Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä elokuva tai tv-sarja?

Mysteeri
12.07.2018 |

Mieltäni on askarruttanut kauan yksi pätkä, jonka näin tv:ssä 80-luvulla. Arvelisin kyseessä olevan elokuva. Aika alussa mies pakottaa 12-vuotiaan tytön kanssaan aikakoneeseen (tai avaruusalukseen). Matkan aikana tyttö huomaa miehen kuolleen. Seuraavassa kohtauksessa näytetään teinejä kuuntelemass aika kovalla korvalapuista musiikkia. Mikäköhän elokuva on kyseessä? Voi toki olla sarjakin. Netistä olen etsinyt kaikki scifielokuvat, Mutta en osunut vielä oikeaan. Todennäköisesti 70-80-luvulla tehty, värillinen kuva. Kommentteja pliis! Ei haittaa, vaikka ei olisikaan tietoa, kunhan joku vastaisi jotain tähän.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko vanhoissa Doctor Who -jaksoissa voinut olla tuollainen kohta? Tosin se aikakone on puhelinkoppi.

Muistatko minkä näköinen laite siinä oli?

Vierailija
2/24 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se näytti minusta enemmän aikakoneelta ja siitä tuli valoa. Tapahtumahetkellä oli ilta.

Vierailija
4/24 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa linkissä näkemäni kuva miehestä elokuvasta My Sciense Project näyttää tosi tutulta, ehkä juuri hän oli vei tytön aikakoneeseen. Ihan kuin tosiaan olisi näyttänyt tuon näköiseltä kyseinen henkilö. Kuoliko tuo kuvassa oleva henkilö elokuvassa aikakoneessa tai menikö ainakin tajuttomaksi?

Vierailija
5/24 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ainakaan My Science Project, yhtään ei näyttänyt siltä. Toivottavasti vielä ratkeaa tämä juttu.

Ap

Vierailija
6/24 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään noista linkissä katsomistani ei vaikuta kyseiseltä elokuvalta. Siinä tosiaan 12-vuotias muistaakseni vaaleahiuksinen tyttö.

Ap

Vierailija
7/24 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko uusia arvauksia? Arvelisin kyseessä olevan elokuva. Onko joku taitava ja löytäisi tämän englanniksi googlettamalla? Itse en sitä millään löydä.

Vierailija
8/24 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään voi olla täysin varma, että kyseessä oli 12-vuotias tyttö, voi olla poikakin. Jotenkin on sellainen muistikuva, että tällä lapsella oli vaaleat hiukset. Ja mies todennäköisesti tarvitsi hänen apuaan jossakin.

Ap

Vierailija
9/24 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko edes jotain scifi-elokuva-arvauksia?

Ap

Vierailija
10/24 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se mies nuorehko ja mustahiuksinen? Ja vaatteena sellainen hopeanhohtoinen haalari? Olen itse pähkäillyt myös kadonnutta elokuvaa ja ap:n juonenpätkä kuulosti jotenkin tutulta...

Vierailija
11/24 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko se mies nuorehko ja mustahiuksinen? Ja vaatteena sellainen hopeanhohtoinen haalari? Olen itse pähkäillyt myös kadonnutta elokuvaa ja ap:n juonenpätkä kuulosti jotenkin tutulta...

Mies oli aika nuorehko, sanoisin 30-40-vuotias ja muistelisin tummat hiukset olleen. Jäänyt mieleen aika tiukka katse. En muista millaiset vaatteet oli.

Ap

Vierailija
12/24 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan matkan aikana mies ilmeisesti kuoli ehkä jonkin laitteessa olleen johdon antamasta sähköiskusta. Tyttöä (tai poikaa) ehkä käytettiin koekaniina matkustamaan avaruusaluksessa tai aikakoneessa.

Ap

Vierailija
13/24 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistatko mitään muuta pähkäilemäsi elokuvan pätkästä? Ehkä siitä on apua ja pystyttäisiin täydentämään yhtenäisiksi?

Vahva muistikuva minulla siitä, kun aluksen pysähdyttyä perille, mies seisoi aluksessa kuolleena silmät ja suu auki ja hänen yläpuoleltaan näkyi tulevan johtoja aluksen katosta, joiden sähköpurkaukseen mies mahdollisesti kuoli.

Ap

Vierailija
14/24 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään edes jotakin arvausta? Ei tarvitse olla oikea.

Tuli mieleen, että olisiko USA:ssa joltain elokuvayhtiöltä tai filmiteollisuudelta, jolla lista 80-luvun scifi-elokuvista ja jotka ehkä tunnistaisivat kuvailustani tämän elokuvan? Ratkeaisi tämäkin mysteeri viimein.

Vierailija
15/24 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistatko mitään muuta pähkäilemäsi elokuvan pätkästä? Ehkä siitä on apua ja pystyttäisiin täydentämään yhtenäisiksi?

Vahva muistikuva minulla siitä, kun aluksen pysähdyttyä perille, mies seisoi aluksessa kuolleena silmät ja suu auki ja hänen yläpuoleltaan näkyi tulevan johtoja aluksen katosta, joiden sähköpurkaukseen mies mahdollisesti kuoli.

Ap

Meillä on ehkä eri elokuva hakusessa. Loppupuolella mies kyllä kuoli, mutta istui/makasi tuolissa jossain avaruusaluksessa(?) ja kuollessaan jutteli tytölle. Kuolema oli jollain tapaa "sankarillinen", ja tarkoitus ilmeisesti oli että tyttö joko pääsi sen ansiosta takaisin kotiin tai ainakin pääsi jatkamaan tuosta tilanteesta elämäänsä.

Vierailija
16/24 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Meillä on ehkä eri elokuva hakusessa. Loppupuolella mies kyllä kuoli, mutta istui/makasi tuolissa jossain avaruusaluksessa(?) ja kuollessaan jutteli tytölle. Kuolema oli jollain tapaa "sankarillinen", ja tarkoitus ilmeisesti oli että tyttö joko pääsi sen ansiosta takaisin kotiin tai ainakin pääsi jatkamaan tuosta tilanteesta elämäänsä.

Muistatko tytön olleen 12-vuotias? Siitä on niin pitkä aika, kun näin pätkän eli ehkä on hieman vääristynyt muistikuva miehen kuolemasta. Muistatko mihin mies kuoli? Tai muistatko yhdenkään näyttelijän tai roolihenkilön nimeä?

Vierailija
17/24 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voisiko tämä olla sinun kuvailemasi pätkä? Kaikki ehdotukset tuossa linkissä ovat minun muistikuvaani liian uusia.

https://movies.stackexchange.com/questions/9826/woman-wakes-up-on-space…

Vierailija
18/24 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku edes jonkun arvauksen heittää? Ei tarvitse olla oikeita, mutta ehkä joku arvaus saattaa vahingossa osua oikeaan. Kai täällä joku on 80-luvulla tv-sarjoja katsonut? Äskettäin olin varma, ettei selviä kaksi muuta sarja- ja elokuva-arvuutteluani, mutta yllätyksekseni selvisivät. Vielä kun tämäkin selviäisi niin sitten kaikki ratkenneet.

Ap

Vierailija
19/24 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla sarjoja tai elokuvia

Ap

Vierailija
20/24 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että Redditissä osattais neuvoa?