Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hyvää tapaa neuvoa vierasta pesulle?

Vierailija
09.07.2018 |

Jos yövieras ei käy minkäänlaisella pesulla kertaakaan, eikä pese käsiään käytyään vessassa, tekisi mieli neuvoa. Mutta voiko aikuiselle ihmiselle teidän mielestä sanoa tuosta? Mitä tekisitte?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisesta voi vieraalle sanoa.

Vierailija
2/24 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos yövieras ei käy minkäänlaisella pesulla kertaakaan, eikä pese käsiään käytyään vessassa, tekisi mieli neuvoa. Mutta voiko aikuiselle ihmiselle teidän mielestä sanoa tuosta? Mitä tekisitte?

En kutsuisi toista kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan yrittää sellaista, että muitta mutkitta vain ojentaa vieraalle pyyhkeen ja sanoo, että tuossa on pyyhe että voit käydä suihkussa, ihan kuin vieras olisi itse asiaa tiedustellut. Jos ei tuostakaan ota onkeensa, niin sitten kai parasta olla kutsumatta toiste.

Vierailija
4/24 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei käy pesulla? Oudoltahan tuo kuulostaa. Onko mielenterveysongelmia? Tuota olen itsekin kyllä inhoten miettinyt, kehtaisinko käskeä käsien pesuun vessan jälkeen. En ole kehdannut.

Vierailija
5/24 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan yrittää sellaista, että muitta mutkitta vain ojentaa vieraalle pyyhkeen ja sanoo, että tuossa on pyyhe että voit käydä suihkussa, ihan kuin vieras olisi itse asiaa tiedustellut. Jos ei tuostakaan ota onkeensa, niin sitten kai parasta olla kutsumatta toiste.

Pyyhe annettiin, mutta ei mennyt silti. Ehkä pitää olla tosiaan enää kutsumatta/päästämättä yövierailulle. Päiväseltään nähden on ihan mukavaa seuraa.

Vierailija
6/24 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei käy pesulla? Oudoltahan tuo kuulostaa. Onko mielenterveysongelmia? Tuota olen itsekin kyllä inhoten miettinyt, kehtaisinko käskeä käsien pesuun vessan jälkeen. En ole kehdannut.

En tiedä, miksi ei käy. Ihan töissä käyvä, naimisissa oleva mies. Vaimonsa syö kai masennuslääkkeitä, mutta kyllä tämä mies on tietääkseni terve ja on noita pesuasioita lukuun ottamatta ihan mukava seura.

Ap

Vierailija
7/24 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ketään, joka suosittelisi sanomaan vieraalle suoraan?

Vierailija
8/24 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin suoraan tuosta käsien pesusta koska pitää kuitenkin samassa pöydässä syödäkin.

Sanoisin vaan suoraan että meillä pestään kädet vessakäynnin jälkeen. Jos vieras ottaisi herneen nenuun ja lähtisi pois niin heippa vaan. Parempi niin ettei enää paska/kusikäsillä klääppi joka paikkaa. 

Kysyisin myös suoraan että miksi vieras ei halua käydä suihkussa...onkos miedän suihkussa joku vika kun ei kelpaa ;)

Vierailija
9/24 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

voidaan syödä jädet

kun on ensin pesty KÄDET!!!!!!!

Vierailija
10/24 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että kannattaa. Joillain on todella outo suhde hygieniaan. Veljeni, kolmekymppinen mies, on tällainen. Hän haisee aina likaisille vaatteille ja hielle, ja olen joskus yrittänyt ottaa asiaa puheeksi. Aihe on mitä ilmeisimmin hänelle herkkä, ja hän menee heti puolustuskannalle. Kuulemma käy "kaksi kertaa viikossa suihkussa niin kuin äiti on opettanut". Olen ymmärtänyt, että hän tiedostaa tilanteen ja saa siitä usein palautetta, mutta ei kuitenkaan tee mitään asian eteen. Itsestä tuntuu oudolta, että joku ottaa jotkin äidin lapsena antamat ohjeet kirjaimellisesti niin, että ne koskevat sellaisenaan kaikkia eikä niistä voi tehdä poikkeuksia. Luulisi ihan maalaisjärjen sanovan, että jos on taipumusta liikahikoiluun tai vaikka haiseviin hiuksiin tai jalkoihin, tulee peseytyä ja vaihtaa vaatteita useammin kuin sellaisen, jolla ei tällaista ongelmaa ole.

Vierailija
11/24 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsia? Itse käytän kolmevuotiasta hyvänä apurina peseytymättömän anopin kanssa. Lapsi osaa kyllä ihan jo mennä ne kätensä pesemään vessassa käynnin jälkeen ja ennen ruokailua, mutta huutelen aina "Onhan kädet varmasti pesty?" muka lapselle ennen pöytään käymistä. "Enpä kuullut veden käyvän, nyt mennään kaikki yhdessä pesemään! :)"

Iltaisin sanon "Nyt käydään pesulla ennen unia, mummo voisi mennä ensin ja sitten sinä, "Iida""

Toimii.

Jos ei lapsia, kysy illalla "haluatko käydä ensin suihkussa vai menenkö minä?"

Vierailija
12/24 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilö säästää vettä. Näillä tyypeillä on yleensä vielä tapana kehuskella pienillä vesimaksuilla. Ja todellisuus on juuri tuota : ei peseydytä, kuljetaan samoissa vaatteissa eikä vedetään edes vessaa!

Veden käyttö maksaa mansikoita juu, mutta rajansa piheydelläkin.

Vierailija
13/24 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ohjaat meille tulevat vieraat (joita ei oikeastaan koskaan käy) käsienpesulle.

Ajatus siitä, että julkisilla paikoilla on koskettelut vaikka mitä ja sitten tulee kotiini ja niillä käsillä koskettelee jääkaapista lähtien kaikkea.

On niitäkin vieraita jotka (yleensä yli 60v naisia) jättävät korkokengät jalkaansa tullessaan sisälle. Pahin on äitini, joka ei korkokenkiään poista jaloistaan vaan menee keittiöön ja ottaa luutun jonka avulla pyyhkii kengän pohjat puhtaaksi

Vierailija
14/24 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sanoisin suoraan tuosta käsien pesusta koska pitää kuitenkin samassa pöydässä syödäkin.

Sanoisin vaan suoraan että meillä pestään kädet vessakäynnin jälkeen. Jos vieras ottaisi herneen nenuun ja lähtisi pois niin heippa vaan. Parempi niin ettei enää paska/kusikäsillä klääppi joka paikkaa. 

Kysyisin myös suoraan että miksi vieras ei halua käydä suihkussa...onkos miedän suihkussa joku vika kun ei kelpaa ;)

Minäkin sanoisin suoraan. Epäkohteliaampi tuo vieraan käytös on kuin siitä sanominen!

”Etkö pese käsiäsi vessakäynnin jälkeen?” + ystävällisen hämmentynyt, kysyvä ilme.

Tai astetta suorempaan:

”Anteeksi kun sanon, mutta huomasin, ettet pese käsiäsi vessan jälkeen ja minusta se on ällöttävää. Meillä myös käydään pesulla vähintään kerran päivässä. ”

Jos tuosta ei tajua hävetä ja korjata käytöstään vaan loukkaantuu, niin sille ei sitten oikeasti voi mitään. Kyllä ihmisten ilmoilla ollaan ihmisiksi ja otetaan muut huomioon, ei kukaan halua koskea samoihin asioihin kuin joku vessanäppi aiemmin. Mitä ihmeen lapsuuden kotikasvatuksen puutetta tällainen käytös edes on, aikuiselta ihmiseltä?

Oksettavaa.

Vierailija
15/24 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se nyt jo ihan normi käydä joka päivä suihkussa, just käytiin kerran viikossa saunassa ja muu oli bakteerikammoa? (ja on minun piireissäni vieläkin, t. bakteerikammoinen)

Käsienpesu on tietysti eri asia, mutta itsekään en kehtaisi sanoa siitä vieraille, eikä kukaan yleensä käykään ennen syömistä esim., vessakäynnin jälkeen toivottavasti sentään.

Vierailija
16/24 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen suomalainen mies, haisee, pieree ja juo olutta.

Vierailija
17/24 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että kannattaa. Joillain on todella outo suhde hygieniaan. Veljeni, kolmekymppinen mies, on tällainen. Hän haisee aina likaisille vaatteille ja hielle, ja olen joskus yrittänyt ottaa asiaa puheeksi. Aihe on mitä ilmeisimmin hänelle herkkä, ja hän menee heti puolustuskannalle. Kuulemma käy "kaksi kertaa viikossa suihkussa niin kuin äiti on opettanut". Olen ymmärtänyt, että hän tiedostaa tilanteen ja saa siitä usein palautetta, mutta ei kuitenkaan tee mitään asian eteen. Itsestä tuntuu oudolta, että joku ottaa jotkin äidin lapsena antamat ohjeet kirjaimellisesti niin, että ne koskevat sellaisenaan kaikkia eikä niistä voi tehdä poikkeuksia. Luulisi ihan maalaisjärjen sanovan, että jos on taipumusta liikahikoiluun tai vaikka haiseviin hiuksiin tai jalkoihin, tulee peseytyä ja vaihtaa vaatteita useammin kuin sellaisen, jolla ei tällaista ongelmaa ole.

Juuri niin, ja sitten ihmetellään kun ei kelpaa naisille, noin yleensä ottaen, vaikken veljestäsi tiedäkään.

Vierailija
18/24 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään aina käy suihkussa yökylässä. Toki jos olen useamman yön, niin sitten. Jotenkin koen sen "vaivaannuttavaksi", vaikka mitään syytä siihen ei ole. Vuorokauden reissu jonkun luo, käyn ennen ja heti kotiin tultuani. En varmasti tuossa ajassa ala haisemaan pahalta. Käsisuihkua käytän jos on tarve alapesuja tehdä, esim menkkojen takia.

Ehkä olen kieroutunut, mutta ymmärrän niitä suihkun väliin jättäjiäkin. Käsien pesun laiminlyöntiä en ymmärrä ollenkaan.

Vierailija
19/24 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan kyttää peseekö vieras kädet.

Mun vieraat ei käy meillä pesulla vaikka on 3 yötä.

Mulle OK ja ei ne likaisia ole.

Haluavat peseytyä kotonansa.

Muistan kun oltiin naapurilla kahvilla niin passitti mun koululaiset käsipesulle. Musta loukkaavaa ja noloa.

Oltiin vaan hetki siellä.

Päätin kyllä ettei toiste mennä.

Itse en kyläile, kun tulee tunne että ihmiset on outoja.

Varsinkin tällä palstalla.

Vierailija
20/24 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin sanoisin suoraan. Epäkohteliaampi tuo vieraan käytös on kuin siitä sanominen!

”Etkö pese käsiäsi vessakäynnin jälkeen?” + ystävällisen hämmentynyt, kysyvä ilme.

Tai astetta suorempaan:

”Anteeksi kun sanon, mutta huomasin, ettet pese käsiäsi vessan jälkeen ja minusta se on ällöttävää. Meillä myös käydään pesulla vähintään kerran päivässä. ”

Jos tuosta ei tajua hävetä ja korjata käytöstään vaan loukkaantuu, niin sille ei sitten oikeasti voi mitään. Kyllä ihmisten ilmoilla ollaan ihmisiksi ja otetaan muut huomioon, ei kukaan halua koskea samoihin asioihin kuin joku vessanäppi aiemmin. Mitä ihmeen lapsuuden kotikasvatuksen puutetta tällainen käytös edes on, aikuiselta ihmiseltä?

Oksettavaa.

Tää on ihan pahin, vieno hymy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi