Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyydin pummijat (krooniset)

Vierailija
12.07.2018 |

Mulla on auto, olen se ostanut, maksan myös vakuutukset, huollot, korjaukset, renkaanvaihdot. Ja myös bensat, joka on auton omistajalle pienin kulu.
Sitten on näitä kroonisia kyydin pummaajia, jotka maksavat "vähän bensarahaa" Jos heitä kehottaa hankkimaan oman auton, sanovat, ettei ole rahaa.
Lopetin kyyditykset ja olen nyt vittumaisen maineessa, mutta paskat siitä.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olisi edes kohtuullista että pummit sinkoutuisivat autonomistajan kotiin ylistämällään joukkoliikenteillä ja samoin palatessa.

Vierailija
22/67 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko yksinäinen, eikö puhelimesi soi, onko sinulla tylsää? Hanki (C) pakettiauto!

Puhelimesi alkaa soida ja sinulla onkin paljon ystäviä! Saat myös sisältöä elämääsi ja kunniotusta kun uusilla ystävilläsi ei ole C-korttia ja iso auto on niin pelottava. Saat myös hyvää voimailua kun ethän nyt voi muutoissa istua vain autossa odottamassa. Ja maksuksi saat "bensat" ja viinakset, mutta ai niin ethän voi kuskina ottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos on muutenkin menossa samaan suuntaan, niin onko se niin kamalaa?

Auton omistaja maksaa kulut, kyydittävä kulkee kuluitta, paitsi "vähän bensarahaa"

Vierailija
24/67 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko yksinäinen, eikö puhelimesi soi, onko sinulla tylsää? Hanki (C) pakettiauto!

Puhelimesi alkaa soida ja sinulla onkin paljon ystäviä! Saat myös sisältöä elämääsi ja kunniotusta kun uusilla ystävilläsi ei ole C-korttia ja iso auto on niin pelottava. Saat myös hyvää voimailua kun ethän nyt voi muutoissa istua vain autossa odottamassa. Ja maksuksi saat "bensat" ja viinakset, mutta ai niin ethän voi kuskina ottaa.

Samaan pääsee asuntoautolla ja -vaunulla.

Sukulaiset jakavat vuoroja jo keväällä edes kysymättä milloin itse käytät.

Vierailija
25/67 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auton omistaja maksaa kulut, kyydittävä kulkee kuluitta, paitsi "vähän bensarahaa"

Eli se on siis järkevämpi mennä esim. junalla kohteeseen? Eli se toinen menee junalla ja se toinen ajaa autolla perässä, maksaen kuitenkin ne kulut, mutta saamatta mitään rahaa mistään. Itse voisin hyvin käyttää junia, paljon mukavampia ja nopeampia kuin autot, kun mennään vaikka kaverin kanssa jonnekin

Vierailija
26/67 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli se on siis järkevämpi mennä esim. junalla kohteeseen? Eli se toinen menee junalla ja se toinen ajaa autolla perässä, maksaen kuitenkin ne kulut, mutta saamatta mitään rahaa mistään. Itse voisin hyvin käyttää junia, paljon mukavampia ja nopeampia kuin autot, kun mennään vaikka kaverin kanssa jonnekin

Kiva kun menet junalla. Mutta se ei ole kiva kun pummaat kyytiä asemalta kohteeseen. Haluan ajella oman aikatauluni mukaan. Nähdään vasta siellä perillä ;-)

Vierailija
27/67 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi ajatella, että auton kuljettaja maksaa kulut, koska on menossa kohteeseen X. Sattumalta toinenkin henkilö on menossa kohteeseen X, joten pyytää kyytiä, koska autossa on tilaa = ekologisempaa kuin kuljettaa puolityhjää autoa. Tosin autottomana en tiedä siitä, meneekö enemmän bensaa jos kyydissä esim. 50kg lisää.

Vierailija
28/67 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun menet junalla. Mutta se ei ole kiva kun pummaat kyytiä asemalta kohteeseen. Haluan ajella oman aikatauluni mukaan. Nähdään vasta siellä perillä ;-)

Jos ajatus on se, että maksan 50 snt/km, osuudekseni tulisi n. 200 e/matkamme/suunta. Saan tuolla rahalla hyvin jo junalipun (tai lentolipun) ja taksillakin voisin ajella kohteessa vähän ylimääräistä, riittääpä rahat vielä kahviin ja pullaan junassa. Mukava se on junassa mennä, ei siinä mitään, ei tarvitse kykkiä autossa koko matkaa puuduksissa monta sataa kilometriä, aikaakin säästyy ja luontoa. Eli no prob, sinun kyytiäsi en tarvitse, onneksi on rahaa valita

Vierailija
29/67 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ajatus on se, että maksan 50 snt/km, osuudekseni tulisi n. 200 e/matkamme/suunta. Saan tuolla rahalla hyvin jo junalipun (tai lentolipun) ja taksillakin voisin ajella kohteessa vähän ylimääräistä, riittääpä rahat vielä kahviin ja pullaan junassa. Mukava se on junassa mennä, ei siinä mitään, ei tarvitse kykkiä autossa koko matkaa puuduksissa monta sataa kilometriä, aikaakin säästyy ja luontoa. Eli no prob, sinun kyytiäsi en tarvitse, onneksi on rahaa valita

Voi tätä onnen päivää! Riemuitsen onnestasi ja saan leijua limossani oman aikatauluni mukaan. täydellinen win-win ;-)

Vierailija
30/67 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Täydellinen win/win" Pummit junaan LOL

Vierailija
31/67 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi ajatella, että auton kuljettaja maksaa kulut, koska on menossa kohteeseen X. Sattumalta toinenkin henkilö on menossa kohteeseen X, joten pyytää kyytiä, koska autossa on tilaa = ekologisempaa kuin kuljettaa puolityhjää autoa. Tosin autottomana en tiedä siitä, meneekö enemmän bensaa jos kyydissä esim. 50kg lisää.

Menee, ei nyt hurjasti enemmän mutta menee. Mutta krooniset kyytinpummaajat harvemmin ilmestyvät kyydinantajan oven taakse, odottavat noutoa pisteestä B ja sama juttu takaisin. Ja aina kyyditsijä ei kulje tiettyyn aikaan, saatikka kyyditettävä ole aina ajallaan ulkona odottamassa, tyhjäkäyntiä tulee, eli rahaa palaa hukkaan.

Myös olet kroonisen pummin kyyditsejänä käytännössä pakotettu palaamaan kotiin, ei voi kiepata kaupan tai muun liikkeen kautta.

Vierailija
32/67 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä sulle. Itse arvostan enemmän sitä, että kyyti aamulla lähtee heti kun itse ole valmis, ei tarvitse stressata ehtiikö taksi tai herätä tuntia aikaisemmin kulkemaan julkisella liikenteellä asemalle. Myöskään ei tarvitse määränpäässä olla kieli poskella ehtiikö paluujunaan vai odottaako puolesta tunnista tuntiin seuraavaa, saa rauhassa tehdä työt loppuun ja kotimatka alkaa sen jälkeen välittömästi.

+kuskina saat valita omat musiikkisi ja luukuttaa niin lujaa kun itse haluaa, kun ei tarvitse ottaa huomioon apukuskin mutinoita.

Vierailija
33/67 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitus koski kroonisia pummaajia, ei satunnaista kyytiä.

Vierailija
34/67 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee enemmän. Ajoin ennen työmatkan yksin ja vaihdoin kimppakyytiin nyt keväällä. Yksin ajaessa keskikulutus 4.9 l/100 km ja kimpassa 5.2 l/100 km. Siis täysin sama matka, sama nopeus ja ajotapa.

Tästä hyötyy kumminkin itse kun joka päivä ei tarvitse ajaa ja sitä kautta säästää myös bensaa.

Jos joku pummisi jatkuvasti kyytiä niin että minun ei tarvitsisi ajaa metriäkään enempää, niin minullehan siinä tulisi silti takkiin.

Vierailija
35/67 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksit ovat hinnoitelleet itsensä niin, että maksuun sisältyy auton kuluja ja kuskin palkka. Nykyään, kun ajan taksilla n. 10 km, hinta on suunnilleen 25€. Voit laskea oman hintasi tuon mukaan. Taksinahan ystäväsi sinua käyttää.

Vierailija
36/67 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuinen autollisten ja autottomien riidanaihe. Ymmärrän autollisena täysin tuon ap:n pointin. 

Se että joku ei piheyttään, ekoajattelultaan  tai vaan köyhyyttään hommaa omaa autoa ja on pummimassa kyytiä tai oletusarvollisesti olettaa että kuskaan hänet aina kotiovelta kotiovelle lyhyenkin matkaa yhteisten tapaamistemme yhteydessä on tulkittavissa jonkinasteiseksi hyväksikäytöksi.

Ja eteenkin vielä kun eräälläkin tutulla on kuitenkin perheessä (miehellä) auto. Minä haen tuttuni kotoa, mies ja auto kotona, mennään muutaman km päähän minun autolla ja kun paltaan mies ja auto edelleen kotona. Millä logiikalla tuttuni pyytää /lue olettaa että liikumme aina minun autolla. Hän ei IKINÄ esitä että mennään heidän autolla, voi napata mut kyytiin ja heittää sit reissun jälkeen takas. Tuttuni sanoo, ettei hä tarvitse enää omaa autoa.... niin juu ei, koska kuskauttaa itseään muilla.

Vierailija
37/67 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi eräs vanha ystävä ymmärsi vihdoin, vuosien vihjailun, kannustuksen ja rohkaisujen jälkeen hommata oman auton. Hän perusteli autottomuuttaan sillä ettei oo varaa - paskanlatvat, ostaisi vähemmän kaikkea ihan erittäin kallista ja turhanpäiväistä ja jos tarvitsee uuden imurin, niin 299 e vehje riittää hyvin, ei tarvitse ostaa 790 modernia laitetta joka ei oikeasti ole yhtään parempi. Jos ostaa uusia kodin tekstiilejä(lakanoita, pyyhkeitä ym) ei tarvitse ostaa Marimekon design kuoseja vaan markettin perusjutut rittää. Kun käyttää rahaa järkevästi, hänellä olisi ollut oikeasti taloudellisesti mahdollisuus hankkia auto jo 10v sitten, mutta hän on aina tottunut siihen että ystävät tai sukulaiset kuskaa ja jopa ajoitta omat kulkemiset hänen aikataulunsa mukaan.

Hän kyllä heitti osuutensa bensarahoista, ei siinä mitään, mutta ratsasti kuitenkin vuosikymmeniä muiden piikkiin hyödyntäen ihmisten hyväntahtoisuutta, sääliä ja sitä ettei kukan kehdannut kieltäytyä ottamasta kyytiin tai jopa sanoa suoraan että lopeta pummilla kulkeminen ja hommaa oma auto.  

Vierailija
38/67 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin ja on ymmärrettävää, että kukaan ihminen ei pidä siitä että joku/jotkut pyrkii hyödyntämään toisen omaisuutta omiin tarkoitusperiinsä.

On eri asia että joku kysy kyytiä kerran vuodessa tai 5v sisällä 2x, mutta se EI ole ok, että pyritään hyötymään toisesta säännöllisesti ja ehkä jopa pidetään kyyditsemistä jo oletusarvona. 

Vierailija
39/67 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos autottomia olisi enemmän, julkisen liikenteen kysyntä olisi suurempaa ja yhteydet parempia. Silloin paikalle pääsisi myös julkisilla. Mutta semmoista se on kun ympäristö ei kiinnosta suurinta osaa väestöstä.

Vierailija
40/67 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan ystäväni kanssa liikuttaessa (tietty aina mun autolla) hän vihjaili aina, että mites bensaraha kun mähän en ois lähteny tänne jos sä et ois lähteny. Eli vaikk yhdessä pohittii alkukesästä että xx tapahtumassa ois kiva lähtee käymään, hän oli ihan messissä. Sitten kun oli tapahtuma läheni hän sanoi korostuneesti moneen otteeseen "no voinhan lähteä seuraksi". Tällä hän oletti tietysti ettei tarviis maksaa osuutta bensasta koska lähtee minun haluamaan tapahtumaan vai minun seuraksi ... Ja toki joka reissulla muistutti kuinka hän on aina maksanut joko rahana tai vaikka tarjonnu lounaan reissun aikana. 

Onneksi ollaan eri suunnilla valtakuntaa nykyisin niin voi hyödyntää muita ihmisiä. 

Enkä sano että tämäkään olisi ongelma jos tätä olisi tapahtunut joskus harvoin ja vuorotellen menty hänen perheen autolla, mutta krooninen toisen hyödyntäjä on minulle liikaa, en pidä siitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän