Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meluavat mökkinaapurit

Vierailija
12.07.2018 |

Onko muita kohtalotovereita? Olen mökillä, joka ei ole oma (en siis voi vaikuttaa sijaintiin). Ihana paikka metsässä järven rannalla. Mutta naapurimökki on ihan liian lähellä, melkein kuin taajamassa olisi, ja he ovat uskomattoman meluisaa sakkia. Lasten järvessä hihkumisen vielä ymmärrän enkä siitä pahastu, mutta koko perheellä tuntuu olevan tapa kommunikoida huutamalla. Vanhemmat karjuu komentoja lapsille mökin portailta ja lapset kiljuu vanhemmille järvestä takaisin, ja perheen koira haukkua louskuttaa mukana. Aamusta iltaan, ja illalla sitten perheen aikuiset kokoontuvat laiturille kälättämään ja käkättämään. Äänet kantautuvat järvenselkää pitkin varmaan vastarannalle saakka.

Minulle opetettiin, että älä huuda, älä pauhaa, älä riko luonnon rauhaa. Ymmärrän, että aina voi lähteä pois jos ei jossain kestä olla, mutta ei kai se ole liikoja odotettu että saisi olla mökillä luonnon rauhassa ja hiljaisuudessa. Ehkä pitää mökkeillä täällä vain vesisateella jatkossa.

Onko muita, joille ei mene ymmärrykseen rannalla kailottaminen?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka kehotatte mölyämään takaisin: tässähän on sama logiikka kuin että joku vaikka löisi minua, ja minä löisin takaisin opettaakseni, että lyöminen ei ole oikein.

ap

On siinä sellainenkin juttu että moni ei tajua miten kovaa äänet kuuluu. Mutta parempi olisi tietysti sanoa asiasta nätisti eikä mölytä takaisin.

Vierailija
22/32 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No me asutaan alueella jossa on mökkejä.

Naapurilla ei ole lapsia eikä koiraa, mutta ottaa muutaman kaljan ja saattaa huutaa itsekseen muutaman tunnin tai huudella ohikulkijoille hävytmyyksiä, uhata raiska%kysellä tai kommentoida naisten ulkonäköä. Miehet täällä hyssyttelevät ja kaikki pelkää sitä..

Et vaihdetaanko?

Lasten käsketään olla pihassa hiljaa ettei se saa raivareita, et sitä voisit koittaa.

Kaikki on hiljaa kun pelkää hullua.

Kai poliisi on jotain tehnyt tällaiselle uhkailijalle? 

No eipä ole tehnyt. Eikä kukaan muukaan. Kunhan huhhutellaan että on se kamala ja voi että sillä on niin paha alkkis ongelma ja viina tuhonnut pään ja koitetaan nyt vaan kestää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurilla ei ole lapsia eikä koiraa, mutta ottaa muutaman kaljan ja saattaa huutaa itsekseen muutaman tunnin tai huudella ohikulkijoille hävytmyyksiä, uhata raiska%kysellä tai kommentoida naisten ulkonäköä. Miehet täällä hyssyttelevät ja kaikki pelkää sitä..

Et vaihdetaanko?

Lasten käsketään olla pihassa hiljaa ettei se saa raivareita, et sitä voisit koittaa.

No eipä ole tehnyt. Eikä kukaan muukaan. Kunhan huhhutellaan että on se kamala ja voi että sillä on niin paha alkkis ongelma ja viina tuhonnut pään ja koitetaan nyt vaan kestää.

Oletko itse kuitenkin ilmoittanut uhkaukset poliisille?

Vierailija
24/32 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuskasi, ap. Järven rannalla kaikki äänet oikein kajahtaa. Meilläkin oli aikasemmin mopoilevat kailottavat naapurit - ja kailotettiin varmaan lapsina itsekin. Nyt kaikki "lapset" ovat aikuisia ja mökeillä tosi hiljaista. Se älämölö vähenee kyllä kun naapurit vanhenevat - jos eivät myy mökkiään uudelle lapsiperheelle.

Mutta joo, ymmärrän että rasittaa. En kuitenkaan sanoisi mitään naapureille.

Vierailija
25/32 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin kyllä sanomassa vastarannalla veneellä että musiikin soitto häiritsee ja auttoi kyllä. Mitä sitten vaikka pitäisivät mua tiukkiksena.

Vierailija
26/32 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et vaihdetaanko?

Oletko itse kuitenkin ilmoittanut uhkaukset poliisille?

Olen. Siitä saisi tehdä kuitenkin elämäntehtävän että tota rupeaa nauhoittamaan ja kuvaamaan. Ja suomalainen mies saa tehdä mitä vaan, kunhan se on raskaasti kännissä. Se kannattaa itse kunkin muistaa! ;)

Vierailija
27/32 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi kun kiva, nyt ne tuli takaisin...

ap

Vierailija
28/32 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi kun kiva, nyt ne tuli takaisin...

ap

Koita olla välittämättä tai sitten meet ja sanot että aika möykkä teistä lähtee.

Vierailija
29/32 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin kyllä sanomassa vastarannalla veneellä että musiikin soitto häiritsee ja auttoi kyllä. Mitä sitten vaikka pitäisivät mua tiukkiksena.

Mutta vastarannalla asuviin naapureihin ei sillai törmäile kuin vieressä asuviin. En ole ovimatto mutta en myöskään halua murjottavia välejä. Yleensä mökkimeteli tarkoittaa että on hyvä lomameno. Eri juttu tietenkin jos on jotain aggreessiivista musaa ja huutoa.

(Eri kuin ap)

Vierailija
30/32 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa ap. Meillä on vastaavia kailottajia myös naapurina (3 sukupolvea), ainoastaan sillä erotuksella että itse asumme täällä "maalla" vakituisesti ja he ovat mökkeilijöitä.

Kiva sitten yrittää pitää naama peruslukemilla kun nämä heittävät juttua siitä, miten "täällä maalla on niin ihanan hiljaista, linnunlaulu vaan kuuluu".... niinpä, niinä harvoina hetkinä kun itse hiljenette....

Illalla ei voi edes pitää ikkunoita auki kun syövät tuntikausia ulkona ja kailottavat täysiä. Helpotuksen tunne on tosiaan sanoinkuvaamaton, kun alkavat paiskomaan autonovia :D.

Vierailija
31/32 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et vaihdetaanko?

Huh, kuulostaa karmealta! Kiva vielä kun teillä on vakituinen asunto kyseessä. Itse asuin ennen maalla myös ja olihan se ärsyttävää kun mökkinaapureiden nuoriso tuli joskus sinne bilettämään ja melu oli sen mukainen. Se oli kuitenkin kertaluontoinen juttu, mutta tuo pistäisi jo miettimään että mitä tässä tekisi.

Mutta aah, nyt paukkui auton ovet ja hiljaisuus laskeutui! Taidankin olla täällä vielä yhden yön. :)

ap

Nuorista valittaminen voi joskus olla myös tapavalittamista. Nuorempana saatiin usein lainata yhden kaverin vanhempien mökkiä. Vanhemmat olivat aina saaneet valituksia yöhön asti jatkuneista bileistä, silloin kun olimme mökillä. Toki nämä vanhemmat tunsivat meidät ja tiesivät valitukset turhiksi. Porukassa oli 3 lähes absolutistia ja reissut olivat lähinnä liikuntapainoitteisia, eli ylös piti päästä jo ennen kahdeksaa. Kerran tämän kaverin isä päätti lähteä reissuun mukaan ja piiloutui hyvin naapureilta. Kun hän sai tekstiviestiä aamulla puhelimeensa yöllisestä metelistä, lähti hän suoraan naapurien juttusille. Eipä mennyt kauaa, kun naapurimökki oli myynnissä. Toivottavasti osasivat edes hävetä.

Vierailija
32/32 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et vaihdetaanko?

Huh, kuulostaa karmealta! Kiva vielä kun teillä on vakituinen asunto kyseessä. Itse asuin ennen maalla myös ja olihan se ärsyttävää kun mökkinaapureiden nuoriso tuli joskus sinne bilettämään ja melu oli sen mukainen. Se oli kuitenkin kertaluontoinen juttu, mutta tuo pistäisi jo miettimään että mitä tässä tekisi.

Mutta aah, nyt paukkui auton ovet ja hiljaisuus laskeutui! Taidankin olla täällä vielä yhden yön. :)

ap

Nuorista valittaminen voi joskus olla myös tapavalittamista. Nuorempana saatiin usein lainata yhden kaverin vanhempien mökkiä. Vanhemmat olivat aina saaneet valituksia yöhön asti jatkuneista bileistä, silloin kun olimme mökillä. Toki nämä vanhemmat tunsivat meidät ja tiesivät valitukset turhiksi. Porukassa oli 3 lähes absolutistia ja reissut olivat lähinnä liikuntapainoitteisia, eli ylös piti päästä jo ennen kahdeksaa. Kerran tämän kaverin isä päätti lähteä reissuun mukaan ja piiloutui hyvin naapureilta. Kun hän sai tekstiviestiä aamulla puhelimeensa yöllisestä metelistä, lähti hän suoraan naapurien juttusille. Eipä mennyt kauaa, kun naapurimökki oli myynnissä. Toivottavasti osasivat edes hävetä.

Tämä ei varmaan ollut vastaus omaan viestiini, jossa kerroin nuorten tulleen naapurimökille bilettämään ja mekastamaan yhden kerran (eikä se ollut kertomuksesi kaltaista mielikuvitusmelua)?

Tänään ei ole naapurit paikalla tai ainakaan perheen lapset. Illallakin kuulin vain auton ovet mutta en muuta, joten ehkä lapsukaiset vietiin jonnekin muualle kesästä nauttimaan. Onneksi sentään osaavat olla aikuisten kesken luonnon RAUHASSA.

ap