Taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja käyttää yleisavainta
ja käy ostamassani asunnossa toistuvasti etukäteen kertomatta seuraamassa remontin edistymistä. Olen kieltänyt, olen vaatinut soittamaan etukäteen, ei onnistu, äijä saapastelee kuin kotiinsa. Vetoaa siihen, että taloyhtiöllä on oikeus valvoa remonttia ja minä vetoan siihen, että osakkeenomistajalle sopivana aikana. Lounasaikaan olin kokeilemassa tapettimalleja olohuoneessa, kun pj ovikelloa soittamatta saapui asuntoon ja ryhtyi selittämään, että mitä saan tehdä ja mitä en saa tehdä. Taloyhtiön lupa remontille on, ulkopuolinen valvoja on, joten mitä tehdä tälle "valvojalle"?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
HALLITUKSEN TEHTÄVÄT mm.
• isännöitsijän valinta ja erottaminen
• huoneistokohtaisten muutostöiden valvominen
Mutta huomaa: asuntoon ei saa sittenkään mennä ilman sen omistajan lupaa kuin akuutissa kriisitilanteessa eikä remontti ole sellainen.
Minulle kävi myös noin että hallituksen pj marssi kylppäriini ja näki että olen asunnon olohuoneessa, mutta sanaakaan sanomatta käveli kylppäriin. Näin Oulussa. Ehkä hallituksen pj hommiin hakeutuu vain ehdottomat ja vaikeat persoonat jotka valikoivat säännöistä omat oikeutensa välittämättä asukkaan oikeuksista puhumattakaan että pj:llä olisi käytöstapoja.
Kuuluuko tällä ihmisellä olla edes yleisavainta?
Ei hyvänen aika, mikä pj. Tee ilmoitus nyt poliisille ja ilmoita sinne myös pj:n yhteystiedot, jonne poliisi voi mahdollisesti olla yhteydessä.