Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas odotan palkka päivää kuin kuuta nousevaa ja stressaan laskupinoa. Tilillä 20€ ja laskujen jälkeen ei jää säästöön mitään. Muilla näin?

Vierailija
24.05.2023 |

Haluaisin kovasti säästää rahaa mutta en vaan pysty. Ainakaan nyt toistaiseksi. Teen kyllä kahta työtä ja yritän otttaa aina ylimääräisiä vuoroja kun mahdollista.
Tuli vakavan masennuksen aikana otettua velkaa, joita nyt maksellaan pois nöyränä.
1850€ menee taas suoraan palkasta laskujen, vuokran yms maksuun. Elämiseen jää se noin 400€.
Ylimääräistä työtä kun tekee niin pärjäilee sitten paremmin ja saa nopeammin lyhennettyä pois lainoja.

Kohta täytyy nostaa veroprosenttiakin, huoh.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole laskupinoja.

Joka kk ne samat vuokra, netti ja puhelin.

Sähkölasku 3kk välein, vakuutus 6kk välein.

Vesi sisältyy vuokraan. Ei muita laskuja.

Jos tilaan netistä jotain, maksan ne heti verkkopankista.

Vierailija
2/27 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Elän varojeni mukaan, niin ei ole laskupinoja ja velkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ystävällisesti kysyn, että mitä nämä mystiset laskut aina pakollisten menojen jälkeen ovat? Suoratoistopalvelut, kirjakerho, lehtitilaukset, joku maksullinen harrastus? 

Vierailija
4/27 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ystävällisesti kysyn, että mitä nämä mystiset laskut aina pakollisten menojen jälkeen ovat? Suoratoistopalvelut, kirjakerho, lehtitilaukset, joku maksullinen harrastus? 

En ole ap, mutta itsellä "pakollisten" kulujen lisäksi isoja ei ehdottoman pakollisia menoeriä ovat esim auton huollot, lapsen harrastusmaksut aina noin tonni kausien alussa, matkat, mahdolliset lääkkeet, terveysvakuutukset yms.

Tiukkaa tekee minullakin, mutta en vaan ole valmis tinkimään em jutuista ennen kuin on aivan pakko. Voisihan sitä elää niinkin että istuu vaan kotona säästämässä rahaa mutta niin kauan kun ei ole pakko, en ole valmis supistamaan omaa ja lapsen elämää. Säästöön/sijoituksiin menee muutama sata euroa kuussa, ja muuten yritän elää arjessa mahdollisimman säästeliäästi.

Vierailija
5/27 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää elämiseen 300e/kk hyvänä kuukautena. Huonona vähemmän kun pitää maksaa 200e sähkölasku tai vakuutuslasku. Kiitos koronnousujen ja hinnankallistumisten pelkät asumiskulut kasvoi melkein 600e/kk.  Ikävää ettei palkka ole pysynyt perässä :(

Vierailija
6/27 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tänään palkka päivä. Myyn kalaa 12 kg ahven filettä. Saan niistä 220 euroa. Kulut 24 euroa bensaan joten voittoa 196 euroa. Ostan vakuumipusseja vielä 100 kpl ja niihin menee 20 euroa joten jää 176 euroa. Työttömyysraha tulee viikon päästä. Kyllä on hienoa. Työttömyysrahasta jää laskujen jälkeen 400 euroa.

Vierailija
7/27 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies kirjoitti:

Minulla on tänään palkka päivä. Myyn kalaa 12 kg ahven filettä. Saan niistä 220 euroa. Kulut 24 euroa bensaan joten voittoa 196 euroa. Ostan vakuumipusseja vielä 100 kpl ja niihin menee 20 euroa joten jää 176 euroa. Työttömyysraha tulee viikon päästä. Kyllä on hienoa. Työttömyysrahasta jää laskujen jälkeen 400 euroa.

Arvostan. Kalaonnea myös jatkoon!

Vierailija
8/27 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilillä 27 e, seuraava rahapäivä 2.6. Ei paljoo juhlita.

N61 v

Vierailija
9/27 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön mies kirjoitti:

Arvostan. Kalaonnea myös jatkoon!

Mun tavoite on noin 6 kg ahven filettä saada viikossa. Elokuussa tulee varmaan 10 kg koska silloin ahvenet parveutuu. Oon nyt verkoilla saanut ahvenia viime aikoina. On tässä työtäkin. Pitää herätä viideltä kokemaan verkot ja minä poljen fillarilla 10 km venesatamaan. Illalla käyn laskemassa verkot.  Kulujakin oli venepaikka maksoi 235 euroa joten haluan sen rahan takas. Syön kyllä itsekkin 3-4 kertaa viikossa ahven fileitä. Halpaa ruokaa suoraan merestä.

Vierailija
10/27 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jää useimpina kuukausina ylimääräistä säästöön tai huvituksiin ainakin 20% palkasta kaikkien yhteenlaskettujen menojen jälkeen. Elän varojeni ja tulojeni mukaan: esimerkiksi asuntolaina on mielestäni ainoa laina tai velka, mitä ihminen tarvitsee. Kaikki eivät tarvitse edes sitäkään. Kaiken muun voi säästää ja esim. rempat tehdä ilman lainoja (ellei tarkoitus ole heti sen jälkeen myydä asunto).

Vierailija
11/27 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka ei puskuria kasvata tuloista huolimatta on mielisairas.

Vierailija
12/27 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kuukausi sama homma. Asumiskulut (vuokra, vesimaksu, sähkö, vakuutukset) vie palkasta vähän vajaan 3/4 osaa ja sitten tuolla vähän reilulla neljäsosalla pitäisi syödä, ostaa saippuat, siteet, wc-paperit jne ja maksaa puhelinlasku sekä netin kk-maksu.

Ja justhan se riittää kun nuukasti elää, mutta ei tosiaan tarvitse kuin haaveilla jostain maksullisesta harrastuksesta, kampaajakäynnistä, ruuan wolttaamisesta tai vaikka netfliksistä. Saati autosta tai silmälaseista.

Vierailija
13/27 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tehnyt niin jo vuosia että maksan vuokraa 30 euroa joka kuu enemmän mitä pitää. Sitten rahaa jää säästöön loppuvuodelle jolloin vuokran omavastuuta ei tarvii maksaa 2 kuukaudelta. Jos sitten joskus vaikka tulee yllättäviä laskuja ja menoja niin vuokra on tavallaan maksettu etukäteen joten voi jättää maksamatta. Se on vaan että miten suunnittelee oman rahan käyttönsä niin säästöön voi jäädä jotain.

Vierailija
14/27 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole laskupinoja.

Joka kk ne samat vuokra, netti ja puhelin.

Sähkölasku 3kk välein, vakuutus 6kk välein.

Vesi sisältyy vuokraan. Ei muita laskuja.

Jos tilaan netistä jotain, maksan ne heti verkkopankista.

Sähkölasku joka kk, vakuutus kerran vuodessa

Puhelinlaskua ei juuri ole, pelkkä nettimaksu ja tv-jokuhömppä joka on aivan turha

Nyt annat punakynän suihkia kaikissa joutavissa nettiostoksissa ja kauppaostoksissa. AP kyllä se siitä!

JA joo hei, avaa semmonen säästöpossu pankkiin, siirrät sinne aina kun voit, vaikka kauppaostokset kun maksat niin sinne menis euro. Mulla on pankkikorttiin liitetty semmonen, meneeköhän vitonen per korttimaksu, niin aina vähän...pakkosäästöä nääs

Vierailija
15/27 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka on tällä hetkellä tosi suuri menoerä. Harmittaa tosi paljon käydä kunnolla kaupassa kerran viikossa, kun sinne menee vähintään 150 euroa. Kaikki muukin on noussut, niin ettei rahat meinaa millään riittää seuraavaan palkkapäivään, vaikka kuinka tekis töitä. Ei hirveesti lohduta pieni palkankorotus ensi kuusta alkaen, kun sillä ei rahota edes kuukauden työmatkoja. Tuntuu, että nykyään elämä on yhtä palkkapäivästä toiseen kituuttamista, vaikka ennen ei todellakaan ollut.

Vierailija
16/27 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki joutava pois kulutuksesta. Itsellä pakolliset, vuokra, vesimaksu ( mittari luetaan 2x/v) vakuutukset, puhepaketti 21,90e/kk.

Kaikki lehti ym tilaukset pois. Nettiliittymä/ äly tv toimii talon laajakaistalla 25megaa. Tablettia varten on reititin, josta maksoin alle 30e.

Vierailija
17/27 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mää pummailen ruokarahaa joka kuukausi porukoilta.

Minä kyllä tuon totesin kun tähän kämppään muutin heidän lähelle että vetää vaikeaksi, olisin voinut ottaa halvemman kämpän kauempaa korvesta, mutta sitten kyläilyt ei onnistu kävellen.

Vierailija
18/27 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki joutava pois kulutuksesta. Itsellä pakolliset, vuokra, vesimaksu ( mittari luetaan 2x/v) vakuutukset, puhepaketti 21,90e/kk.

Kaikki lehti ym tilaukset pois. Nettiliittymä/ äly tv toimii talon laajakaistalla 25megaa. Tablettia varten on reititin, josta maksoin alle 30e.

Taloyhtiön netti on paska, ei kelpaa pc pelaajille, ja se on yleensä aina T e l i a.

Minimissään kännykän netti jaettuna, saa sentään valita mieleisensä operaattorin.

Minä teen pelivideoita YouTuuubee, josko saisin video editoinnista ammatin aikanaa.

Vierailija
19/27 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole. Lapsikin saa vain pyytämällä 20 euroa, jos tahtoo ostaa jotain.

Vierailija
20/27 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea myymään kukkaa niin laskupino on nopeasti historiaa.