuinka usein sinä tarjoat miehellesi ravintolassa, tai tuot hänelle lahjoja ja tuliaisia? Meillä ainakin toisen ilahduttaminen on vastavuoroista, enkä ole koskaan ymmärtänyt, miksi parisuhteessa hemmottelun pitäisi olla vain toisen osapuolen vastuulla?

Vierailija
39/60 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa jotakuta harmittaa kun ei itse saa tarpeeksi usein kukkia ja suklaata.

:)

Just nämä viestit saa mut epäilemään, ettei kaikki palstailijat ole aikuisia ihmisiä. 

Vierailija
40/60 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentynyt kirjoitti:

Lähipiirissäni on yksi sankari, jonka on pakko päivittää someen jokainen kerta kun miehensä on tuonut kukkia, vienyt syömään, ostanut lahjan, tuonut kuoharipullon. Eikö tällainen käytös parisuhteessa ole ihan normaalia? Miksi pitää väkisin ilmoittaa miehensä olevan tavallinen romantiikkaan kykenevä ihminen? Olenko missannut jotain kun kukaan muu lähipiiristäni ei tee tätä.

Paha sanoa, mun lähipiirissä ei ole homopareja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi