Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukeeko kukaan "nuoren äidin päiväkirja" blogia täällä?

Vierailija
09.07.2018 |

Eli siis https://www.blogit.fi/nuoren-äidin-päiväkirja

Mielipiteitä? Mulla on hyvin ristiriitaiset fiilikset. Hyvinhän nuoripari hoitaa kahta ensimmäistä lastaan olosuhteisiin nähden, mutta että vielä yrittävät kolmattakin kun edelliset on mitä, 2v ja 9kk?! Miksei tuo likka käy vaikka sitä lähihoitaja kouluaan loppuun ennen kolmatta? Tuntuu, että miehellä (pojalla) ei ole mitään sanavaltaa kun likka tahtoo lisää lapsia niin niitä tehdään....

Kaikkea hyvää silti joka tapauksessa heille.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/31 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuon perheen isä tekee? Minkä ikäinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös hän joku 20 ole? Tais olla ennen jollain kuntouttavalla työtoiminnalla, nyt tais päästä syksyksi opiskelee.

Vierailija
4/31 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis https://www.blogit.fi/nuoren-äidin-päiväkirja

Mielipiteitä? Mulla on hyvin ristiriitaiset fiilikset. Hyvinhän nuoripari hoitaa kahta ensimmäistä lastaan olosuhteisiin nähden, mutta että vielä yrittävät kolmattakin kun edelliset on mitä, 2v ja 9kk?! Miksei tuo likka käy vaikka sitä lähihoitaja kouluaan loppuun ennen kolmatta? Tuntuu, että miehellä (pojalla) ei ole mitään sanavaltaa kun likka tahtoo lisää lapsia niin niitä tehdään....

Kaikkea hyvää silti joka tapauksessa heille.

Hei minä tunnen sellasen nuoren parin myös heillä 2lasta olen nuoremman kummisetä nuoripari on alle 26v ihailen heitä itellä ei lapsia 23v nuori äiti haluu neljä lasta.

Vierailija
5/31 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös hän joku 20 ole? Tais olla ennen jollain kuntouttavalla työtoiminnalla, nyt tais päästä syksyksi opiskelee.

Oukeiiiii..

Vierailija
6/31 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksuja nuoria, opiskella kerkeää myöhemminkin :)

Vierailija
7/31 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksuja nuoria, opiskella kerkeää myöhemminkin :)

Samoin kun lapsia, jos ikää on nyt vasta 20.

Vierailija
8/31 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova tarve on jassulla kuitenkin todistaa, että pärjää eikä kaipaa mitään bile-elämää. Varmaan 1/3 postauksista on vain sitä kuinka "onnellinen olen kun ei tarvii ravaa baareissa etsimässä hoitoja".

Jotenkin tosi mustavalkoinen ja naiivi kuva lapsettomista nuorista.. Tiedän monia parikymppisiä ketkä opiskelee ja elää ihan rauhallista elämää ilman bileitä TAI lapsia.

Vierailija
9/31 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/31 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kova tarve on jassulla kuitenkin todistaa, että pärjää eikä kaipaa mitään bile-elämää. Varmaan 1/3 postauksista on vain sitä kuinka "onnellinen olen kun ei tarvii ravaa baareissa etsimässä hoitoja".

Jotenkin tosi mustavalkoinen ja naiivi kuva lapsettomista nuorista.. Tiedän monia parikymppisiä ketkä opiskelee ja elää ihan rauhallista elämää ilman bileitä TAI lapsia.

Juuri näin. Mukavan tuntuinen tyttö, mutta hyvin naiivi.

Vierailija
11/31 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/31 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea hyvää heille toivon, mutta fiksumpaa olisi ensin hoitaa taloutta vähän parempaan kuntoon ennen seuraavaa lasta. Lasten kasvaessa myös menot kasvavat ja jos jo nyt on tiukkaa kuinka ajattelivat selvitä?

Vierailija
13/31 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen postauksen luin vain, missä kritisoi toisten suhtautumista siihen, että haluaa kolmannen lapsen. Ja tosiaan, aika lapsellinen fiilis jäi siitä tekstistä. Eiköhän näillä läheisillä ole jokin syy olla vähän skeptinen tämän pariskunnan kolmannen lapsen hankintaan. Kyllä ihan näin tuntemattomanakin ihmisenä, joka ei tiedä tästä parista muuta kuin tuon tekstinpätkän verran, niin hälytyskellot todellakin soivat. Niin nuoria, kouluttautumattomia, työttömiä, edellisiäkin lapsia jo on ja ollaan jopa ehditty jo erota jossain vaiheessa ja sitten palattu yhteen. Juu, en kannustaisi mäkään tekemään yhtään lisää lapsia. Millä rahalla tai lähtökohdilla oikein elättävät ja kasvattavat lapsensa? Ja ikävä kyllä, en näe tuota kovinkaan kestävänä parisuhteena muutenkaan ja mahdollinen ero on ikävä juttu, kun on lapsia.

Vierailija
14/31 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei noiden vanhemmat puutu asiaan? Kyllä mä vähän jututtaisin jos parikymppinen lapseni olisi hommaamassa KOLMATTA lastaan, ilman mitään koulutusta....

En tosin tiedä miten sitä estääkään... Lukitsee pojan kellariin ettei pääse tekemään temppuja :D

Vierailija
15/31 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa bloggaaja ite haluta lukijoita? :)

Vierailija
16/31 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies löytyy niin itse en ainakaan aio lykätä lasten tekoa kolmikymppiseksi. Opiskelen parhaillaan yliopistossa ja elän kaikinpuolin rauhallista elämään (ehkä jopa liiankin). Kaikkia ei kiinnosta maailman kiertely ja baareissa ravaaminen. Itselleen eläminen tuntuu muutenkin tyhjältä elämältä.

Toki on eri asia tulla raskaaksi teininä (kuten kyseinen bloggaaja) kuin parikymppisenä. 

N23

Vierailija
17/31 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas uusi postaus jossa puolustellaan ja selitellään valintaa.. Miksi ei vaan tee sitä kolmatta välittämättä muiden puheista?? Taitaa jossain määrin kuitenkin kiinnostaa muiden mielipiteet.

Vierailija
18/31 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies löytyy niin itse en ainakaan aio lykätä lasten tekoa kolmikymppiseksi. Opiskelen parhaillaan yliopistossa ja elän kaikinpuolin rauhallista elämään (ehkä jopa liiankin). Kaikkia ei kiinnosta maailman kiertely ja baareissa ravaaminen. Itselleen eläminen tuntuu muutenkin tyhjältä elämältä.

Toki on eri asia tulla raskaaksi teininä (kuten kyseinen bloggaaja) kuin parikymppisenä. 

N23

Niin, sulla on (yliopisto)tutkinto ja olet kuitenkin "jo" 23 vuotta, verrattuna tähän bloggaajaan joka sai ensimmäisen 17 vuotaana, ja nyt kolme vuotta myöhemmin, edelleen kouluttamattomana yrittää _kolmatta, sullahan on oikein ihanteellinen tilanne esikoisen hankintaan!

Vierailija
19/31 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
20/31 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut, minusta tuntuu että tällä parilla on asberger tai jotain, ainakin äidillä, ei mitään sosiaalista elämää tai halua sellaiseen. Yhden baari-illan perusteella esim. pystyi sanomaan, että normaali nuoren elämä ei sovi hänelle. Tosiaan ilman alkoa voi pitää hauskaa, mutta tämän naisen ajatukset eivät nii pitkälle pääse... Lapset tuntuvat vähän olevan korvike ystäville, jota omaa miestä lukuunottamatta ei ole.

Ei mitään teiniäitejä vastaan, mutta hyvin usein taustalla on ongelmia masennus, päihteet...

Lapsen ei pidä olla syy paeta todellisuutta, ennemminkin lapsen kasvaessa tarvitaan niitä sosiaalisia taitoja paljon myös vanhemmilta.

Vanhemmat ovat esimerkiksi lapsilleen, lasten asioita joutuu hoitamaan paljon,

neuvolat, koulu, päiväkoti,

lasten kaverit ja heidän vanhemmat pitää osata huomioida,

jos lapsella on ongelmia esim. kiusaaminen, niin vanhemman pitää pystyä auttamaan, lapsen harrastukset voivat vaatia paljon (kimppakyydit, leirinohjaus, myyjäiset ja muut).

On helppoa suunnitella uutta vauvaa, sillä tämän kanssa äiti pystyy itse ennakoimaan tulevan, kovempaa yrittämistä vaatii tehdä itse jotain uutta ja tuntematonta niinkuin se koulutus ja työ.

Edes raskaaksi tuleminen tuolla tahdilla ei ole hyväksi, kohdun pitää saada levätä raskauksien välillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme