Naapurin 3,5-vuotiaalla on älypuhelin (ihan aikuisten malli) Olenko outo kun ihmettelen?
Tuolla pihalla yleensä juttelen tämän tytön ja äitinsä kanssa kun olen roskia viemässä/tamppaamassa mattoja yms. Juttelin tytölle ääneen että voi harmi kun mansikat ovat niin kalliita lähikaupassa. Hämmästyin vähän kun tyttö otti taskustaan n. 800€ arvoisen puhelimen ja näytti minulle mistä saa halvempia mansikoita. Sen jälkeen olikin katse liimaantuneena ruutuun.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä juttu kun 3,5v osaa jo lukea.
Ohis, mutta minä opin lukemaan tuon ikäisenä. Todennäköisesti perhe oli itse etsimässä halpoja mansikoita ja lapsi osasi selata puhelimella sille sivulle missä näkyi mansikan kuva.
Ihan normaalia nykyään. Itse kyllä pidän outona tätä nykykulttuuria älyluurien suhteen. Ennen tuon ikäiset leikkivät vain.
Meinasin jo sanoa että mä oon vasta 33 v ja mullakin on. Mutta sitten luin tarkemmin.
Täällä 2- ja 4-vuotiailla omat älykännyt. Katselevat youtubesta lastenohjelmia, satuja ja lastenlauluja. Puhelinaika on max 45 min päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Saatikka etsiä halvimmat mansikkatarjoukset.
Vierailija kirjoitti:
Täällä 2- ja 4-vuotiailla omat älykännyt. Katselevat youtubesta lastenohjelmia, satuja ja lastenlauluja. Puhelinaika on max 45 min päivässä.
On kirjoitettu lasisesta lapsuudesta. Sitten on lapsia, joilla on lapsuus ruudun äärellä.