Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukulainen toi 2 viikkoa sitten haetun koiranpennun kylään meille, koira kusi matolle

Vierailija
12.07.2018 |

Otsikossa aihe, mikä ottaa päähän. Ei ollut puhetta koiran mukaan tulosta vierailulle. Otti mukaan kysymättä meiltä mitään. Itsekin entisenä koiran omistajana tajuan, että tuon ikäinen pentu kusee joka paikkaan, ei ole vielä lähelläkään sisäsiisteyttä. Heti alkajaisiksi piski livahti matolle ja pissasi siihen. Omistajansa kuittasi asian nauramalla, kuinka pieni höntti nyt tuolla tavalla teki. Kyseessä oli olohuoneen 200cm x 300 cm suuri villakangasmatto, mitä ei voi pestä. Käärin maton pois, vein ulos ja pesin lattiasta maton läpi tulleey pissat. Omistaja ei tehnyt elettäkään siivotakseen, saati kysynyt voiko korvata maton. Kyseessä Ikean matto, katsoin että maksaa 150 eur. Ilmeisesti olen niin nössö, mutta ei ole pokkaa pyytää maksamaan uutta mattoa, vanha meni roskiin, ei koirankuselta haisevaa mattoa voi pitää lattialla.

Olen niin raivoissani, miten ihmiset voi käyttäytyä näin; ottaa niin pienen pennun kylään mukaan, ei edes kysy saako ottaa mukaan ja maton kusemisen kuittaa vaan sillä, että nauraa kuinka koira on söpö.

Ei tarvi enää tulla meille.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitähän riittää:

- kaveri tuo koiranpennun lupaa kysymättä mukanaan yökylään. Koira paskantaa matolle, parketille ja sohvalle. Thänks

- kaverilla kissa mukanaan, ottanut mukaan, koska ovat lähdössä vanhempiensa luo. Kissa oksentaa haisevan köntin olohuoneen itämaisella matolle

- kolmannella kaverilla on vauva mukanaan. Vauvan paskavaipat vaihdetaan ilman alustaa samaisella itämaisella matolla

Ja pahoitteliko kukaan näistä kolmesta?? No ei, naureskelivat vain ja minä olin se, joka pääsin hinkkaamaan toisten hankintojen paskajälkiä milloin mistäkin. 

Vierailija
42/62 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten 100 % villamattoa ei muka voi pestä?

Pennun mukana raahaaminen oli kyllä virhe ja omistaja on korvausvelvollinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi päästänyt pentua sisään ennen kuin olisin laittanut sanomalehdet lattialle.  Kokemusta on koiranpennuista. 

Vierailija
44/62 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle aina sanotaan " kai otat koirasi mukaan"? Eli itse en yleensä automaattisesti ole koiran kanssa menossa, mutta oikein pyydetään ottamaan! Ja tottakai sitten otan 😊

Mutta omassa lähipiirissä onkin vain kivoja ihmisiä, ei todellakaan tuollaisia AP:n kaltaisia.

Ai sellainen ihminen ei ole "kiva ihminen", joka ei halua koirien kusevan lattioilleen?

Vierailija
45/62 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalit ihmiset tykkää koiran pennuista ja vauvoista. Tavallinen ihminen tykkää kun tulee pikkuisia kylään varsinkin koiran pentuja. AP nyt vaan on epänormaali ja hänen vieraansa ei valitettavasti sitä tiennyt. Ei varmasti olisi tullut ollenkaan jos olisi tiennyt.

Ei vauvoja, eikä etenkään pikkulapsia, ellei erikseen anneta lupaa.

Vierailija
46/62 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kanssa ymmärrä, milloin on tullut normiksi ottaa koiransa kysymättä mukaan kaikkialle. Tykkään koirista mutta en välttämättä halua niitä kotiini.

Vierailija
47/62 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiraperheissä ylernsä on epäsiistiä. Karvaa joka puolella, myös tarjottavissa ruuissa. Ja se koiran haju, koko asunto/talo haisee ihan koiralle. Sitten kun yrität kahvipöydässä syödä koirankarvaisia tarjoiluja, rakki läähättää vieressä ja kerjää ruokaa.

En mene mielelläni yhteenkään koiraperheeseen kylään epäsiistiyden takia.

Ja tämä avasi silmiä, että koiranomistajat vaan ruiskuttaa sprayta kusen päälle, eikä putsaa kunnolla kusta pois. Ei ihme, että heidän asunnot haisevat niin kamalalta.

Vierailija
48/62 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa vastaajista on ilmeisesti koiranomistajia. Voitteko sanoa, miksi niitä piskejä pitää roudata mukana kylään?

Kun ei niitä voi oikein yksinkään jättää. Purevat kotona kaiken mahdollisen, ellei laita häkkiin.

Itse en kyllä veisi pentua kylään ollenkaan. Se pitää opettaa ensin sisäsiistiksi. Enkä veisi sittenkään, jos ei ole koiraa perheessä ja ole erityisesti pyydetty ottamaan pentua mukaan näytille tai opettelemaan laumassa oloa.

Monet asiat täällä palstalla ovat sellaisia, että ihmisiltä puuttuvat peruskäytöstavat. Kaikki on vain minäminä, minun tavat ja halut.

Vierailija
49/62 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otsikossa aihe, mikä ottaa päähän. Ei ollut puhetta koiran mukaan tulosta vierailulle. Otti mukaan kysymättä meiltä mitään. Itsekin entisenä koiran omistajana tajuan, että tuon ikäinen pentu kusee joka paikkaan, ei ole vielä lähelläkään sisäsiisteyttä. Heti alkajaisiksi piski livahti matolle ja pissasi siihen. Omistajansa kuittasi asian nauramalla, kuinka pieni höntti nyt tuolla tavalla teki. Kyseessä oli olohuoneen 200cm x 300 cm suuri villakangasmatto, mitä ei voi pestä. Käärin maton pois, vein ulos ja pesin lattiasta maton läpi tulleey pissat. Omistaja ei tehnyt elettäkään siivotakseen, saati kysynyt voiko korvata maton. Kyseessä Ikean matto, katsoin että maksaa 150 eur. Ilmeisesti olen niin nössö, mutta ei ole pokkaa pyytää maksamaan uutta mattoa, vanha meni roskiin, ei koirankuselta haisevaa mattoa voi pitää lattialla.

Olen niin raivoissani, miten ihmiset voi käyttäytyä näin; ottaa niin pienen pennun kylään mukaan, ei edes kysy saako ottaa mukaan ja maton kusemisen kuittaa vaan sillä, että nauraa kuinka koira on söpö.

Ei tarvi enää tulla meille.

No vanhana koiran omistajana sä tiedät mitä tämä on.

https://www.petenkoiratarvike.com/koirat/tuote/simple-solution-stain-an…

Pennun omistajan kuuluisi tämä ostaa eikä ystävän jolla ei ole edes koiraa.

Vierailija
50/62 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka ääliö heittää maton roskiin kun siihen tulee tahra? :D jonkun puolen tunnin välein pissaavan pennun kusi siihen tuskin edes jättää tahraa, ehkä aikuisen 8 tuntia pissaa pidättäneen koiran kusi vois olla sen verran vahvaa että siitä jotain näkyvää jälkeä jäisi. Kaupasta vaan hakemaan hajun poistoon tarkoitettua sprayta, ja sitten vielä ruokasoodahaudutus+imurointi päälle niin ei takuulla haise.

Hyi helvetti, miten epäsiistiä sakkia täällä on. Koiran kusi peitetään vaan spraylla ja ruokasoodalla ja that's it. Tarkoitus ei varmaan ole saada pelkkää kusen hajua pois, vaan itse kusi siitä. Todella epäsiistiä porukkaa!

Koiran omistajat tuppavat ollakin epäsiistejä. Joka kerta eräässä koiraperheessä tarjottavissa ruuissa on koiran karvoja, niin salaateissa, lämpimissä ruuissa, kuin jälkiruuissakin. Todella inhotta ajatus, että siellä pitäisi syödä jotain.

Sulla on Varmaan kaikki maailman allergiat ja astma? 😂😂

Vierailija
51/62 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiraperheissä ylernsä on epäsiistiä. Karvaa joka puolella, myös tarjottavissa ruuissa. Ja se koiran haju, koko asunto/talo haisee ihan koiralle. Sitten kun yrität kahvipöydässä syödä koirankarvaisia tarjoiluja, rakki läähättää vieressä ja kerjää ruokaa.

Ja tämä avasi silmiä, että koiranomistajat vaan ruiskuttaa sprayta kusen päälle, eikä putsaa kunnolla kusta pois. Ei ihme, että heidän asunnot haisevat niin kamalalta.

Tämä! Ja se koiran löyhkä asunnossa ja vaatteissa.

Vierailija
52/62 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset puhuu koiran hajusta, vaikka eivät ymmärrä että ITSE saattavat haista toisten mielestä hemmetin pahalle! Tosi monet ihmiset haisee kauhean pahalle!

Vierailija
53/62 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI tarvitsekaan tulla meillä. :)

Ei kukaan pyydä tai halua, että tulet. Älä nyt liikoja kuvittele itsestäsi.

Vierailija
54/62 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käännyttäisin ovella jos en tietäisi että joku tuo koiraansa kylään. Tänne on tasan yksi koira tervetullut, äitini villakoira 🐩

Vierailija
55/62 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei omia eläimiä toisten kotiin. Yksinkertaista.

Vierailija
56/62 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa vastaajista on ilmeisesti koiranomistajia. Voitteko sanoa, miksi niitä piskejä pitää roudata mukana kylään?

Kun ei niitä voi oikein yksinkään jättää. Purevat kotona kaiken mahdollisen, ellei laita häkkiin.

Itse en kyllä veisi pentua kylään ollenkaan. Se pitää opettaa ensin sisäsiistiksi. Enkä veisi sittenkään, jos ei ole koiraa perheessä ja ole erityisesti pyydetty ottamaan pentua mukaan näytille tai opettelemaan laumassa oloa.

Monet asiat täällä palstalla ovat sellaisia, että ihmisiltä puuttuvat peruskäytöstavat. Kaikki on vain minäminä, minun tavat ja halut.

Monet koiranomistajat on varsin itsekkäitä. Koira ei ole koira vaan lähes ihmisen/lapsen asemassa, siksi se pitää raahata mukaan joka paikkaan vaikka väkisin. Muut on pahoja ja huonoja ihmisiä, kun eivät halua jonkun koiraa kotiaan sotkemaan. Koiranomistaja voi mielestään päättää myös toisten kodeista. Ja mikä meteli nousee, jos joku uskaltaa sanoa ei. Heitä on loukattu.

Mulle on jo lapsena opetettu, että eläinten mukaan otosta sovitaan etukäteen. Ja jos ei sovi niin siitä ei hernettä vedetä nenään. Silloin koira jää kotiin tai sille hankitaan hoitopaikka. Ei ole ongelma, kun tämän on jo lapsena oppinut. Ja totta helvetissä sen koiran sotkut siivotaan ja korvataan. Kuuluu peruskäytöstapoihin.  

Vierailija
57/62 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset puhuu koiran hajusta, vaikka eivät ymmärrä että ITSE saattavat haista toisten mielestä hemmetin pahalle! Tosi monet ihmiset haisee kauhean pahalle!

Niin, vähentääkö tai poistaako se sitä koiran hajua? Tosiasia on, että koirassa on oma ominaishajunsa, joka tarttuu kotiin. Koirakoti haisee. Se haisee, vaikka muut ihmiset haisis kuinka pahalta. Koiranomaistajat ei vaan enää sitä itse huomaa. He ovat turtuneet siihen hajuun. Myös kissakodeissa on kissanhaju. Näin se vaan menee.

Vierailija
58/62 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myönnetään suoraan, että pentu puree kaikkea ja silti raahataan se kylään tekemään tuhojaan. Ei kovin järkevää. Mieluummin se pentu tuhoaa mun omaisuutta kuin muiden. Minusta olis äärettömän noloa jos koirani tekis tuhojaan jonkun muun kotona, vieläpä niin että olisin sen sinne itse lupia kyselemättä tuonut. Äärettömän noloa. Kertoisi sen, että en yhtään kunnioita muiden kotia.

Vierailija
59/62 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 provo. Ikeassa ei ole yhtään villakangasmattoa, koko 2x3metriä ja hinta 150 euroa.

Vierailija
60/62 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirasta tehtävä rukkaset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme