Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työsuhteen purku koeajalla ja herkkä luonne

Vierailija
12.07.2018 |

Sain vajaa 2kk sitten vakituisen työpaikan 6kk koeajalla. Tällä hetkellä vihaan työtäni ja olen huomannut ettei kyseinen työ olekaan yhtään minun juttuni, vaikka omalta mielenkiinnon alueelta onkin. Olen jo miettinyt työstä lähtemistä, mutta pelkään tyhjän päälle jäämistä ja toisaalta myös esimiehen ja työkavereiden reaktioita. Tuntuu, että jätän kaikki pulaan kun olen ainoa ammattini edustaja kyseisessä paikassa ja että nyt minun tilalleni joudutaan rekrytoida uusi ihminen. Kyseessä on täysin uusi paikka, missä minulle on hankittu jo oikeuksia erilaisiin järjestelmiin, ilmoitettu koulutuksiin ja jopa hankittu firman luottokortti. Oma mielenterveyteni jo reistaa työn takia, mutta silti mietin mitä minusta ajatellaan jos lähden näin pian työn alkamisen jälkeen. Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta ja kuinka siitä selvisit?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä sää teet työksesi/ missä vai onko laki muuttunut jossain kohtaa parin vuoden sisällä. Koeaika voi Suomessa olla enintään 4kk/ puolet työsuhteen kestosta (esim. työsoppari 2kk = koeaika max 1kk)

-Entinen luottamusmies

Vierailija
22/27 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä sää teet työksesi/ missä vai onko laki muuttunut jossain kohtaa parin vuoden sisällä. Koeaika voi Suomessa olla enintään 4kk/ puolet työsuhteen kestosta (esim. työsoppari 2kk = koeaika max 1kk)

-Entinen luottamusmies

Ihan voit mennä lukemaan finlex:stä Suomen lakia, jossa todetaan että koeaika voi olla max 6 kuukautta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeajan maksimipituus on joko 6 kk tai puolet työsuhteen pituudesta. Kuitenkin siis aina max 6 kk. Taisi muuttua tän vuoden alussa.

Vierailija
24/27 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on tuollaisia luovuttajia

Vierailija
25/27 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset on tuollaisia luovuttajia

No ihan totta. Miehethän ei koskaan vaihda työpaikkaa, keskeytä kouluja tai varusmiespalvelusta eikä ota eroa vaimostaan.

Vierailija
26/27 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia se naisten euro on se mitä se on... Pää ei kestä yksityisen puolen asintuntijatyötä. Mieluummin muumilauluja ja sormivärejä päiväkodissa tai sossun tätinä. 

Häh? Mä olen kyllä mies.

Vierailija
27/27 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun määrä-aikainen työsuhteeni purettiin koe-ajalla. Syynä oli hitauteni, "nyhräämiseni". Esim. leikkasin kynnet eräältä asukkaalta, pesin hammasproteesit päivittäin. Suoritin "pikkupesut", ajoin parran. Tämä ei ollut tarpeeksi tehokasta. Nyt tappelen te-toimiston kanssa karenssista. Karenssiahan tästä tulee.On kuulemma oma syyni, kun jouduin pois.

Saitko sinä kirjallisena sen ilmoituksen? Tee ainakin oikaisupyyntö karenssista, jos sellainen tulee. Se tosin tehdään pitemmän kaavan mukaan, eli ei ilmeisesti loogisesti karenssipäätöksestä vaan vasta kielteisestä päivärahan maksupäätöksestä. 

Aloittajan ei tarvitse purkaa työsopimusta ja jättää muita pulaan vaan voi ihan normaaliin tapaan irtisanoutua 2 viikon irtisanoutumisajalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi