Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hyvää tapaa neuvoa vierasta pesulle?

Vierailija
09.07.2018 |

Jos yövieras ei käy minkäänlaisella pesulla kertaakaan, eikä pese käsiään käytyään vessassa, tekisi mieli neuvoa. Mutta voiko aikuiselle ihmiselle teidän mielestä sanoa tuosta? Mitä tekisitte?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan kyttää peseekö vieras kädet.

Mun vieraat ei käy meillä pesulla vaikka on 3 yötä.

Mulle OK ja ei ne likaisia ole.

Haluavat peseytyä kotonansa.

Muistan kun oltiin naapurilla kahvilla niin passitti mun koululaiset käsipesulle. Musta loukkaavaa ja noloa.

Oltiin vaan hetki siellä.

Päätin kyllä ettei toiste mennä.

Itse en kyläile, kun tulee tunne että ihmiset on outoja.

Varsinkin tällä palstalla.

Minusta kyllä, kun ihmisten luona vierailee, näkee, keillä pestään käsiä ja keillä ei. Pesen itse aina kädet tullessani ulkoa sisälle, ja useimmiten saippuavaahdon väristä näkee, että käsiin on ovenkahvoista, kaiteista ja milloin mistäkin tarttunut likaa. En pelkää bakteereja, mutta en halua harmaita sormenjälkiä oviin, pöytiin ja valokatkaisijoihin. Sinusta muiden pesuvimma on outoa, minusta taas on outoa, jos nämä likaläntit eivät häiritse.

Vierailija
22/24 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sanoisin suoraan tuosta käsien pesusta koska pitää kuitenkin samassa pöydässä syödäkin.

Sanoisin vaan suoraan että meillä pestään kädet vessakäynnin jälkeen. Jos vieras ottaisi herneen nenuun ja lähtisi pois niin heippa vaan. Parempi niin ettei enää paska/kusikäsillä klääppi joka paikkaa. 

Kysyisin myös suoraan että miksi vieras ei halua käydä suihkussa...onkos miedän suihkussa joku vika kun ei kelpaa ;)

Minäkin sanoisin suoraan. Epäkohteliaampi tuo vieraan käytös on kuin siitä sanominen!

”Etkö pese käsiäsi vessakäynnin jälkeen?” + ystävällisen hämmentynyt, kysyvä ilme.

Tai astetta suorempaan:

”Anteeksi kun sanon, mutta huomasin, ettet pese käsiäsi vessan jälkeen ja minusta se on ällöttävää. Meillä myös käydään pesulla vähintään kerran päivässä. ”

Jos tuosta ei tajua hävetä ja korjata käytöstään vaan loukkaantuu, niin sille ei sitten oikeasti voi mitään. Kyllä ihmisten ilmoilla ollaan ihmisiksi ja otetaan muut huomioon, ei kukaan halua koskea samoihin asioihin kuin joku vessanäppi aiemmin. Mitä ihmeen lapsuuden kotikasvatuksen puutetta tällainen käytös edes on, aikuiselta ihmiseltä?

Oksettavaa.

Tästä tuo ohje vessan jälkeiseen käsienpesuun oli fiksu! Kiitokset. Tämän otan käyttöön.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon aina vieraille että pesevät kätensä kun tulevat sisälle (asun ydinkeskustassa, kaikki käyttää julkisia), yleensä ymmärtävät sen jälkeen pitää hygieniaa yllä jos vaikka vessahätä iskee.

Jos ei muuten ymmärrä, niin kysyisin vaikka apua ruohosipulin pilkkomiseen ja käskisin sen varjolla pesemään kädet hyvin.

Jos oikeasti HAISEE ja on hikinen koko ihminen, niin käskisin suihkuun.

Vierailija
24/24 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha kutsua vieraita ollenkaan, jos ei ymmärrä, että ihmisten hygieniakäsitykset poikkeavat toisistaan paljonkin. Niistä on täysin moukkamaista huomautella, ellei sitten kyseessä hyvin läheinen ihminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi