Miksi pesukone pysäyttää ohjelman itsestään kesken kaiken kun pesen välillä pyyhkeitä 90˚C ohjelmalla?
Joskus lähtee itsestään uudestaan ohjelma käyntiin ja välillä mun itse pitää painaa käynnistä-nappia että ohjelma lähtee jatkamaan.
Ylikuumentuuko kone jotenkin? Merkki on Electrolux. Eikä oo kuin reilu vuoden vanha kone.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Joskus myös liian täyteen ahdettu kone voi lopettaa pesun kesken.
Aa, okei. Tää taitaa olla mulla sit ollu välillä syynä. Oon tunkenu niin paljon pyyhkeitä rumpuun kuin sinne vaan on mahtunut. Ap
Mutta oon kyllä välillä laittanu koneen niin täyteen kun on mahtunut välillä kuudenkympin pesussakin mutta ei se kone oo koskaan silloin pysähtyny kesken kaiken.
Siksi mietinkin tuota ylikuumentumista. 🤔 Ap
Pyyhkeet imevät niin paljon vettä, että kone pysähtyy, sillä pyykin raskaus estää rummun normaalin pyörimisen. Laita vähemmän kerralla niitä pyyhkeitä.
Ei taida tulla kovin puhtaita pyyhkeitä kuumasta lämpötilasta huolimatta, jos kone on pakattu täpötäyteen. Kannattaa mieluummin pestä pienemmissä erissä usea koneellinen.
Minulla Electrolux kone pesi ensimmäisen koneellisen ok. Toinen koneellinen pysäytti ohjelman 40 min, kohdalle. Eikä toiminut poistotoimintokaan. Jäljellä olevan ajan näytössä oli vasemmassa yläkulmassa "viiva", Ensimmäinen niistä neljästä, jotka syttyy laitetta käynnistäessä. Mistähän tällaista vikaa lähtis selvittään? Huoltoliike ei osaa sanoa mistä kyse.
Eikös pyyhkeet pestä 60 asteessa, lakanat 90. Voisiko lämmitys ja liian täysi kone ottaa liikaa tehoa, pysäyttää ohjelman ettei elektroniikka hajoa.
Vierailija kirjoitti:
Eikös pyyhkeet pestä 60 asteessa, lakanat 90. Voisiko lämmitys ja liian täysi kone ottaa liikaa tehoa, pysäyttää ohjelman ettei elektroniikka hajoa.
Ei se vesi ole heti kuumaa kun pesu alkaa. Osa koneista pysähtyy välillä lämmittämään vettä. Sähköä säästetään kun rumpu ei pyöri samaan aikaan.
Ne rumpua pyörittävät oravat, hamsterit ym. jyrsijät eivät jaksa juosta. Huilaavat hetkisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus myös liian täyteen ahdettu kone voi lopettaa pesun kesken.
Aa, okei. Tää taitaa olla mulla sit ollu välillä syynä. Oon tunkenu niin paljon pyyhkeitä rumpuun kuin sinne vaan on mahtunut. Ap
Et ajatellut vilkaista käyttöohjetta.
Vierailija kirjoitti:
Ne rumpua pyörittävät oravat, hamsterit ym. jyrsijät eivät jaksa juosta. Huilaavat hetkisen.
:-D
Joissakin koneissa on ominaisuus, että kone pysähtyy jos pulveri vaahtoaa liikaa. Kone jatkaa ohjelmaa vaahdon laskeuduttua. Joskus myös epätasaisesti rummussa jakautunut pyykki voi pysäyttää ohjelman.