Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pitää sanoa vegaaninen kaalikeitto, vegaaninen (mikä tahansa) kasvisruoka?

Vierailija
13.07.2018 |

En oikein ymmärrä, eikö voi sanoa vain tekevänsä kaalisoppaa jne, miksi pitää korostaa olevansa vegaani, korostamalla etuliitteellä asiaa.
Jos minä teen kaalisoppaa, kyllä se on vegaanista ihan luonnostaan, koska lihaa en syö, vaikken vegaanikaan ole.
Ei mun hernekeitossakaan ole lihaa, mutta en sano tekeväni vegaanista hernekeittoa.. :D, en edes vegetaristista. Kai nyt kaikki tietävät että herne on kasvis. Eikö etuliitettä pitäs ennemminkin käyttää niiden, jotka laittavat potkaa tai jauhelihaa hernekeittoon, eikä niiden jotka tekee vain hernekeittoa, eikä potkahernekeittoa..

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein keitoissa käytetään pohjana lihalientä, sanomalla keittoa vegaaniseksi korostetaan sitä, ettei liemessäkään ole käytetty mitään eläinpohjaista. 

Vierailija
2/88 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvis ja vegaani ei aina ole sama asia. Vegaani tarkoittaa että ruuassa ei ole mitään eläinperäistä, ei kananmunaa ei liivatetta ei MITÄÄN. Kasvis taas voi olla vain jokin ruoka ilman lihaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa kertoa että siinä ei ole kermaa, maitoa tai juustoa tai muuta eläinperäistä käytetty, mitä normaaliin keittoon/ruokaan saattaisi laittaa.

Vierailija
4/88 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua se ainakin helpottaa, koska olen maito-ja muna-allergikko, joten tiedän ettei keitossa ole kermaa tai maitoa.

Vierailija
5/88 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen kaalikeitto ei ole kasvisruoka. Googlaa vaikka reseptejä niin näet lähes poikkeuksetta kaikissa olevan jauhelihaa.

Ihan samalla tavalla kuin harva kuvittelee makaronilaatikon sisältävän pelkästään makaronia.

Vierailija
6/88 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munaa kaalikeitossa tai maitoa? Ensimmäinen asia joka tulee mieleen on voi. Jos tekee vegaanisen version niin käyttää öljyä, siinä se surin ero kasviskeiton ja vegaanisen välillä.

Vierailija
7/88 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein keitoissa käytetään pohjana lihalientä, sanomalla keittoa vegaaniseksi korostetaan sitä, ettei liemessäkään ole käytetty mitään eläinpohjaista. 

Kuka käyttää ja kuka ei, kai nyt kaaliruuat on ihan kasvisruokaa luonnostaan, sanotaanhan kaalilaattikokin erikseen kuin lihakaalilaatikko.

Vierailija
8/88 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka käyttää ja kuka ei, kai nyt kaaliruuat on ihan kasvisruokaa luonnostaan, sanotaanhan kaalilaattikokin erikseen kuin lihakaalilaatikko.

Aijaa, oletkin jankkaaja luonnostasi? ;D Tässä sinulle on koitettu selittää, miksi tuolla tavoin luonnehditaan ruokia.

Vierailija
9/88 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kermahernekeittoa? Maitokaalikeittoa? Tiedättekö vegevöyhöttäjät edes mistä ruoista puhutaan? Onko tolla itsensäkorostamisella enää mitään tolkkua? Mitä te olette jäänet paitsi lapsena? Syliä ja haleja nyt ainakin.

Brändieettiset....

Mitä helvettiä on kermahernekeitto? :D

Ja eikö maitokaali ole ihan eriasia kuin mkaalikeitto.- Kyllä se vegaaninen siinä alussa antaa aika vastenmielisen kuvan minustakin ruuasta, vaikka kyse ihan tavallisesta lihattomasta ruuasta. Itsekorostusta nimenomaan, kikkailllan nimillä ja otetaan kuvia someen, kun ollaan niin vegaania niin vegaania että.

Mä en ymmärrä edes vegaaniutta, miksei muka munia ja kalaa voi syödä, ihan normiruokaa ihmiselle, kalaa ei pidetä häkissä ja kanat saa juosta vapaina pihalla, itse ostan aina pihakanojen munia.

Vierailija
10/88 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se herne tai kaali on kasvatettu jollakin keinolannoitteella eikä luomusti lehmänlannalla.

Vierailija
11/88 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläpito, tämä typeryys joutaa kyllä pois, kun jotkut eivät ymmärrä selvää puhetta. 

Vierailija
12/88 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylläpito, tämä typeryys joutaa kyllä pois, kun jotkut eivät ymmärrä selvää puhetta. 

De Facto!👏👍😎

Vierailija
13/88 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Q u e e n E l i z a b e t h 2

Vierailija
14/88 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kermahernekeittoa? Maitokaalikeittoa? Tiedättekö vegevöyhöttäjät edes mistä ruoista puhutaan? Onko tolla itsensäkorostamisella enää mitään tolkkua? Mitä te olette jäänet paitsi lapsena? Syliä ja haleja nyt ainakin.

Brändieettiset....

Mitä helvettiä on kermahernekeitto? :D

Ja eikö maitokaali ole ihan eriasia kuin mkaalikeitto.- Kyllä se vegaaninen siinä alussa antaa aika vastenmielisen kuvan minustakin ruuasta, vaikka kyse ihan tavallisesta lihattomasta ruuasta. Itsekorostusta nimenomaan, kikkailllan nimillä ja otetaan kuvia someen, kun ollaan niin vegaania niin vegaania että.

Mä en ymmärrä edes vegaaniutta, miksei muka munia ja kalaa voi syödä, ihan normiruokaa ihmiselle, kalaa ei pidetä häkissä ja kanat saa juosta vapaina pihalla, itse ostan aina pihakanojen munia.

Ongelma on ihan sinun ymmärryksessäsi.

Vierailija
15/88 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munaa kaalikeitossa tai maitoa? Ensimmäinen asia joka tulee mieleen on voi. Jos tekee vegaanisen version niin käyttää öljyä, siinä se surin ero kasviskeiton ja vegaanisen välillä.

Kaalikeitossa on kyllä hyvin usein, lähes aina jauhelihaa tai muuta vastaavaa...

Vierailija
16/88 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvis ja vegaani ei aina ole sama asia. Vegaani tarkoittaa että ruuassa ei ole mitään eläinperäistä, ei kananmunaa ei liivatetta ei MITÄÄN. Kasvis taas voi olla vain jokin ruoka ilman lihaa.

Ihaks totta, einstein. Onko sun kaalikeitossa liivatetta ja munia? Ei se sillon ole kaalikeittoa.

Vierailija
17/88 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outo käsitys vegaaneilla kaalikeitosta, munia, liivatetta, maitoa, kermaa, lihalientä..

Mun kaalikeitossa on vain sipulia ja kaalia, porkkanaa, vettä, suolaa, pippuria yms mausteita.

Vierailija
18/88 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaalikeitossa on kyllä hyvin usein, lähes aina jauhelihaa tai muuta vastaavaa...

Munasta ja maidosta oli kommentti ei jauhelihasta, jos olisin halunnut kommentoida tuota jauheliha asiaa joka tuli jo erittäin hyvin ihan ensimmäisessä viestissä esiin, olisin sen varmasti jo kertonut viestissäni sinulle. Vai puutuinko minä sinusta tähän lihan lisäämiseen, silloinhan se ei ole ollenkaan  kasviskeitto eikä erittely ole tarpeen muihin kasviskeittoihin. Onko noin monelle, voi, vieras asia kun se on se ensimmäinen ei vegaaninen osa KASVISKEITOSTA. Paino kasviskeitossa koska et osannut sitä (kään) hogata kirjoituksesta johon vastasit.

Vierailija
19/88 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanooko lihansyöjät lihakeittoa paleo-lihakeitoksi? 

Vierailija
20/88 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei saisi sanoa, että keitto tai mikä vain ruoka on vegaaninen, jos se kerran on!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan