Vierailija

Minä ajattelen vähän noin. Mutta olen kuulemma ainoa. Miten te muut näette koirasudet?

Onko koirasusi munanjatke?
Kyllä, kieltämättä pidän sitä mielessäni sellaisena.
Kyllä, kieltämättä pidän sitä mielessäni sellaisena.
68.7%
Ei, ihan neutraalisti koira vain siinä kuin muutkin.
Ei, ihan neutraalisti koira vain siinä kuin muutkin.
31.2%
Ääniä yhteensä: 16
  • ylös 0
  • alas 1

Kommentit (6)

Vierailija

Koirasusi oli juttu joskus kasarilla. 

Taistelukoirat on 2000-lukua. Mitä rujompi ja sairaampi lyttynaama niin sen parempi.

Vierailija

Minulla mieleen tulee lähinnä, että koirasusi ei varmaan sovi ihan kaikenlaisiin perheisiin. Oikeastaan vähän ihmettelen, jos lapsiperhe ottaisi koirasuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minulla mieleen tulee lähinnä, että koirasusi ei varmaan sovi ihan kaikenlaisiin perheisiin. Oikeastaan vähän ihmettelen, jos lapsiperhe ottaisi koirasuden.

Kuinka paljon on kokemusta koirasudesta? Tuossa naapurissa lapsiperheessä sellainen kohta kaksivuotias on. Se on rauhallinen, ei hauku, vaatii paljon lenkkiä ja tietty peruskoulutuksen kuten muutkin koirat.

Se susi sana kuulostaa vaaralliselta, aiheuttaa ennakkoluuloja. Sudesta se on koirakin kesytetty.

Nyt ei koirasusia eli risteymiä neljännessä polvessa saa enää pitää lemmikkinä ja myydä, jos esitetty laki menee läpi. Syy ei ole tässä koirassa, vaan tällä halutaan suojata susikannan geneettistä puhtautta. Nykyiset saa tietty elää elämänsä loppuun.

Näissä koirasusissa mitä minä tiedän, on noin 7% sutta. Eli niissä on mm. itäsiperianlaikaa ja huskya. Ovat koti- ja laumakoiria, mutta eivät omaa sitä lauman suojeluviettiä, mikä esim. saksanpaimenkoiralla on.

Rotuominaisuuksista sanotaan, että on itsenäinen, ei kiinny omistajaansa kuten jokin muu rotu, joka on jalostettu seurakoiraksi.

Enemmän tosiaan arastelisin schäferiä, amstaffia, bullmannterrieriä ja muita rotuja, jotka on jalostettu vahti-, raatelu- ja tappelukoiriksi.

Vierailija

Vierailija][quote=Vierailija kirjoitti:

Enemmän tosiaan arastelisin schäferiä, amstaffia, bullmannterrieriä ja muita rotuja, jotka on jalostettu vahti-, raatelu- ja tappelukoiriksi.

Tällaiset perustelut ovat hyvin rauhoittavia, joissa sanotaan, että eivät koirasudet ole vaarallisia, koska on olemassa raatelukoiria, jotka ovat vielä vaarallisempia.

Kiitos. Nyt voinkin nukkua yöni rauhassa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat