Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Sinä herättää lapsi" - sanoi Siljan kuvaaja kun tulimme laivaan. Onko lapsi pakko herättää valokuvaan?

Vierailija
13.07.2018 |

Joskus on ollut ohituskaista ton kuvaajan ohi. Nyt se oli estetty meno- ja paluumatkalla.

Ei ole ennen lasta pitänyt herättää. Vaikuttaakohan kuvaajien kotimaan, ilmeisesti Bulgaria tms töykeyteen?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen pääsi kuvauspaikan ja -porukan kiertämään takaa, enää ei siis onnistu? Entä jos laittaa käsivarren naaman eteen, kuvaavatko silti? Pitäisi vain olla vähintään kolme kättä, jos yhdessä on laukku, toisella pitää lasta kädestä ja kolmannella suojaa itseään.

Vierailija
42/52 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoin napakasti EI, ja ilmoitin, että minua ei kuvata. Kuvasivat silti. Sen jälkeen en suostunutkaan jatkamaan matkaa vaan ryhdyin tietosuoja-asetuksen hengessä kysymään, miksi minut kuvattiin, miten kuvat säilytetään jne. Kuvaaja ei osannut vastata, joten sanoin, että tämä on sitten rikosasia, rikotte EU:n tärkeimpiä lakeja. Yllättäen seuraavat pääsivät ilman kuvaus ohi.

Olen tietenkin tehnyt asiasta kantelun Siljalle, koska heidän tiloissaan harjoitetaan lainvastaista toimintaa. Rekisteriselosteen tulee olla saatavilla välittömästi.

ANTEEKSI, jos en ymmärrä sarkasmia tässä. Mutta tietenkin julkisissa paikoissa saa kuvata, ilman luvan kysymistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen pääsi kuvauspaikan ja -porukan kiertämään takaa, enää ei siis onnistu? Entä jos laittaa käsivarren naaman eteen, kuvaavatko silti? Pitäisi vain olla vähintään kolme kättä, jos yhdessä on laukku, toisella pitää lasta kädestä ja kolmannella suojaa itseään.

https://www.google.fi/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fim.mtv.fi%2Fimage%2F5…

Siitä askartelet itsellesi ja lapselle.

Vierailija
44/52 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoin napakasti EI, ja ilmoitin, että minua ei kuvata. Kuvasivat silti. Sen jälkeen en suostunutkaan jatkamaan matkaa vaan ryhdyin tietosuoja-asetuksen hengessä kysymään, miksi minut kuvattiin, miten kuvat säilytetään jne. Kuvaaja ei osannut vastata, joten sanoin, että tämä on sitten rikosasia, rikotte EU:n tärkeimpiä lakeja. Yllättäen seuraavat pääsivät ilman kuvaus ohi.

Olen tietenkin tehnyt asiasta kantelun Siljalle, koska heidän tiloissaan harjoitetaan lainvastaista toimintaa. Rekisteriselosteen tulee olla saatavilla välittömästi.

VarmastI olit oikein vakuuttava. Semmoinen pikkuseikka kuitenkin, että sarja julkisella paikalla otettuja kuvia ilman mitään kytköstä kuvattujen henkilöllisyyksiin ei millään ilveellä ole henkilötietorekisteri.

Jos olisi, niin sun pitäisi tehdä kantelu jokaisesta valvontakamerastakin.

Vierailija
45/52 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VarmastI olit oikein vakuuttava. Semmoinen pikkuseikka kuitenkin, että sarja julkisella paikalla otettuja kuvia ilman mitään kytköstä kuvattujen henkilöllisyyksiin ei millään ilveellä ole henkilötietorekisteri.

Tallentavasta valvontakamerasta on ilmoitettava erikseen. Noissa Siljan kuvaissa aiheena on ilmiselvästi matkustajat.

Vierailija
46/52 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tallentavasta valvontakamerasta on ilmoitettava erikseen. Noissa Siljan kuvaissa aiheena on ilmiselvästi matkustajat.

Mitä se etukäteen ilmoittaminen auttaa, kun valvontakamerahan rikkoo EU:n tärkeimpiä lakeja. (ei siis minun mielestäni vaan tuon ylemmän kirjoittajan).

Kaikkein pahimpia ovat parkkihallit, siellä kuvataan rekisterinumero, joten oikeasti kyseessä on henkilörekisteri. Toivottavasti lakia kunnioittava ystävämme on jo tehnyt rikosilmoituksen.

Vierailija
47/52 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvaamisesta on se hyöty, että tiedetään, ketä laivaan on tullut. Jos joku esim. hukkuu, on valokuvien perusteella helpompaa  alkaa seulomaan mahdollisen uhrin henkilöllisyyttä. Sama tietysti, jos epäillään laivaan eksyneen jonkun etsintäkuulutetun.

Et ole matkustajaluettelosta kuullut.

Vierailija
48/52 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laivalla (Silja Serenade) liikkui tiistaina just tollainen mustatukkainen kuvaaja ja kuvasi lapsia.

Kyselin että mistäs oot saan luvan kuvata mun lapsia? Mies vaan nauroi.

Rupes ärsyttää vähän helve##sti!

Vierailija
49/52 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvaamisesta on se hyöty, että tiedetään, ketä laivaan on tullut. Jos joku esim. hukkuu, on valokuvien perusteella helpompaa  alkaa seulomaan mahdollisen uhrin henkilöllisyyttä. Sama tietysti, jos epäillään laivaan eksyneen jonkun etsintäkuulutetun.

Et ole matkustajaluettelosta kuullut.

Eikä kauheesti muustakaan:)

Vierailija
50/52 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonot laivaan on muutenkin pitkät ja hitaat, ei sinne tarvita ainuttakaan kuvaajaa.

Ostaako joku noita kuvia? Me ei olla ostettu ikinä :)

Vierailija
51/52 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin laivoilla on useasti ollut, mutta yleensä siellä on sivukaista tai kävelee siitä vaan ohi eikä yritä edes poseerata. Ollaan ostettu muistaakseni joskus, kun oltiin lapsien kanssa ekaa kertaa laivalla koko porukka. Sen jälkeen ei olla ostettu, vaikka kuvat onkin räpsästy.

Vierailija
52/52 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä koko kuvaustouhua. Aiemmin se oli ystävällistä, mutta nyt nämä itäeuroopan jepet ovat kauheita!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä