Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

is:”Aikamoisia cocktaileja” - Lastensuojelun työntekijät järkyttyivät Espoossa: sekakäyttäjistä nuorimmat vain 12-vuotiaita tyttöjä

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä kauheasta kehityskulusta saamme kiittää Vihreitä.

Kannattaa äänestää vihervasemmistoa.

Vierailija
22/45 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka onkin lööppi, niin ei kukaan voi sitä kieltää etteikö huumeiden käyttö olisi lisääntynyt nuorten keskuudessa ja yhä nuoremmat niitä päihteitä käyttävät.

Kyllä se vaan näkyy, nuoret itse tietää parhaiten. Kyllä oikeasti todella moni käyttää ja ekan kerran ollaan sekaisin viimeistään 16 vuotiaana. Toki poikkeuksia on, mutta jopa ne kiltit tytöt ja pojat osaavat yllättää.

Huolestuttava ilmiö, lisäksi some pistää pökköä pesään vähättelemällä haittoja oikein huolella. Parhaimmat väitteet ovat ettei polttaminen ole haitallista ollenkaan. Juu ei.

Toista se oli silloin kun minä olin nuori, jolloin oltiin ekan kerran sekaisin alle 16-vuotiaana.

Tai kun vanhempani olivat nuoria, jolloin olivat ekan kerran sekaisin alle 16-vuotiaina.

Näitä kauhisteluita on ollut jo yli 100-vuotta sitten suomeksi, kun ollaan ihan lehdissä päivitelty miten nuoriso on hunningolla ja toista se oli ennen.

Aika vaan kultaa muistot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päihteitä käyttävät eniten, älykkäät, luovat ja herkät ihmiset.

Kyllä mutta vain pieni osa voi ostaa viikkorahoillaan kokaiinia yms.

Kokkelin hinta tippuu roimasti suulla, pyl lyllä, pim pillä tai pip pelillä.

Vierailija
24/45 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka onkin lööppi, niin ei kukaan voi sitä kieltää etteikö huumeiden käyttö olisi lisääntynyt nuorten keskuudessa ja yhä nuoremmat niitä päihteitä käyttävät.

Kyllä se vaan näkyy, nuoret itse tietää parhaiten. Kyllä oikeasti todella moni käyttää ja ekan kerran ollaan sekaisin viimeistään 16 vuotiaana. Toki poikkeuksia on, mutta jopa ne kiltit tytöt ja pojat osaavat yllättää.

Huolestuttava ilmiö, lisäksi some pistää pökköä pesään vähättelemällä haittoja oikein huolella. Parhaimmat väitteet ovat ettei polttaminen ole haitallista ollenkaan. Juu ei.

Toista se oli silloin kun minä olin nuori, jolloin oltiin ekan kerran sekaisin alle 16-vuotiaana.

Tai kun vanhempani olivat nuoria, jolloin olivat ekan kerran sekaisin alle 16-vuotiaina.

Näitä kauhisteluita on ollut jo yli 100-vuotta sitten suomeksi, kun ollaan ihan lehdissä päivitelty miten nuoriso on hunningolla ja toista se oli ennen.

Niin, sinustako on siis ok että alaikäiset lapset polttavat ja ryyppäävät? Ei se koskaan ole ollut vähemmän haitallista. Ehkä tämä ilmiö on syy siihen miksi niin moni suomalainen on oikeasti tyhmä. Aivosolut tuhottu jo ala-asteikäisenä ja asiaa vaan vähätellään. Tosi hienoa.

Vierailija
25/45 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jutussa kokkelista puhutta. Amfetamiini on paljon halvempaa.

Vierailija
26/45 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta nää kermaperseet käyttää jo herskaa, kokkelia yms.

Lastis pesee kätensä koska jos isi on miljonääri.

Vierailija
27/45 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, sinustako on siis ok että alaikäiset lapset polttavat ja ryyppäävät? Ei se koskaan ole ollut vähemmän haitallista. Ehkä tämä ilmiö on syy siihen miksi niin moni suomalainen on oikeasti tyhmä. Aivosolut tuhottu jo ala-asteikäisenä ja asiaa vaan vähätellään. Tosi hienoa.

Siis pari kaljaa bileissä vai subutex koukku?

Siinähän sitten ihmetellään.

Vierailija
28/45 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta nää kermaperseet käyttää jo herskaa, kokkelia yms.

Lastis pesee kätensä koska jos isi on miljonääri.

Ja sitten itketään, että miksi mun lapsesta tuli narkki.

Hallis Harkimon siskon poika on yksi näistä joille kävi näin.

Vierailija
29/45 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti jo 80 luvulla puhuttiin Espoon huumenuorista. Osa on jo kuollut.

Suomessa on korruptio, joka suojelee rikkaiden perheiden lapsia. Ojasta allikkoon siinä sitten mennään.

Vierailija
30/45 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti käyttäjän lapset ajautuvat itse käyttämään päihteitä, sillä muuta käsitystä elämästä ei olla edes saatu.

Vierailija
31/45 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi jo aika alkaa suosia päihteetöntä päihdekuntoutusta, nykyinen malli ei selvästikään toimi.

Vierailija
32/45 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokkelin hinta tippuu roimasti suulla, pyl lyllä, pim pillä tai pip pelillä.

Niin toikin on se mihin ajaudutaan.

Vierailija
33/45 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herää kysymys että missä ovat vanhemmat ja mitä asiasta ajattelevat?

Ne ajattelee omaa napaa ja omaa rahaa.

Vierailija
34/45 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tyttäreni kertoi että kovimpia huumeita vetää heidän espoolaisessa lukiossaan erittäin rikkaan johtajan tytär.

Selvitä nimi ja tee nimetön lastensuojeluilmoitus!

Vierailija
35/45 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoriso on taas pilalla. Mun nuoruudessa tuon ikäiset ryyppäsi ja poltti. Aina on se tietty osa nuorisosta käyttänyt päihteitä, ei pitäis ylittää uutiskynnystä. Nykyään huumeita saa melkein helpommin kuin kaljaa. Esim. Oulun keskustassakin Valkean kesäkadulla kauppa käy, teineillä tosi helppo saada aineita.

Ei saa. Olin yläkoulun vanhempainillassa, jossa kysyttiin että kuka tietää mihin suuntaan pitää lähteä, jos haluaa hankkia huumeita. Ainoastaan yksi käsi nousi ja tämä isä on poliisi. En usko että nuoret sen paremmin tietävät, mukavaa ja fiksua porukkaa kaikki.

Vierailija
36/45 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tyttäreni kertoi että kovimpia huumeita vetää heidän espoolaisessa lukiossaan erittäin rikkaan johtajan tytär.

Eikö sille isukille kannattais kertoa ja sanoa että vie tyttärensä verikokeeseen asap?

En viitsi puuttua. Ilmeisesti aihe on tabu enkä tiedä kenestä on kyse.

Varmaan näitä uusperhehommia, näkee tytärtään pari kertaa vuodessa, jos silloinkaan. Rahaa lykätään tilille huonon omatunnon taltuttamiseksi. Miksi se nuori käyttikään huumeita? Näitä on niin nähty.

Vierailija
37/45 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hm, ja ne samat espoolaiset oli aiemmin huolissaan siitä että itähelsingin huonot vaikutteet kulkee heille metrolla. Olisi varmaan kannattanut katsoa tarkemmin omaa kaupunkia jo aiemmin. Lisäksi tuntuu että itähelsinkihän tässä saa olla huolissaan espoolaisten huonojen vaikutteiden saapumisesta metrolla. 

Mitä olen Espoosta kuullut, niin ongelmat ovat siellä pahempia kuin muualla. Rikkaiden mukulat kamapäissään.

Vierailija
38/45 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoriso on taas pilalla. Mun nuoruudessa tuon ikäiset ryyppäsi ja poltti. Aina on se tietty osa nuorisosta käyttänyt päihteitä, ei pitäis ylittää uutiskynnystä. Nykyään huumeita saa melkein helpommin kuin kaljaa. Esim. Oulun keskustassakin Valkean kesäkadulla kauppa käy, teineillä tosi helppo saada aineita.

Ei saa. Olin yläkoulun vanhempainillassa, jossa kysyttiin että kuka tietää mihin suuntaan pitää lähteä, jos haluaa hankkia huumeita. Ainoastaan yksi käsi nousi ja tämä isä on poliisi. En usko että nuoret sen paremmin tietävät, mukavaa ja fiksua porukkaa kaikki.

Sinä olet niin naiivi, että luulet nuorten kertovan jos he tietävät mistä huumeita saa? Voi hellanlettas.

Vierailija
39/45 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis pari kaljaa bileissä vai subutex koukku?

Siinähän sitten ihmetellään.

Jep, vähän eri tason päihteistä kyse... Lasten on helpompi saada nykyään huumeita kuin alkoholia tai tupakkaa. Virkavalta ja lainsäätäjät voisivat vähän enemmän panostaa maahantuonnin ja kaupankäynnin hankaloittamiseen, ennen kuin ongelma todella räjähtää käsiin.

Vierailija
40/45 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sille isukille kannattais kertoa ja sanoa että vie tyttärensä verikokeeseen asap?

Mitä se auttaisi?