Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmetyttää ihmiset jotka haluavat salailla kaikki asiansa ettei vaan kukaan saa tietää mitään heistä.

Vierailija
12.07.2018 |

Suomalainen tapa on ollut että palkkaa ei sanota kenellekään, tällä palstalla on ollut jopa ihmisiä jotka eivät tiedä puolisonsa palkkaa vaikka elävät samassa taloudessa, sehän on kuin omistaisi firman jonkun kanssa puoliksi mutta kirjanpidosta näkisi vain puolet.
Toiseksi ihmiset epäilevät että kaikkia muita ihmisiä kiinnostaa kauheasti heidän sairaushistoriansa, minä taas epäilen että hyvin harvaa kiinnostaa muiden sairaudet, yleensä ne on epäkiinnostavimmat puheenaiheet.
Ja tottakai kaikki muut haluavat nähdä mitä teet tietokoneesi edessä, eli kamera pitää peittää ettei vaan joku hakkeri sieltä tarkkaile miten istut sohvalla ja tuijotat vauvapalstaa.
Suurin osa pikkurikollisista on varmoja että poliisi kuuntelee heidän puhelimiaan, ihan kuin poliisia kiinnostaisi heidän puheensa, tai poliisilla olisi rahaa kuunnella kaikkien puhelimia.
Monia häiritsee se jos naapuri näkee heidän pihalleen, koska eihän sillä naapurilla mitään omaa elämää ole, vaan tuijottelee ahnaasti ympäri vuorokauden juuri sinun mielenkiintoisia tekemisiäsi.
Omalle facebook sivulle ei voi tietenkään laittaa mitään kuin kuvan koirasta ja sekin takaapäin, koska vaikka yksityisasetukset on päällä, niin varmasti joku hakkeroi juuri sinun sivullesi koska tottakai kaikkia hakkereita kiinnostaa sinunlaisesi mielenkiintoinen persoona... pakko tietää sinusta kaikki.

Toisaalta valitetaan ettei kukaan nyky-yhteiskunnassa välitä kannsaihmisistä, tuijotetaan kännykkää ja kävellään ohi vaikka kadulla olisi joku kaatunut ja tarvitsisi apua, autolla ajetaan kolaripaikan ohi jne.

Onko oikeasti olemassa ketään sellaista ihmistä jonka asiat kiinnostaisivat kaikkia muita ihmisiä? Trump ja Putin? Ehkä, mutta ei heidänkään asiat kiinnosta kuin pientä osaa maailman kansalaisista. Miksi tavallinen harmaista harmain ihminen saa harhakäsityksen että hänen pitää peitellä asiansa ettei ne vaan tule toisten tietoon?

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen tuollainen epäkiinnostava ihminen, joka ei koskaan jaa mitään itsestään ja se johtuu siitä, ettei ole mitään kiinnostavaa kerrottavaa. "Kastelin peikonlehden tänään" olisi minun tämän päivän suurin tapahtuma, heti puuron keittämisen jälkeen. Taisin nimittäin keittää minuutin liian pitkään. Tuntui vähän paksulta tavalliseen nähden. 

Vierailija
62/62 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ärsyttää, kun ihmiset luulevat että heidän asiansa kiinnostavat sinua, ja ärsyttää, kun niitä ei kerrota. Yritä nyt sitten olla sinulle mieliksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän