Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pitää sanoa vegaaninen kaalikeitto, vegaaninen (mikä tahansa) kasvisruoka?

Vierailija
13.07.2018 |

En oikein ymmärrä, eikö voi sanoa vain tekevänsä kaalisoppaa jne, miksi pitää korostaa olevansa vegaani, korostamalla etuliitteellä asiaa.
Jos minä teen kaalisoppaa, kyllä se on vegaanista ihan luonnostaan, koska lihaa en syö, vaikken vegaanikaan ole.
Ei mun hernekeitossakaan ole lihaa, mutta en sano tekeväni vegaanista hernekeittoa.. :D, en edes vegetaristista. Kai nyt kaikki tietävät että herne on kasvis. Eikö etuliitettä pitäs ennemminkin käyttää niiden, jotka laittavat potkaa tai jauhelihaa hernekeittoon, eikä niiden jotka tekee vain hernekeittoa, eikä potkahernekeittoa..

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Munaa kaalikeitossa tai maitoa? Ensimmäinen asia joka tulee mieleen on voi. Jos tekee vegaanisen version niin käyttää öljyä, siinä se surin ero kasviskeiton ja vegaanisen välillä.

Kaalikeitossa on kyllä hyvin usein, lähes aina jauhelihaa tai muuta vastaavaa...

Se on sitten lihakaalikeittoa. Kaalikeitossa on vain kaalia ja muita kasviksia, ei myöskään maitoa, munaa, eikä liivatetta eikä kermaa.. halloota halloo.

Vierailija
22/88 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanista pizzaa ei muuten sitten ole olemassakaan. Vaikka raaka-aineet olisi kaikki vegaanisia, pizzaan jää silti kokin kämmenten maku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esittääkö sekasyöjät täällä taas tyhmää päästäkseen pöyristymään veganismista? Ei olisi eka kerta.

Vierailija
24/88 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei saisi sanoa, että keitto tai mikä vain ruoka on vegaaninen, jos se kerran on!

Yhtä hölmöä sanoa kaalikeittoa vegaaniseksi, olisi laittaa pallon eteen "pyöreä" kun sitä myydään kaupassa. Eli "pyöreä pallo nyt vain 2,45e".

Vierailija
25/88 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaanista pizzaa ei muuten sitten ole olemassakaan. Vaikka raaka-aineet olisi kaikki vegaanisia, pizzaan jää silti kokin kämmenten maku.

Huumoria pitää olla! Hahhh hahhhh siitäs saitte vegaanit!

Vierailija
26/88 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei saisi sanoa, että keitto tai mikä vain ruoka on vegaaninen, jos se kerran on!

Yhtä hölmöä sanoa kaalikeittoa vegaaniseksi, olisi laittaa pallon eteen "pyöreä" kun sitä myydään kaupassa. Eli "pyöreä pallo nyt vain 2,45e".

Ei sun väärinymmärrys muutu yhtään järkevämmäksi toistelemalla sitä.

Vierailija
27/88 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei voi puhua vain ruuasta mitä tekee, ilman etuliitettä, kun ei ole edes ravintolassa.

Mulle ei tulis mieleenkään sanoa tekeväni vegaanista kaalipataa, kun teen kaalipataa, mun kaalipata ei sisällä mitään eläinperästä, se on silti vain kaalipataa, ei vegaanista kaalipataa.

Vierailija
28/88 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin.

Vierailija
29/88 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vegaaneille se on tärkeä tieto.

Kasvisruoka ei ole automaattisesti vegaanista, niin kuin täällä on monta kertaa yritetty selittää, siksi termistöllä on väliä.

Vierailija
30/88 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei voi puhua vain ruuasta mitä tekee, ilman etuliitettä, kun ei ole edes ravintolassa.

Mulle ei tulis mieleenkään sanoa tekeväni vegaanista kaalipataa, kun teen kaalipataa, mun kaalipata ei sisällä mitään eläinperästä, se on silti vain kaalipataa, ei vegaanista kaalipataa.

Tässähän nyt on vain sinun kyvyttömyytesi nähdä missä ongelma piilee. Mutta jatka toki riehumistasi vaikka vuosia, sinun ketjusihan tämä on.

Vierailija
31/88 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käsittänyt, että vegaani ei syö mitään eläinperäistä, vegetaristi saattaa hyväksyä esim. maidon ja munat. Uskonoppineet, oikaiskaa tarvittaessa, mutta näin ollen maininta "vegaanisesta" olisi täysin perusteltu.

Vierailija
32/88 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urpot jurnuttavat kaalikeitosta, vaikka otsikossa mainitaan myös mikä tahansa kasvisruoka. Kasvisruokavalioon (eli lihattomaan lakto-ovo-vegetaariseen) kuuluvat myös maitotuotteet ja kananmunat, mutta vegaaniseen ruokavalioon ei laiteta yhtään mitään eläinperäistä. 

Vierailija
33/88 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan voita, hunajaa ja guornia kaalipataan mikään niistä ei ole vegaanista(guornin kyllä huomaa muita ei), mutta kasvisyöjälle kelpaa. Siksi Miksi et sitä halua ymmärtää ihan kun sanottaisiin että vegaaninen kaali kuten asian esität. Ruoka koostuu monesta asiasta joista kaikki ainesosat eivät ole vegaanisia. Miksi quorn ei käy johtuu kananmunasta jolle joku sanoi myös olevansa allerginen. Oluttakin laitan kaalipataan, kaikki oluet eivät myöskään ole vegaanisia.

Vierailija
34/88 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaaninen ruoka muuttuu ei-vegaaniseksi syöjän suussa, kun hänen oma sylkensä sekoittuu ruokaan.

Tämä fakta ei katoa viestejä poistamalla.

Siitäs saitte vegaanit! Nyt kuulitte TOTUUDEN! Veganismi on tällä berokkaalla kommentilla tehty tyhjäksi!

Vierailija
35/88 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se kai on.

Mutta kuten moni on kuvaillut ja kokenut: kaalikeittoon/-pataan "kuuluu" jauheliha.

Niin minäkin sen olen lapsuudessani oppinut, joten mikäli teen kaalikeittoa muille kuin itselleni ja lapselleni, ilmoitan sen olevan vegaanista; me emme käytä lihaa, vaan soijarouhetta, jos tarve vaatii.

Vierailija
36/88 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika outo käsitys vegaaneilla kaalikeitosta, munia, liivatetta, maitoa, kermaa, lihalientä..

Mun kaalikeitossa on vain sipulia ja kaalia, porkkanaa, vettä, suolaa, pippuria yms mausteita.

Kyllä meillä ainakin kaalisopassa/keitossa on aina ollut jauhelihaa. Kauppojen hernekeitoisa myös on aina lihaa, vain niissä joissa lukee kasvis ei ole, eli perus hernekeittoon kuuluu se sianliha.

Vierailija
37/88 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös esim kaalikääryleissäkin on lihaa, ei niitä kutsuta "lihakääryleiksi". Siksi kaalikääryleitäkin kutsutaan vegaanisiksi kaalikääryleiksi kun niissä ei käytetä lihaa, koska alkuperäisessä ohjeessa on käytetty jauhelihaa tai muita lihoja. 

Vierailija
38/88 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän nyt on vain sinun kyvyttömyytesi nähdä missä ongelma piilee. Mutta jatka toki riehumistasi vaikka vuosia, sinun ketjusihan tämä on.

Kyllä tätä näkyy muutkin ihmetelleen.

Kai ymmärrät miksi kuulostaa huvittavalta sanoa kasvisruokaa vegaaniseksi.

Sama jos sanoisi "lihaa sisältävä naudanpihvi", "pyöreä pallo", "peniksellinen mies" jne.

Vierailija
39/88 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös esim kaalikääryleissäkin on lihaa, ei niitä kutsuta "lihakääryleiksi". Siksi kaalikääryleitäkin kutsutaan vegaanisiksi kaalikääryleiksi kun niissä ei käytetä lihaa, koska alkuperäisessä ohjeessa on käytetty jauhelihaa tai muita lihoja. 

Ei kutsuta kuin hölmöläisten parissa, kyllä kaalikääryle on kaalikääryle, sisälsi lihaa tai ei.

Vierailija
40/88 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalikääryleet on erittäin herkullisia myös VEGAANISINA.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan