"Sinä herättää lapsi" - sanoi Siljan kuvaaja kun tulimme laivaan. Onko lapsi pakko herättää valokuvaan?
Joskus on ollut ohituskaista ton kuvaajan ohi. Nyt se oli estetty meno- ja paluumatkalla.
Ei ole ennen lasta pitänyt herättää. Vaikuttaakohan kuvaajien kotimaan, ilmeisesti Bulgaria tms töykeyteen?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko niillä oikeasti bulgarialaiset valokuvaajat siellä? Mitä ihmettä?
Aitoa itä-eurooppaa on kuvaajat ainakin Silja Serenadella tänään. Myyvät kuvia käytävällä 20e kappale.
Kuvaavat myös lapsia leikkihuoneessa ja buffetissa. Eivät kysy edes lupaa. Voi vee.
Entä jos pyytää että ne poistaa kuvat kamerasta?
Voi myös pyytää niitä tanssimaan polkkaa. Mutta eivät välttämättä suostu.
Selevä. Siljalla ei siis matkusteta enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvaamisesta on se hyöty, että tiedetään, ketä laivaan on tullut. Jos joku esim. hukkuu, on valokuvien perusteella helpompaa alkaa seulomaan mahdollisen uhrin henkilöllisyyttä. Sama tietysti, jos epäillään laivaan eksyneen jonkun etsintäkuulutetun.
Kiitos vastauksesta.
No. 5
Siis..... sinä uskot tuon paskan jauhamisen? OMG.
Itse kävelen tylysti ohi noille kuvaajille mitään sanomatta.
Minulla ei ole mitään tietoa tällaisista kuvaajista ja siksi kysyin ja koska olen rehellinen ihminen itse ja vastaan kysymyksiin vain, jos itse tiedän, uskon yleensä myös, mitä ihmiset sanovat. Tietysti tietyissä tilanteissa epäilen, mutta miksi epäilisin tällaista vastausta.
No. 5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvaamisesta on se hyöty, että tiedetään, ketä laivaan on tullut. Jos joku esim. hukkuu, on valokuvien perusteella helpompaa alkaa seulomaan mahdollisen uhrin henkilöllisyyttä. Sama tietysti, jos epäillään laivaan eksyneen jonkun etsintäkuulutetun.
Kiitos vastauksesta.
No. 5
Tänään ei ohi menty. Mustatukkaiset nuoret miehet estivät ohituksen.
Minä pyydän mustatukkaisia nuoria miehiä väistymään edestäni ja hehän väistyvät, usko pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksesta.
No. 5
Minulla ei ole mitään tietoa tällaisista kuvaajista ja siksi kysyin ja koska olen rehellinen ihminen itse ja vastaan kysymyksiin vain, jos itse tiedän, uskon yleensä myös, mitä ihmiset sanovat. Tietysti tietyissä tilanteissa epäilen, mutta miksi epäilisin tällaista vastausta.
No. 5
Joissain rikostapauksissa voidaan matkustajat kuvata. Esim: Olof Palmen murhan jälkeen tai vakooja Stig berglingin karattua on poliisin voimin otettu valokuvia joko kaikista matkustajista tai esim määrätyn ikäisistä miehistä.
Jonkun laivakuvaajan "käskyille" voi nyt vaan nauraa.
Mitä rehellisyyteesi tulee sanonpa vaan että olet melkoisen naiivi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksesta.
No. 5
Minä pyydän mustatukkaisia nuoria miehiä väistymään edestäni ja hehän väistyvät, usko pois.
Eiköhän laivan henkilökunta tiedä aika tasan, mitä öykkäröivien suomalaisten kanssa milloinkin tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksesta.
No. 5
Eiköhän laivan henkilökunta tiedä aika tasan, mitä öykkäröivien suomalaisten kanssa milloinkin tehdään.
Varmasti.
Kun taas matkustaja pyytää jotakuta tientukkijaa väistymään niin nuohan väistyvät.
Oliko kuvaaja intiaani, kun puhui noin oudosti ??
Sanoin napakasti EI, ja ilmoitin, että minua ei kuvata. Kuvasivat silti. Sen jälkeen en suostunutkaan jatkamaan matkaa vaan ryhdyin tietosuoja-asetuksen hengessä kysymään, miksi minut kuvattiin, miten kuvat säilytetään jne. Kuvaaja ei osannut vastata, joten sanoin, että tämä on sitten rikosasia, rikotte EU:n tärkeimpiä lakeja. Yllättäen seuraavat pääsivät ilman kuvaus ohi.
Olen tietenkin tehnyt asiasta kantelun Siljalle, koska heidän tiloissaan harjoitetaan lainvastaista toimintaa. Rekisteriselosteen tulee olla saatavilla välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Siihen tarkoitukseen valokuvaamista tekevät isot risteilylaivat sisääntsekkauksen yhteydessä. Ne kuvat otetaan yhdestä henkilöstä kerrallaan ja tallennetaan nimen kera. Hyvä yritys vedättää ruotsinristeilijöitä tuollaisella...
Vierailija kirjoitti:
Eikö muka turvakameran ottama video riitä?
Riittää, että kysyy, mihin tarkoitukseen kuvia kerätään. Jos vastaus on, että myyntiin, niin voi ilmoittaa, että kieltäydyn, minua ei saa kuvata ja kuviani myydä.
Vai tuollaista on nykyään. No eipähän tarvitse laivallekaan enää mennä. Tosin eipä se hirveästi kiinnosta muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko niillä oikeasti bulgarialaiset valokuvaajat siellä? Mitä ihmettä?
Aitoa itä-eurooppaa on kuvaajat ainakin Silja Serenadella tänään. Myyvät kuvia käytävällä 20e kappale.
Kuvaavat myös lapsia leikkihuoneessa ja buffetissa. Eivät kysy edes lupaa. Voi vee.
Palautetta Siljalle ja mahdollisimman paljon! Härskiä toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vai tuollaista on nykyään. No eipähän tarvitse laivallekaan enää mennä. Tosin eipä se hirveästi kiinnosta muutenkaan.
Tallinnan-laivoilla ei ole kuvaterrorismia.
Edelläni oli mies, joka kysyi, että paljonko maksat, että saat kuvata, hinta on 20 e. Kuvaaja räpsäisi kuvan ja mies inttämään, että sanoin hinnan ennen kuvaamista, se on maksettava, koska kyseessä ei ole virallinen kuvaus. Niin meitä pääsi iso lauma väkeä laivaan siksi, että jäivät inttämään asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Edelläni oli mies, joka kysyi, että paljonko maksat, että saat kuvata, hinta on 20 e. Kuvaaja räpsäisi kuvan ja mies inttämään, että sanoin hinnan ennen kuvaamista, se on maksettava, koska kyseessä ei ole virallinen kuvaus. Niin meitä pääsi iso lauma väkeä laivaan siksi, että jäivät inttämään asiaa.
Toivottavasti mahdollisimman moni tekee näin. Meilläkin on risteily tulossa, pitää varmaan varustaa koko perhe naamareilla ennen kuvauspistettä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämä kuvausjuttu on? En ole käynyt laivoilla aikoihin, eikä viimeksi matkustaessani ole ollut mitään tuollaista. Onko se joku turistikuvan myyntijuttu vai joku turvallisuusasia tai jotain muuta?
Et ilmeisesti ole sit käynyt laiv.. anteeksi siis autolautalla piiiiiiitkään aikaan, kuvaukset oli ainakin jo v 91.
Kaipa ihmiset voisivat käyttää omaa järkeään näissäkin asioissa? että oikein pitää palstalle tulla kyselemään itsestään selvää asiaa. Kuka v*tussa välittää siitä mitä kuvaaja haluaa noissa tilanteissa?
Täh? Onko siellä oikeasti joku pakkokuvaus nykyään? Ehkä 10 kertaa olen laivalla matkustanut eikä ikinä ole kuvattu.
Vihaan muutenkin tätä nykyaikaista jatkuvasti kaikkialla kuvatuksi tulemista, viimeksi kun ostin torilta koruja, huomasin että toinen myyjä olikin kuvannut minua koruja valitsemassa. Kas kun ei jo paikallisbussissakin räpsitä jotain iloisia somepäivityksiä, #OMG7:30RUUHKABUSSI, nyt hymyä perkele tää menee instaan!
Nimimerkillä muutan erakoksi korpeen...
Voi myös pyytää niitä tanssimaan polkkaa. Mutta eivät välttämättä suostu.