Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tee töitä puoli vuotta, matkaile puoli vuotta ihmiset eivät ole vissiin hirveen fiksuja?

Vierailija
12.07.2018 |

Jokainen tehkööt mitä tykkää, mutta järkeä siinä ei ole. Mitä jos työnantaja kattookin, että tää tyyppi ei pysy töissä puolta vuotta pidempään? Siis oikeasti ja järkevästi tuohon pystyy lääkärit ja lakimiehet joille töitä löytyy aina ja palkka on riittävä, mutta muutoin nämä ihmiset eivät varmaan tajua sitä, että joku päivä ovatkin eläkkeellä tajutaan se, että 800€/kk eläke ei riitä mihinkään, se omistusasunto jäi ostamatta ja vielä pitäs se 20v koittaa kitua ennen kun pääsee multiin. Siinä sitten ollaan leipäjonossa ja kerätään pulloja roskiksista. Joo mitä järkee on elää, jos ei aio elää, mutta onko se sitten 65v juhlissa narukaulaan kun onhan sitä elämää jo eletty?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elääks joku puolen vuoden palkalla vuoden vai?

Vierailija
2/52 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tehkööt mitä tykkää mutta nillin nillin nillin......

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ovat sitten eläkkeellä onnellisempia, kun takana on valtavasti muistoja ja elettyä elämää kuin tavararöykkiöitä. Eläkkeellä enää ei ehkä tarvitse elää leveästi ostellen tavaroita, kuten ei ole tarvinnut niitä tavaroita aiemminkaan.

Jos mielestäsi jokainen tehkööt kuten lystää, et edes ihmettelisi tätä asiaa. Nyt on kesä, mene vaikka ulos nauttimaan ja elämään tämän pöyristelyn sijaan.

Vierailija
4/52 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö kateeksi?

Vierailija
5/52 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut koskaan sellaisesta kuin kausityö? Itsekin valmistuin ammattiin, jossa juuri kenellekään ei ole töitä talvella. Helppo homma on irtisanoa asunto, heittää tavarat halpaan varastoon ja lähteä kaukomaille säästämään puoleksi vuodeksi. Jos olisin sen puoli vuotta Suomessa, kuluni olisivat moninkertaiset.

Työnantajia ei kiinnosta mitä minä talvet teen, kunhan palaan takaisin hommiin kesäksi.

Vierailija
6/52 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun käy kateeksi! :) omat duunit ei ole kausiluonteisia enkä voisi elää noin tekemättä radikaaleja muutoksia. silti mietin että mitäs jos..

Vierailija
7/52 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

800 e/kk eläke on enemmän kuin työttömänä ollessa saa tällä hetkellä, minä ainakin pärjäisin aivan loistavasti ja säästöönkin jäisi. Varmaan matkustelisin sitten vanhanakin sillä eläkkeellä. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot.

Kaikkien ei tarvitse ottaa silmiä ja suuta täyteen velkaa ja pakottaa itseään paskaduuniin seuraavat 40 vuotta.

Vierailija
8/52 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä sitten on tai ei ole järkevää. Minusta ei ole järkeä elää 60v paahtaen että "sitten kun olen eläkkeellä" en ehkä elä niin pitkään edes. Minulla on ammatti jotai voin tehdä niin paljon tai vähän kuin haluan ja aina pääsen takaisin töihin, toki miljoonia en tienaa mutta en minä miljoonia tarvitsekaan.

Vierailija
9/52 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elääks joku puolen vuoden palkalla vuoden vai?

Ei kun vuoden palkalla. Teen puolivuotta tunteja sisään ja lomailen puoli vuotta.

t Tj ict- alalla

Vierailija
10/52 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava on elänyt tuollaista elämää ja nyt on eläkkeellä ja ihan hyvin pärjää pienellä eläkkeellä. Huiteli 15 vuotta maailmalla tehden hanttihommia, että sai ruuan ja katon päälle.

Vierailija
11/52 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä halua matkailla puolta vuotta.Mieluummin säästän ja sijoitan jotta voin eläköityä ulkomaille huomattavasti  ikätovereitani aiemmin.

Vierailija
12/52 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tehkööt mitä tykkää, mutta järkeä siinä ei ole. Mitä jos työnantaja kattookin, että tää tyyppi ei pysy töissä puolta vuotta pidempään? Siis oikeasti ja järkevästi tuohon pystyy lääkärit ja lakimiehet joille töitä löytyy aina ja palkka on riittävä, mutta muutoin nämä ihmiset eivät varmaan tajua sitä, että joku päivä ovatkin eläkkeellä tajutaan se, että 800€/kk eläke ei riitä mihinkään, se omistusasunto jäi ostamatta ja vielä pitäs se 20v koittaa kitua ennen kun pääsee multiin. Siinä sitten ollaan leipäjonossa ja kerätään pulloja roskiksista. Joo mitä järkee on elää, jos ei aio elää, mutta onko se sitten 65v juhlissa narukaulaan kun onhan sitä elämää jo eletty?

Minusta ajattelet turhan materialistisesti. 

Ensinnäkin, tietämäni "hiihtopummit" (en käytä sanaa halventavasti) ovat nuoria, korkeintaan kolmikymppisiä. He tekevät täällä kotona keikkahommia ja "paskaduuneja" paljon ja päämäärätietoisesti, päästäkseen tekemään maailmalle sitä, mitä oikeasti rakastavat. 

Toiseksi, heidän ekämänhallintansa ja moni muukin hyödyllinen asia kyllä kehittyy matkatessa. Kielitaito, selviytymsitaidot, itsenäisyys, verkostoituminen, sosiaaliset taidot, elämänkokemus jne. Sitä kautta voi avautua sinunkin hyväksymäsi arvostomasi työ jossakin ulkomailla, siedettävämmässä ilmastossa. Kenelläkään ei tänä päivänä ole yhtä hautakivipaikkaa, yhtä turvallista työsuhdetta, yhtä tutkintoa … 

Kolmanneksi, nämä tyypit ovat luonteeltaan ja arvoiltaan aivan muuta kuin ne, jotka hakeutuvat haaveistaan huolimatta ammatteihin, joissa varmasti työllistyy. "Hiihtopummeja" voisi verrata lähinnä taiteilijoihin. 

Vierailija
13/52 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä tunne ketään normaalityöajassa olevaa palkansaajaa, joka tekisi näin. Ainoa tuttu, joka asuu osan vuodesta ulkomailla, on mansikanviljelijä. Huhtikuusta lokakuuhun hän tekee ympäripyöreitä päiviä Suomessa ja muun ajan asuu Thaimaassa. Työnsä vuoksi hän menettää koko suomalaisen lomasesongin, joten on vain oikeus ja kohtuus, että hän saa nauttia lämmöstä talvella. Elinkustannuksetkin ovat Thaimaassa edullisemmat, joten en näe mitään ongelmaa tässä.

Vierailija
14/52 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ajattelutapa "sitten kun on eläkkäällä" on typerää. Mitä vain voi sattua, ja sittenpä vasta harmittaisikin! Ei kaikki halua niitä omistusasuntoja ja hirveää tavararöykkiötä. Itselleni mieluisempaa on nauttia elämästä ja keräillä muistoja. Vanhana kaduttaa se, mikä jäi tekemättä. Ei kukaan silloin mieti, että "voi kunpa olisin tehnyt enemmän töitä" tai "voi kun olisin ostanut rahoillani design huonekaluja".

Onneksi elämäntilanteeni mahdollistaa nyt sen, että lähden pariksi vuodeksi aasiaan kiertelemään.

Vierailija
15/52 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilö, joka on tottunut asumaan ulkomailla ja puhuu sujuvasti useita kieliä, muuttanee todennäköisesti pois Suomesta eläkkeelle jäädessään. Vaikka eläke Suomesta olisi pieni, pärjää sillä monessa muussa maassa oikein mukavasti, varsinkin jos käyttää samoja palveluita paikallisten kanssa.

Vierailija
16/52 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä halua matkailla puolta vuotta.Mieluummin säästän ja sijoitan jotta voin eläköityä ulkomaille huomattavasti  ikätovereitani aiemmin.

Mun mummi ajatteli samaa. No, kymmenen vuotta ennen eläkkeelle pääsemistä selkä hajosi, niin että siinä ei kyllä enää matkustella. On sitten nykyään alkoholisti, kun ei kotoa pääse muualle.

Vierailija
17/52 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

800 e/kk eläke on enemmän kuin työttömänä ollessa saa tällä hetkellä, minä ainakin pärjäisin aivan loistavasti ja säästöönkin jäisi. Varmaan matkustelisin sitten vanhanakin sillä eläkkeellä. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot.

Kaikkien ei tarvitse ottaa silmiä ja suuta täyteen velkaa ja pakottaa itseään paskaduuniin seuraavat 40 vuotta.

Helsingistä yksiö, niin siihen meni rahat...

Vierailija
18/52 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingistä yksiö, niin siihen meni rahat...

Se on sinun valintasi, jos siihen haluat rahasi käyttää.

Vierailija
19/52 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mummi ajatteli samaa. No, kymmenen vuotta ennen eläkkeelle pääsemistä selkä hajosi, niin että siinä ei kyllä enää matkustella. On sitten nykyään alkoholisti, kun ei kotoa pääse muualle.

Se säästäminen ja sijoittaminen ei  sulje pois matkustelua.Siihen vaan ei käytetä  6 kk vuodesta. Sun mielestä mitään välimuotoja ei ole? Siis joko vaan tehdään töitä tai sitten lorvitaan  se 6kk jossain? Niinkö?

Tsiisus oikeesti....

Vierailija
20/52 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se säästäminen ja sijoittaminen ei  sulje pois matkustelua.Siihen vaan ei käytetä  6 kk vuodesta. Sun mielestä mitään välimuotoja ei ole? Siis joko vaan tehdään töitä tai sitten lorvitaan  se 6kk jossain? Niinkö?

Tsiisus oikeesti....

Tietenkin on välimuotoja, mutta oma mummi ajatteli juuri niin, että säästää kaiken sinne eläkkeelle, koska "sitten on aikaa!". Ei siis matkustellut muuten, kuin ihan pari kertaa lyhyitä matkoja.

Ja toki voi matkustella sen viikon-pari kerrallaan, mutta siitä en ainakaan itse saa niin paljoa irti. Siinä kun ei ehdi muuta tehdä kuin nähdä pari nähtävyyttä, ja syödä ruokaa. Ei ehdi kunnolla rentoutumaan, ja pääsemään oikeasti kokemaan erilaisia asioita, mitä normaaleilla lomamatkoilla ei koe.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi