Kysykää helluntailaisperheessä kasvaneelta mitä vaan?
Kaikki kysymykset tervetulleita mutta jos yritetään suunnilleen käyttäytyä normaalisti.
Kommentit (25)
Kyllä helluntailaiset voi lihaa syödä, mutta ei syö veriruokia.
Oma mies on kasvanut helluntailaisperheessä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut huomaavinani helluntailaistutuissani, että mitä "menevämpi ja coolimpi", sitä tiukempi suhtautuminen esimerkiksi homouteen ja muihin synteihin on. Eli ulkokuori ei tässäkään asiassa kerro ajatusmaailmasta sinällään.
Nokia Missioita ja johtajaansa fanittivat ihan tosissaan silloin aikanaan, vaan siinä kävikin sitten vähän hassusti. Kuten Patrick Tiaisen tapauksessakin. Osaisitko, ap, sanoa, miksi näitä tapauksia on suhteellisesti niin paljon helluntailais/vapaakirkollisissa piireissä? Nimenomaan se raivokas paasaaminen homouden ja haureuden syntiä vastaan ja itsellä onkin se kaipuu juuri siihen. (Huom. En itse pidä minään syntinä todellakaan.)
En osaa sanoa kun homoudesta ei koskaan ole perhepiirissä puhuttu. Varmastikin ainakin julkisesiti ei ole sallittua. Ehkä ajan kuluessa ja asenteiden muuttuessa joskus on.
ap
Vierailija kirjoitti:
Miltä kasvisruokavalioon pakottaminen tuntuu? Kärsitkö anemiasta nuorena?
Mitä asioita et saanut tehdä teidän sapattina eli lauantaina?
Kävitkö Toivonlinnan yhteiskoulun? Kuinka moni opettaja käytti sinua hyväksesi?
Kuinka monta vahtivuoroa teit, eli tuijotit monitoreja joiden kamerat ovat tyttöjen ja poikien asuntolan välisessä portaikossa jne?Olitko sillon Toivonlinnassa kun hyväksikäytetty nuori hyppäsi katolta? Olitko mukana juomassa spriitä metsässä.
Kuinka läheisten sukulaisten kanssa teillä mentiin naimisiin? Mitä hurmoshenkisissä tilaisuuksissanne tapahtuu? Puhutaanko kilelillä?
Kasvisruokavalio ja Toivonlinna ovat adventistien juttuja.
Onko sinulle lapsena sanottu usein että olet tuhma/syntinen?
Olen ollut huomaavinani helluntailaistutuissani, että mitä "menevämpi ja coolimpi", sitä tiukempi suhtautuminen esimerkiksi homouteen ja muihin synteihin on. Eli ulkokuori ei tässäkään asiassa kerro ajatusmaailmasta sinällään.
Nokia Missioita ja johtajaansa fanittivat ihan tosissaan silloin aikanaan, vaan siinä kävikin sitten vähän hassusti. Kuten Patrick Tiaisen tapauksessakin. Osaisitko, ap, sanoa, miksi näitä tapauksia on suhteellisesti niin paljon helluntailais/vapaakirkollisissa piireissä? Nimenomaan se raivokas paasaaminen homouden ja haureuden syntiä vastaan ja itsellä onkin se kaipuu juuri siihen. (Huom. En itse pidä minään syntinä todellakaan.)