Olen hätäkeskuspäivystäjä, haluatko kysyä jotain?
Mietityttääkö jokin ammatissa? Nyt olisi mahdollisuus kysyä.
Kommentit (192)
Hain hätäkeskuspäivystäjäksi. Juuri tuli tieto, että en päässyt edes valintakokeen ekaan vaiheeseen, koska lukion päättötodistuksen keskiarvo on 7,73. Siitä sai 4 pistettä. Päättötodistuksen keskiarvon olisi pitänyt olla vähintään 8,05, jotta pisteitä olisi ollut 5 ja kutsu olisi sillä pistemäärällä tullut. Tuntuu niin epäreilulta, että yli kymmenen vuotta sitten käytyjen lukiokurssien arvosanojen takia karsitaan, enkä saa näyttää valintakokeissa nykyisiä taitojani, motivoituneisuuttani ja persoonaani, mutta minkäs teet.
Eikö sun pitäisi vastailla niihin puheluihin, eikä vauvapalstan kysymyksiin?
Opintolainalle saa valtiontakauksen Kelalta samalla tavalla kuin muihinkin tutkintoon johtaviin opintoihin. Opiskellessa Kela maksaa opintotukea ja asumislisää. Jos työssäoloehto täyttyy ja jäät töistä opintovapaalle, voit saada ansiosidonnaista aikuiskoulutustukea.
Saako hätäkeskuspäivystäjällä olla tatuointeja?
Tuleeko tietokoneeseen ne kysymykset mitä teijän pitää esittää vai muistatteko ite mitä pitää kysyä eri tilanteissa?
Hei,
Olen menossa ensimmäiseen valintakokeeseen parin viikon päästä ja mietin kuinka pahasti ruotsin osaamattomuus voi vaikuttaa eteenpäin pääsemiseen? En opia ruotsia nyt kahdessa viikossa, niin varmaankin kannattaa panostaa lakiin?
Tiedätkö ketään, joka on töissä jossakin Häken keskuksessa ja asuu toisella paikkakunnalla? Itse en pysty muuttamaan Häke-paikkakunnalle ja edessä olisi pitkät työmatkat. Saako vuorojen välissä nukkua esim. jossakin lepohuoneessa vai pitääkö mennä hotelliin? Onko vuoroja aina 3 pv. peräkkäin? Aamu, aamu ja yö?
Vierailija kirjoitti:
Hain hätäkeskuspäivystäjäksi. Juuri tuli tieto, että en päässyt edes valintakokeen ekaan vaiheeseen, koska lukion päättötodistuksen keskiarvo on 7,73. Siitä sai 4 pistettä. Päättötodistuksen keskiarvon olisi pitänyt olla vähintään 8,05, jotta pisteitä olisi ollut 5 ja kutsu olisi sillä pistemäärällä tullut. Tuntuu niin epäreilulta, että yli kymmenen vuotta sitten käytyjen lukiokurssien arvosanojen takia karsitaan, enkä saa näyttää valintakokeissa nykyisiä taitojani, motivoituneisuuttani ja persoonaani, mutta minkäs teet.
Hain joskus hätäkeskuspäivystäjäksi. Nauratti, kun en päässyt lukiotodistuksellä pääsykokeeseen. Olen maisteri.
Hei,
Olen menossa ensimmäiseen valintakokeeseen parin viikon päästä ja mietin kuinka pahasti ruotsin osaamattomuus voi vaikuttaa eteenpäin pääsemiseen? En opia ruotsia nyt kahdessa viikossa, niin varmaankin kannattaa panostaa lakiin?
Tiedätkö ketään, joka on töissä jossakin Häken keskuksessa ja asuu toisella paikkakunnalla? Itse en pysty muuttamaan Häke-paikkakunnalle ja edessä olisi pitkät työmatkat. Saako vuorojen välissä nukkua esim. jossakin lepohuoneessa vai pitääkö mennä hotelliin? Onko vuoroja aina 3 pv. peräkkäin? Aamu, aamu ja yö?
Mitä jää päivystäjälle, joka tekee esim. normivuoroja, aamuja ja öitä, palkkaa käteen per kk verojen jälkeen?
Eikö teillä ole vaitiolovelvollisuutta???
Eiköhän vaitiolovelvollisuus koske asiakkaiden puheluja. Miksi omasta työstään ei saisi kertoa, jos se innostaisi muitakin pyrkimään alalle? Miksi esim. palkat Suomessa on niin suuri salaisuus ja aina työhakemuksiin pitää arvailla mitä palkkaa uskaltaa pyytää? Kaikkien ajan haaskuuta tuo. Ulkomailla usein palkat ilmoitetaan jo työpaikkailmoituksissa.
Lukiessani eräitäkin, mieleeni tulee kysyä miten sinua koskee vaitiolo velvöllisuus
Samaa mieltä muistakin pelastusalalla työskentelevistä. Ensihoidossa olen tavannut henkilöitä, joilta puuttuu kyky ja taito potilaan kokonaisvaltaisesta hoidosta ja huolenpidosta. Osa suorittaa kuin robotit vailla mitään empatiaa potilasta kohtaan. Suorastaan järkyttävää miten potilaita kohtelevat.