Vierailija

Yritän kirjoittaa mahdollisimman rehellisesti, koska kaipaisin joltain ulkopuoliselta asoihin näkemystä. Minulla ei ole milloinkaan ollut "paljon" ystäviä, mutta viimeisen vuoden aikana on kariutunut kaksi ystävyyssuhdetta. Minulla (meillä) on kaksi lasta, 5v ja 3v. Molemmilla ystävistäni on myös kaksi lasta, suurinpiirtein samanikäisiä, kuin omani.

Tärkeämpi ystävyyssuhde, jo lapsuudesta asti ollut kariutui alkuvuonna. Ystävyys "Maijan" kanssa on lasten myötä jo alunperinkin hieman hiipunut, molemmilla ollessa ruuhkavuodet. Teemme hyvin erilaista työtä (toinen päivävuoroa, toinen vuorotyötä) ja lasten sairastelujen, päivärytmin yms. vuoksi on ollut vaikea sopia yhteistä aikaa. Koen, että Maijan kanssa on ollut äärettömän vaikea sopia yhteistä tapaamista ja toki hän varmasti kokee samanlailla minua kohtaan. Jotenkin "selkäranka katkesi", kun mieheni sai töissä ylennyksen (jonka johdosta joutuu oleen paljon poissa kotoa!). Tästä mainitsin ihan normaalisti (en mitenkään leuhkien). Tähän Maija sanoi "aijjaa" ja sen jälkeen puhelu jotenkin meni kummalliseksi. Seuraavana päivänä laitoin viestillä, milloin hän ehtisi lasten kanssa nähdä. Vastaus oli jotenkin ympäripyöreä eikä aikaa saatu sovittua. Yllättäen emme saaneetkaan kutsua hänen toisen lapsensa synttäreille! Tästä on sitten vain pidetty hiljaiseloa..

Toinen ystävyyssuhde käsittelee juurikin syntymäpäiviä. "Terhin" lasten synttäreille olen lähes poikkeuksetta päässyt. Välillä olen saanut vuoron töissä vaihdettua, kerran otin jopa palkallisen vapaan. Vastaavasti hän ei lastensa kanssa tule meidän lastemme synttäreille. Tämä asia surettaa ja rehellisesti sanoen myös ärsyttää minua. Terhillä on aina joku "hyvä syy", esimerkiksi mummun 80v juhlat samana päivänä, lapset kipeänä, luvannut mennä talkoisiin... Aina on jokin, joka menee meidän edelle :(

... täten oon alkanut miettiin, että onko itsessäni jotain vikaa? Jos en jotenkaan näe omaa osuuttani näihin tilanteisiin?

• ylös 0
  • alas 0

Kommentit (1)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat