"vegaaninen olut", anna mun kaikki kestää
näkyi äsken palstalla tämäkin sanahirviö.
kyllä kaikki mun juoma olut on ihan luonnostaan vegaanista, eli ei eläimistä puristettua, vaan ihan ohrasta.
Kippistä, poksautankin auki nyt ensimmäisen tänään.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oluetkin suodatetaan aika usein liivatetta käyttäen.
Luettelepa sitten merkit, katsotaan mikä on usein.
Ainoakaan minun juomani olutmerkki ei käytä liivatetta, ihan suosittuja merkkejä. Tarkistin tölkeistä.Silti eivät onneksi markkinoi itseään "vegaanisina" oluina. Nauraisi naurismaan aidatkin.
Jätkä juo ilmeisesti vegaanista olutta.
Tuskin vegaanit edes juo kaljaa, ovat enemmän soijalatte-, viini- ja siiderilinjalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoakaan minun juomani olutmerkki ei käytä liivatetta, ihan suosittuja merkkejä. Tarkistin tölkeistä.Silti eivät onneksi markkinoi itseään "vegaanisina" oluina. Nauraisi naurismaan aidatkin.
Oon kyllä nainen.
Voi teitä stereotyypittäjiä taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon kyllä nainen.
Voi nunna ninna..
Kalanrakkoa käytettiin ennen Guinnessia kirkastettaessa.
Vaikken vegaani olekaan, niin silti toisinaan yllätyn, että missä kaikkialla onkaan käytetty eläimiä hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut viinit on kirkastettu liivatteella, tai kananmunalla, niin eivät ole vegaanisia.
Kiva ylläri kananmunalle allergisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon kyllä nainen.
Voi nunna ninna..
Nun nan nän nit ja ki lin kel lit suorastaan.
On se katastrofi kun naispuolinen homo sapienssi juo kaljaa, pitäs vaan äklömakeeta siiderinlitkua juoda, kun ei ole siitintä. Siittimelläkö sitä kaljaa imetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut viinit on kirkastettu liivatteella, tai kananmunalla, niin eivät ole vegaanisia.
Kiva ylläri kananmunalle allergisille.
Ei mitään ylläriä. Prosessin jälkeen jäämiä ei ole viinissä, joten ei myöskään allergista reaktiota
Harva tulee miettineeksi, että...
...lyijykynä saattaa sisältää eläinrasvaa.
...erilaiset tussit sisältävät monesti sellakkaa.
...jotkin liimat on eläinperäisiä.
...punaisten karkkien väriaineena on monesti käytetty karmiinia.
...kosmetiikassa voi olla kananmunaa, tai jonkin eläimen maitoa.
Ajattelin että joku oli jo tästäkin loukkaantunut, mutta olihan tää vielä täällä.
Vierailija kirjoitti:
Huuoookauuuussss... Joo ei ollut taas vegaanista. Tee vaikka itse kiljua, tiedät että on vegaanista.
Keneltä se on pois, että hyllyn reunaan lisätään sellaisia kuluttajien ostopäätöstä helpottavia lappuja, kuten "kotimainen", "luomu", "laktoositon" tai "vegaani"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti jonain päivänä niiden olutpullojenkin kyljessä on merkki vegaaniudesta, niin jää jatkossa nekin sulta juomatta. Raavas suomalainen mies/nainen kun ei mitään vegaanista suuhunsa pistä, maistuvatkin vielä pahalle.. nyt ne reppanat vetää vegaanista olutta pullokaupalla.
Vierailija kirjoitti:
Keneltä se on pois, että hyllyn reunaan lisätään sellaisia kuluttajien ostopäätöstä helpottavia lappuja, kuten "kotimainen", "luomu", "laktoositon" tai "vegaani"?
Tuntuu kovasti olevan tietyltä kansanosalta pois :)
Oluessa voi olla myös laktoosia, mutta tämä mainitaan usein erikseen
Ap taisi nolona hipsiä pois, kun selvisi että kaikki oluet eivät olekaan vegaanisia...
Kikkelis kokkelis mitäs lähit nii.
Vierailija kirjoitti:
Kikkelis kokkelis mitäs lähit nii.
Sulla on mun luonto.
Jääkaapissani on pari tölkillistä vegaanista olutta.
Tyhmyyttään ei kannata kaikille julistaa. Kirkastusaineita ei tarvitse ilmoittaa ainesisaluettelossa, sillä siitä ei jää jäämiä juomaan. Lähes jokainen olut ja viini on jollain kirkastettu