Tuore tutkimus kertoo huolestuttavasta ilmiöstä: Nuorten naisten perhehaaveet vaarassa miesten takia
ttps://kotiliesi.fi/ihmiset-ja-ilmiot/ilmiot/tuore-tutkimus-kertoo-huolestuttavasta-ilmiosta-nuorten-naisten-perhehaaveet-vaarassa-miesten-takia/
"Koulutetut miehet eivät halua enää lapsia, Väestöliiton perhekysely paljastaa. Lapsettomien määrä kasvaa tulevaisuudessa, tutkija ennustaa. "Nämä ovat dramaattisia lukuja." "
"Hän on huolissaan etenkin hyvässä sosioekonomisessa asemassa olevien miesten aikeista.
Väestöliiton kyselyn perusteella miehet suunnittelevat iästä, tuloista ja koulutuksesta riippumatta perheen perustamista ylipäätään vähemmän kuin naiset, mutta erityisesti suosituimmassa lisääntymisiässä olevien 30–34-vuotiaiden miesten perheenperustamisaikeissa on tapahtunut huima pudotus.
Kun heiltä kymmenen vuotta sitten vuoden 2008 barometrissä kysyttiin, kuinka moni suunnittelee hankkivansa tulevaisuudessa lapsen tai lisää lapsia, noin 60 prosenttia vastasi myöntävästi. Nyt tämä porukka on kutistunut 35 prosenttiin.
Hyvin koulutetut miehet suunnittelevat lisääntymistä kaikkein vähiten, ja koska ihmisillä on taipumus pariutua kaltaistensa kanssa, etenkin pääkaupunkiseudulla asuvien koulutettujen ja hyvätuloisten naisten voi olla tulevaisuudessa hankala löytää itsensä ikäistä lisääntymishaluista miestä."
Niin. Nyt löytyi iso syy siihen, miksi syntyvyys laskee Suomessa.
Kommentit (466)
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Monet noista 'hyvin koulutetuista' (ihan kuin koirista puhuttaisiin) miehistä ovat värjötelleet selibaatissa tai tekevät sitä vieläkin olemalla paperialfoja, joilla on asiat paperilla hyvin.
Lihamarkkinat ovat sellaiset, että miehet eivät saa juoksujaan juostuksi samalla tavalla kuin naiset, joten en ihmettele jos lasten tekeminenkin viivästyy. Nykymiehet osaavat kuitenkin unelmoida ja eivät välttämättä tarraudu siihen ensimmäiseen naiseen, joka vähän osoittaa kiinnostusta. Toki tässä on se iso ero naisiin verrattuna, että jos ei tarraudu, voi olla taas vuoden parin huomiotyhjiökausi edessä, mutta kuten sanottua; miehet ovat oppineet unelmoimaan elämästä, jossa he olisivat suosittuja ja heillä olisi valinnanvaraa ja he eivät halua heittää sitä unelmaa vielä järveen. Naisten kohdalla taas tuo sama unelma toteutuu syntymällä peruspirjoksi, joka hoitaa asiansa, mutta johtaa sitten valikoivaan luonteeseen ja nuoruuden venyttämiseen erilaisista lähtökohdista; näillä naisilla on ihan oikea nuoruus, kun taas miehillä on paperinuoruus, jossa siittiöt päätyvät vessapaperille yö toisensa jälkeen, kunnes sitten kyynistyneenä 'hyvin koulutettuna' miehenä olisi vientiäkin...ehkä.
Näin tapahtui minulle. Yksikään nainen ei ollut minusta kiinnostunut ennen kuin olin 30. Sitten kun naisilla alkoi biologinen kello tikittää ja piti saada se iskä sille tulevalle perheelle niin kyllä silloin alkoi kiinnostaa. Elän vielä tänäkin päivänä selibaatissa enkä pilaa elämääni siittämällä lapsia ja tulemalla viikonloppuisäksi. Hyvät tulot minulla on ja joidenkin vuosien päästä velaton asunto.
Vierailija kirjoitti:
Miehet on viisastuneet. Kukaan järkevä ei halua siihen perinteiseen loukkuun. Naimisiin-lapsia-asuntovelkaa-pirusti töitä-vaimo nalkuttaa kun et "osallistu"- ero-lisää velkaa-jne.
Itse lankesin tuohon, oli elämäni tyhmin veto! Ja tunnen monta muutakin miestä jotka ajattelevat samoin.
Sama täällä, lapset parasta, mutta kaikki muu kaduttaa. Normali nainen, lapsien myötä tilalle tuli kaikkeen tyytymätön pirttihirmu.
Naisten vapaaehtoinen lapsettomuus on heidän oma valintansa, joka ei kuulu muille.
Miesten vapaaehtoinen lapsettomuus on huolestuttava ilmiö, joka vaarantaa naisten perhehaaveet.
Ei nuorten naisten perhehaaveet vaarassa ole. Tämä on kuin väittäisi, että seksihaaveeni ovat vaarassa, koska Instagram-mallit eivät halua oanna mua, ja mulle ei kelpaa kukaan muu. Instamallien vika siis!
Suomi on täynnä lapsia haluavia miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Miehet on viisastuneet. Kukaan järkevä ei halua siihen perinteiseen loukkuun. Naimisiin-lapsia-asuntovelkaa-pirusti töitä-vaimo nalkuttaa kun et "osallistu"- ero-lisää velkaa-jne.
Itse lankesin tuohon, oli elämäni tyhmin veto! Ja tunnen monta muutakin miestä jotka ajattelevat samoin.
paitsi että nykyään tehdään lapset, sitten loppuu seksi ja läheisyys kuin seinään, ero vuoden tai kahden sisään ja siitä sitten makselemaan elareita ja ottamaan lapset kerran kuukaudessa viikonlopuksi hoitoon. Kuka sellaista elämää haluaa? Ei kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas näen, että nimenomaan nuo maailmaa nähneet järkevät eivät halua lapsia tähän muuttuvaan maailmaan.
Geneettinen virhe se on eikä mitään järkevyyttä.
Ihminen ei ole eläin, joka elää vaistojen parassa. Meille on annettu aivot
Eikö eläimillä ole aivoja? Tämä on täysin uutta tietoa minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen naisen kannattaakin nykyään suunnata katseensa rohkeasti ulkomaalaisiin miehiin, jotka ovat vielä miehiä ja joita kiinnostaa perustaa perhe ja jättää lapselliset suomalaiset kaljaa kittaavat ja pleikkaa pelaavat "miehet" täysin omaan arvoonsa.
Eikös suomalaismiestenkin kannata suunnata katseensa ulkomaalaisnaisiin kun suomalaisnaiset etsivät kuitenkin lähinnä sitä täyden kympin adonista.
Ehdottomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas näen, että nimenomaan nuo maailmaa nähneet järkevät eivät halua lapsia tähän muuttuvaan maailmaan.
Geneettinen virhe se on eikä mitään järkevyyttä.
Ihminen ei ole eläin, joka elää vaistojen parassa. Meille on annettu aivot
Eikö eläimillä ole aivoja? Tämä on täysin uutta tietoa minulle.
Ei. Vain eläimellä on vaistojen parka.
Monet noista 'hyvin koulutetuista' (ihan kuin koirista puhuttaisiin) miehistä ovat värjötelleet selibaatissa tai tekevät sitä vieläkin olemalla paperialfoja, joilla on asiat paperilla hyvin.
Lihamarkkinat ovat sellaiset, että miehet eivät saa juoksujaan juostuksi samalla tavalla kuin naiset, joten en ihmettele jos lasten tekeminenkin viivästyy. Nykymiehet osaavat kuitenkin unelmoida ja eivät välttämättä tarraudu siihen ensimmäiseen naiseen, joka vähän osoittaa kiinnostusta. Toki tässä on se iso ero naisiin verrattuna, että jos ei tarraudu, voi olla taas vuoden parin huomiotyhjiökausi edessä, mutta kuten sanottua; miehet ovat oppineet unelmoimaan elämästä, jossa he olisivat suosittuja ja heillä olisi valinnanvaraa ja he eivät halua heittää sitä unelmaa vielä järveen. Naisten kohdalla taas tuo sama unelma toteutuu syntymällä peruspirjoksi, joka hoitaa asiansa, mutta johtaa sitten valikoivaan luonteeseen ja nuoruuden venyttämiseen erilaisista lähtökohdista; näillä naisilla on ihan oikea nuoruus, kun taas miehillä on paperinuoruus, jossa siittiöt päätyvät vessapaperille yö toisensa jälkeen, kunnes sitten kyynistyneenä 'hyvin koulutettuna' miehenä olisi vientiäkin...ehkä.
Lihamarkkinat?
Voi kun joku nainen kirjoittas treffi-ilmoitukseen, että hakusessa mies, jonka kanssa tehtäis lapsia ja eletään tasapainoista perhe-elämää. Sen sijaan saa jatkuvasti lukea, ettei naiset oikeastaan ole mitään tosissaan etsimässä, mutta katsellaan mitä vastaan tulee. Siihen lisäksi vielä fitness, viini ja matkustelu, eli tuskin on elämäntyyliään valmis uhraamaan lasten hankintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse lankesin tuohon, oli elämäni tyhmin veto! Ja tunnen monta muutakin miestä jotka ajattelevat samoin.paitsi että nykyään tehdään lapset, sitten loppuu seksi ja läheisyys kuin seinään, ero vuoden tai kahden sisään ja siitä sitten makselemaan elareita ja ottamaan lapset kerran kuukaudessa viikonlopuksi hoitoon. Kuka sellaista elämää haluaa? Ei kukaan.
Minun nainen halusi kauniin talon ja lapsia. Lopun voi arvata. En suosittele kenellekkään.
Vierailija kirjoitti:
Voi kun joku nainen kirjoittas treffi-ilmoitukseen, että hakusessa mies, jonka kanssa tehtäis lapsia ja eletään tasapainoista perhe-elämää. Sen sijaan saa jatkuvasti lukea, ettei naiset oikeastaan ole mitään tosissaan etsimässä, mutta katsellaan mitä vastaan tulee. Siihen lisäksi vielä fitness, viini ja matkustelu, eli tuskin on elämäntyyliään valmis uhraamaan lasten hankintaan.
Haluaisitko mieluummin lisääntyä ylipainoisen sohvaperunan kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Näin tapahtui minulle. Yksikään nainen ei ollut minusta kiinnostunut ennen kuin olin 30. Sitten kun naisilla alkoi biologinen kello tikittää ja piti saada se iskä sille tulevalle perheelle niin kyllä silloin alkoi kiinnostaa. Elän vielä tänäkin päivänä selibaatissa enkä pilaa elämääni siittämällä lapsia ja tulemalla viikonloppuisäksi. Hyvät tulot minulla on ja joidenkin vuosien päästä velaton asunto.
No miksi sitten et ottanut 25v naista tuossa kohtaa? Kiva satu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko mieluummin lisääntyä ylipainoisen sohvaperunan kanssa?
Kunhan ei terveydelle haitallista ylipainoa, niin en näe mitään ongelmaa. Muutenkin pidän vähän pyöreämmistä naisista. Ei minulla mitään yleisesti fitness-harrastajia vastaan ole, mutta vaikuttaa vähän olevan sellainen laji, että sitä harrastetaan yleisesti muodikkuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Naisille on parikymmentä vuotta syötetty sitä, että ei saa kertoa miehelle heti haluavansa lapsia. Suodata hieman tässä valossa. Mainitse omassa ilmoituksessasi, mutta puhu muustakin. Muista myös muut pariutumiskanavat, kuten live-elämä.
Linkki on rikki, tossa on:
https://kotiliesi.fi/ihmiset-ja-ilmiot/ilmiot/tuore-tutkimus-kertoo-huo…
Voi kyynel sentään.
1. Juttu on toukokuulta, eli vanha uutinen jo. :p
2. Tää on taas tätä Väestöliiton "voi EI, suomalaiset LOPPUVAT KOHTA NYT SYNNYTYSTALKOOT" -hölinää.
Tästä puuttuu vain tämä Heli "Väestöliitto" Vaarasen möläytys sinkkujen "nolla-ajasta":
"Vielä aikanaan vanhemmat pyrkivät saamaan tyttärensä tai poikansa naimisiin. Nykyisin Vaaranen näkee vanhempien vaikuttavan tilanteeseen eräällä tapaa päinvastaiseen suuntaan, kun he eivät patista lapsiaan muodostamaan omaa perhettä vaan lapsuudenperhe ikään kuin pysyy ennallaan.
– Kuulen sitä tosi paljon sinkuilta. Kun kysyn, missä he viettävät lomansa, he vastaavat, että äidin ja isän kanssa. Kun kysyn, mihin he menevät kesällä, mökillekö? Vastaus on äidin ja isän luo, tutkija kuvailee.
– Minä kutsun sitä nolla-ajaksi, koska on tosi epätodennäköistä siellä tavata sitä tulevaisuuden kumppania, Vaaranen jatkaa."
Vierailija kirjoitti:
Tunnen yhen jätkän täältä helsingistä pääs vuos sitten vapaaksi vankilasta noin 8 vuoden tappo tuomion jälkeen. On jo 4 naista siittänyt alle vuodessa kaikki korkeakoulutettuja on kuulema nyt menossa jo takasin vankilaan vähän lepäämään mutta näitä siitos sonneja on helsinki täynnä joten ei ole mitään hätää naisilla. ja ainahan sinne gambiaan voi lentää siitosreisulle.
Selvästi vaikutat sellaiselta kiltti-mieheltä. Joka (nyyh) ei vain kelpaa vaikka on niin mukava ja ihana. Eikö naiset ymmärrä parastaan vai missä vika?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin aina huutelen tuota fitness/viinijuttua ja sanon kaikille etten halua naimisiin vaikka totuus ihan muuta. Osaan kyllä nämä pelinais/jännänaismuuvit. Kukaan mies ei halua naista joka kailottaa aviolittotoiveita.
Toivottavasti nyt lakataan syyllistämästä naisia syntyvyyden laskusta kun vika on miehissä.