Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kanssaihmisten pikkutekoja, joita paheksutte salaa

Vierailija
09.07.2018 |

Itselläni nämä:

* Pizzan reunojen jättämistä lautaselle syömättä - sama kuin jättäisi leipäpaloista kuoret!
* Jos jonotuksen jälkeen kassalla ei vielä tiedä, mitä tilaa vaan seisottaa jonoa
* Mikäli kassalla ei ole maksuvälineet/rahat valmiina kädessä tai helposti saatavilla oman vuoron tullessa
* Syöminen julkisesti muualla kuin ravintoloissa
* Jos henkilö puhuu niin hiljaa ja/tai epäselvästi, puhuisi selvemmin. Törkeää käytöstä sitä henkilöä kohtaan, joka joutuu arvailemaan tämän mutisijan sanoja

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät suihkut (yli 10min) ihan vaan siksi että on kiva lotrata kuumaa vettä

Kissojen pitäminen vapaana

Keskelle kulkuväylää tien tukkeeksi jääminen

Julkisella paikalla, kuten kahvilassa tai bussissa, kailottaminen ja muu tarpeeton äänekäs (teko)nauru ja mekkala

Kännykässä äänet täysillä esim. toimistossa. Bonuksena kännykän voi jättää avokonttorissa omalle pöydälle ja lähteä vessaan/kahville/palaveriin jolloin koko konttori saa kuulla puhelimen soimista ja piippaamista tuntikausia

Kännykän jatkuva räplääminen muiden ihmisten seurassa, jos tarkoitus kuitenkin viettää aikaa yhdessä

Jatkuva kuvien ottaminen, selfiet joka tilanteessa, eikä niin pientä pullanpalasta olekaan ettei sitä pitäisi kuvata johonkin somekanavaan

Kaveriporukka laahustaa hitaasti kadulla tai käytävällä niin ettei miltään puolelta pääse ohittamaan

Buffetissa sikailu; sotkeminen, rääpiminen, jätetään monta lautasellista ruokaa syömättä, annetaan lasten käpälöidä tarjottavia eikä sitten oteta koskettuja ruokia itselle vaan jätetään tarjoilupöytään

Ei viedä tarjottimia pois itsepalvelupaikoissa vaan jätetään kaikki lojumaan pöytiin

Vierailija
22/40 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuitin selaaminen heti ostotilanteen jälkeen, ihan kuin siitä etsimällä etsisi virheitä

Mitä ihmettä? Kuitti tietenkin tarkistetaan heti, jotta mahdolliset virheet voidaan korjata saman tien eikä vasta seuraavana päivänä. Tuotteet on vielä nähtävillä, joten virheen korjaaminen on helpointa kaikkien kannalta. Miksi haluat tehdä asioista vaikeita?

Jos jäät pönöttämään kassan välittömään läheisyyteen kuittisi kanssa, herätät ainakin itsessäni ärtymystä. Kukkahattutätimeininkiä. Voit selata sen arvokkaan kuittisi vaikka autossasi. :D

En ole sama mutta todellakaan en ole kävelemässä parkkihalliin ja sieltä takaisin, koska kassa laskutti taas kerran jonkin tuotteen kahdesti. Mitä ihmeen syytä sitä kuittia edes on katsoa kuin se, että tarkistaa sen oikeellisuuden?

Ja googlaa ihmeessä tuo kukkahattutäti, niin saat tietää, mitä se tarkoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Banaanien laittaminen muovipussiin

- Kun ei tajuta että ykkösluokassa matkustaminen jättää isomman hiilijalanjäljen

- Puhutaan julkisella paikalla kännykkään kaiutin päällä

- Ei seistä rullaportaissa oikealla

- Otetaan buffetissa paljon ruokaa ja siitä jää puolet syömättä.

Aika monta banaania saa laittaa muovipusseihin että tekee yhtä suuren hiilijalanjäljen kuin lentomatkailu.

Myöskin pussit tulee käytettyä roskapusseina kun lajittelun takia ei tarvitse niitä isoja eikä niitä osta edes enää.

Totta tuokin ja vaikka et varmastii tarkoittanut, niin viestistäsi tulee vähän sellainen olo kuin olisit todennut että loukaavia ja satutattavia tekoja saa tehdä ja kannattaa jättää tekemättä vain ne kaikkein loukkaavimmat ja vahingoittavimmat.

Ei tietenkään saa, mutta pikkupussien käyttäminen on ekoteko kun ei tarvitse ostaa erikseen ja turhaan paksumpia pusseja.

Lentäminen turistiluokassa sen sijaan ei ole. Kotimaassakin voi matkustaa thaikkujen sijaan.

Ahaa. Ostat siis banaanien kylkiäisenä samalla roskapussin. Enpä osannut toden totta tuollaista itse ajatella. - Itse huomaan, että kun sinkkutaloudessa lajittelen jätteeni (biojäte, paperi/pahvi, nestekartongit, metalli, muovi, lasi) niin kaatopaikka jätettä kertyy loppuviimein aika vähän. - Ja un ostan muitakin hedelmiä ja vihanneksia kuin banaaneja, niin välillä tuntuu kuin nuo pikkupussin lisääntyisivät muutoinkin itsestään ja olen harkinnut kerran jos toisenkin, että alkaisin käyttämään myös kestopusseja, niiden osalta ja ottaisin nykyistä harvemmin hedelmä (tms.) pusseja. Sori tämä meni dellinen meni nyt vähän ohi aiheen. Mutta kiitos kuitenkin kuin kerroit. Koska enhän minä esim voi tietää, mitä kaikkia hedelmiä (tms.) banaanin pussiin pakkaavan taloudessa voidaan syödä, jolloin tällain roskapussin ottaminen satunnaisesti saattaa olla joa ihan suunniteltu juttu, vaikka aina aiemmin se on näyttänyt silmiini lähinnä pöljän touhulta.

Vierailija
24/40 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ihmiset jotka olettavat että heidän pirkkomatias saa aina ja joka ikinen kerta painaa sitä hissin nappulaa. Sitten siinä nysvätään oikein nysväämisen edestä koska a) se ei yllä siihen B) sosiaalinen nössöys eikä se uskalla kun paikalla on muita tai c) kuullunymmärrys ei pelaa eikä osaa painaa oikeaa nappia. Ja vanhemmista ah niin söpöä! 

Vierailija
25/40 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luin tämän ketjun, huomasin että mua ärsyttää melkein kaikki mainitut. Paitsi pari typerää juttua, kuten se ettei saisi muka tarkistaa kuittia heti tms. 

Miksi ne muut ei toimi järkevästi, toisin kuin itse?

Vierailija
26/40 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilijät, jotka luulevat, että heillä on samat oikeudet kuin jalankulkijoilla. Lentomatkustajat, jotka paheksuvat muiden lihansyöntiä.

Vierailija
27/40 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun luin tämän ketjun, huomasin että mua ärsyttää melkein kaikki mainitut. Paitsi pari typerää juttua, kuten se ettei saisi muka tarkistaa kuittia heti tms. 

Miksi ne muut ei toimi järkevästi, toisin kuin itse?

En tiedä. Ja vielä tuosta kuitin tarkistamisesta heti. - Kyllä mä luulen, että useimmat hyväksyvät, että sen saa ja voi ehdottomasti tarkistaa "heti" mutta tuo "heti" koittaa vasta, kun siihen on tilaa, eikä samalla viedä muilta tilaa, niin että jäämällä lukemaan ja tarkistelemaan sitä kassan luokse tai kauppatiskin tai liukuhihnan viereen niin, että muiden pääsy tekemään ostoksia (nostamaan tavaroita tiskille/liukuhihnalle maksamaan ja pakkaamaan) pidemmäksi aikaa estyy. Yleensä ihmiset kyllä ymmärtävätkin liikkua kassan luota syrjään maksettuaan ja pakattuaan ostoksensa, mutta ei aina ja jos tämä tapahtuu silloin kun itse on väsynyt tai on ruuhka aika, niin pienikin (, luultvasti tahaton) viivytys ärsyttää.

Vierailija
28/40 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun jonkun konsertin/näytelmän/tmv loppuessa salia/jne tyhjentäessä kun pääsee ovesta ulos pitää pysähtyä miettimään minne menisi ja jäädä oven tukkeeksi. Jos on kaveri mukana niin siinä heti ovella on hyvä pitää syvälliset keskustelut aiheesta, ja katsotaan pahasti jos joku vahingossa tönäisee tieltä.

Vierailija
29/40 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentomatkailu on alkanut pikku hiljaa ärsyttämään yhä enemmän ja enemmän. Se, että varaillaan ex tempore -viikonloppureissuja vaikka Barcelonaan tai Pariisiin tai piipahdetaan New Yorkissa joululomalla ja tätä tehdään monesti vuodessa. Ostetaan lennot halvalla ja yövytään air bnb:ssä tai halvassa hotellissa.

Joskus lentäminen oli ylellisyyttä, lentolippu maksoi tuhansia markkoja ihan vaan Euroopan sisällä.

Olen vahvasti sitä mieltä, että porkkana ei toimi tässä ilmastonmuutosasiassa, keppi on ainoa joka oikeasti toimii. Eli pliis, valtiovalta, laittakaa jo äkkiä niitä veroja rutkasti kaikkiin saastuttaviin turhuuksiin!

Vierailija
30/40 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukottelu suu valtavana ammottaen kohti toista.

Ei niin yhtään kiinnosta katsoa teidän kitarisojanne.

Vierailija
31/40 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Kuitin selaaminen heti ostotilanteen jälkeen, ihan kuin siitä etsimällä etsisi virheitä

Pakkohan se kuitti on heti tarkistaa. Jos sen tarkistaa vasta kotona niin sitten pitäisi lähteä erikseen takaisin sitä virhettä oikaisemaan.

On myös helpompi osoittaa se virhe toteenkin siinä heti, kun ne ostokset on siinä esillä.

Eikä sitä pidä kassan ottaa henkilökohtaisesti. Joskus se virhe on siinä, että kassajärjestelmään ei ole esim ohjelmoitu jotain tarjousta, joka näkyy hyllyssä.

Vierailija
32/40 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kännykän selaaminen ravintolan pöydässä. NIIN EI TEHDÄ.

Miksi ei? Aina ei päivän lehteäkään saa tai siinä ei ole mitään lukemisen arvoista.

Unohdin lisätä, jos sinulla on seuraa. Toisten kanssa jutellaan eikä tuijoteta omaa kännykkää.

Vierailija
33/40 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähijunassa tai bussissa jäädään oven eteen seisomaan, vaikka oma pysäkki on kaukana.

Paljon nopeammin ihmiset pääsisivät pois liikennevälineestä, jos ei ole kukaan tukkimassa tietä. Tukkimista saattoi pahentaa vielä repulla.

Vierailija
34/40 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun aivastaessa pärskitään suoraan eteenpäin

Vierailija
35/40 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni nämä:

* Pizzan reunojen jättämistä lautaselle syömättä - sama kuin jättäisi leipäpaloista kuoret!

Minä ainakin jätän osan reunoista syömättä, jos pizza on niin iso, etten sitä kokonaan jaksa syödä. Täytteet on kuitenkin pizzan paras puoli, ei reunat.

Vierailija
36/40 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan minua ärsyttää joidenkin ihmisten kitinä ja valittaminen yksityisautoilemisesta. - Näin vaikka en edes itse tällä hetkellä omista autoa. Mutta turhauttaa kuunnellla viserrystä siitä kuinka moni niin kovin paheksuvasti tuomitsevat omalla autolla liikkuvia yleisesti. Tajuamatta lainkaan, että kaikilla ei ole mahdollisuutta asua kantakaupungissa tai muutoin hyvien kulkuyhteyksien varrella, josta on helppo ja vaivaton kulkea töissä ja hoidella kaikki muut lapsiperheiden askareet ja toimet, jotka tapahtuvat hieman kauemapana kodin ulkopuolelta.

Niin kauan kuin vaikka pelkästään Euroopassa järjestetään polttomoottorilla toimivilla kuljettimille organisoituja kilpa-ajoja. Ja tätä urheilua ylläpidetään monilla kymmenillä miljoonilla vuosittain, niin en ainakaan itse oikein hirveästi jaksa kuunnella sitä syyllistämistä jonka suomalainen kanta-kaupungin ulkopuolella asuva yksityisautoilija saa aika usein kuullakseen.

Vierailija
37/40 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on aivan typerää, mutta naapurin osuminen samaan aikaan rappukäytävään/roskakatokselle etc. ärsyttää melkolailla. Miksi pitää juuri samaan aikaan viedä ne roskat/lähteä ulos? :D Aargh. 

Vierailija
38/40 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on aivan typerää, mutta naapurin osuminen samaan aikaan rappukäytävään/roskakatokselle etc. ärsyttää melkolailla. Miksi pitää juuri samaan aikaan viedä ne roskat/lähteä ulos? :D Aargh. 

No jospa ihan sattumalta. Oon mäkin varmaan joskus vahingossa samaan aikaan poistunut asunnostani kuin naapuri, mutta en mä kyl millään lailla tarkoituksellisesti ole sitä tehnyt. Vai pitäisikö aina ensin tsekata selustat ennen ulos lähtöä? Varmistaa, ettei kukaan naapuri vain ole rapussa ja paeta äkkiä paikalta? No sehän onkin tervettä touhua.

Vierailija
39/40 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haukottelu suu valtavana ammottaen kohti toista.

Ei niin yhtään kiinnosta katsoa teidän kitarisojanne.

Tämä on aivan hirveää. Istuin kerran ikuisuudelta tuntuneen ajan junassa vastapäätä tällaista suun aikojaa, joka haukotteli koko ajan. Vähältä piti, etten kysynyt, eikö äiti aikanaan opettanut laittamaan kättä eteen.

Vierailija
40/40 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisinaan minua ärsyttää joidenkin ihmisten kitinä ja valittaminen yksityisautoilemisesta. - Näin vaikka en edes itse tällä hetkellä omista autoa. Mutta turhauttaa kuunnellla viserrystä siitä kuinka moni niin kovin paheksuvasti tuomitsevat omalla autolla liikkuvia yleisesti. Tajuamatta lainkaan, että kaikilla ei ole mahdollisuutta asua kantakaupungissa tai muutoin hyvien kulkuyhteyksien varrella, josta on helppo ja vaivaton kulkea töissä ja hoidella kaikki muut lapsiperheiden askareet ja toimet, jotka tapahtuvat hieman kauemapana kodin ulkopuolelta.

Niin kauan kuin vaikka pelkästään Euroopassa järjestetään polttomoottorilla toimivilla kuljettimille organisoituja kilpa-ajoja. Ja tätä urheilua ylläpidetään monilla kymmenillä miljoonilla vuosittain, niin en ainakaan itse oikein hirveästi jaksa kuunnella sitä syyllistämistä jonka suomalainen kanta-kaupungin ulkopuolella asuva yksityisautoilija saa aika usein kuullakseen.

Monilla yksityisautoilijoilla vain automaatio hypätä aina ja kaikissa tilanteissa auton rattiin jatkuu loppuelämän, kauan sen jälkeen kun päiväkotikuskaamiset on kuskattu. Ei ole kiirettä, elämäntapoihin pitäisikin lisätä arkiliikuntaa, mutta niin vain kaikki asiointimatkat tehdään aina autolla, luonnollisesti melkein invapaikalle änkien, ettei vain joudu kävelemään metriäkään.

Työkaverilla meni paljon aikaa organisoida asiat niin, että pääsi kulkemaan miehensä kyydillä töihin, kun oma auto oli tilapäisesti pois käytöstä. Työmatkaa oli kilometri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan