Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te rekrytointiin osallistuvat: kummanlaista työkokemusta arvostat enemmän?

Vierailija
12.07.2018 |

Jos siis tilanne on sellainen, että opiskelija/vastavalmistunut hakee ensimmäistä oman alan työpaikkaa.

1. Monipuolisesti kokemusta erityyppisistä kesätöistä. Erilaisista töistä oppii aina jotain uutta ja maailmankuva laajenee.

2. Ollut samassa kesätyössä useamman vuoden. On siis ollut hyvä työntekijä, koska hänet on haluttu palkata uudestaan ja uudestaan.

Kesätyö(t) eivät hirveästi voi tässä tilanteessa liipata omaa alaa, koska oma ala vaatii pätevyyden (tyyliin lääkäri).

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/15 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 2 liippaa omaa alaa, niin sitä. Ehkä muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos 2 liippaa omaa alaa, niin sitä. Ehkä muutenkin.

Aloituksessa jo mainitsin, että ei oikein suoraan voi liittyä omaan alaan. Toki kaukaa voi hakea jotain yhtäläisyyksiä, mutta ei kuitenkaan niin merkittävästi, että se olisi tässä jutussa pointtina. Kiitos vastauksesta!

Ap

Vierailija
4/15 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät sulje toisiaan pois jos useampia kesiä kyseessä. Näin omalla kohdallani

Vierailija
5/15 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät sulje toisiaan pois jos useampia kesiä kyseessä. Näin omalla kohdallani

Ei tietenkään, mutta mun pitäis tehdä valintaa... tätä kesää aikaisemmin vaan pari ”tutustu ja tienaa” -tyyppistä parin viikon pestiä takana. Nyt oon ”oikeissa kesätöissä”, ja kuulemma palkkaavat mua erittäin mielellään myös jatkossakin. Tässä on kuitenkin enää pari–kolme kesää jäljellä, ennen kuin oman alan työt saattaisivat olla mahdollisia. Toki siis ei ole edes varmaa, että saisin muita kesätöitä, mutta aina voi yrittää, jos monipuolisuus katsotaan hyväksi.

Ap

Vierailija
6/15 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole mikään pointti, paitsi jos paljastuisi, että se aina sama työpaikka on sukulaisten firmassa.

Vierailija
7/15 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole mikään pointti, paitsi jos paljastuisi, että se aina sama työpaikka on sukulaisten firmassa.

Tässä tapauksessa ei ole :)

Ap

Vierailija
8/15 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan mitään väliä. 

Vierailija
9/15 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kokemattomampi ja sinisilmäisempi, sitä varmemmin työllistyt vanhusten kotihoitoon.😂

Vierailija
10/15 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kokemattomampi ja sinisilmäisempi, sitä varmemmin työllistyt vanhusten kotihoitoon.😂

?? :D

Vierailija
11/15 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monemmat ihan hyviä.Muu hakemus ratkaisi jos itse tekisin valintaa.

Vierailija
12/15 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan aika sama, molempi parempi. Loppupeleissä oman alan töitä hakiessa opiskelumenestys on se ratkaiseva asia. Kesätöitä yleisesti pidetään positiivisena asiana, niillä on merkitystä sinulle opiskelurahojen tienaamisessa sekä työnantajalle siinä mielessä että olet ylipäätänsä ollut töissä ja työelämän kuviot ovat jotakuinkin selvillä.

Vierailija
13/15 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan on joka kesä jossain, oli se sitten aina sama tai eri paikka.

Vierailija
14/15 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kesää työttömänä ja 1 kesä kevyessä työssä toimistoapulaisena. ---EN palkkaa

5 kesää siivojana. --- ihan ok

2 kesää siivoojana, 2 kesää ruotsissa hoitoapulaisena, 1 kesä kotimaassa toimistotyössä --- ISO plussa

Arvostan ylipäätänsä töissäkäyntiä, heikosti arvostetun työn tekemistä vanhempien rahoilla elämisen sijasta, kaikkea ulkomailla työskentelyä ja tietysti myös toimistotyökokemusta ja oman alan työkokemusta.

Vierailija
15/15 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuen ihan minkälaiseen tehtävään olen valitsemassa. Lisäksi itse hakemuksen tulee säväyttää, jotta herää mielenkiinto kutsua haastatteluun tai saada lisätietoja.

Meillä on ollut tilanne, että on ollut hakijoita, joilla pätevyyttä ja osaamista siihen mihin tehtävään on haettu, mutta sitten haastattelussa huomaakin ettei sovi todellakaan tehtävään.

Toki on etunsa, että niitä töitä on ennestään ollut ja painoarvoa sille, että on monipuolisuudesta kokemusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi