Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herätättekö päikkäreiltä

28.04.2006 |

Herätättekö vauvaa (minkäikäistä?) koskaan päikkäreiltä ettei mee rytmit tai yöunet sekaisin? Onko sellaista " vaaraa" jos nukkuu " liian" pitkät päikkärit? Meidän 11-kuinen neiti nukahti 4 jälkeen toisille unille ja nukkuu vieläkin; ekat päikkärit oli puolilta päivin 1h45min. Yöunille yleensä klo21 ja herätys 6-6.30. En raaskisi herätellä mut jos menee sit illalla myöhään ennen ku nukahtaa... Aamulla herää kyllä samoihin aikoihin vaik nukahtas mihin aikaan illalla :(

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neiti nukkuisi ulkona vaunuissa muuten vaikka miten pitkään!

=)

Nukkuu aina meidän kuistilla ja yleensä siihen jo vähän havahtuu kun avaan oven, sitten vain vedän vaunut sisälle ja alan pikku hiljaa juttelemaa.. Toisinaan jos vielä näyttää kovin väsyneelta (eli ei silmät heti aukea) annan vielä hetken nukkua.

Ei sitä aina millään raaskisi herättää kun toinen niin söpösti nukkuu...

-Alpukka ja " Pinsku" 7kk

Vierailija
2/4 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisilta päikkäreiltä jos ei itse herää ennen n. 18:30, koska muuten menee yönukkumiset myöhään kukkumiseksi....

Nyt olen liian monena päivänä " joutunut" herättämään, kun iltapäiväpäikkäreille on menty syystä tai tosesta liian myöhään. Meillä ei ainakaan vaikuta millään lailla tuo " häiriö" yöuniin. Tietty aina pitää pyrkiä siihen että vauva saa nukuttua unisyklinsä valmiiksi. Mutta poikkeuksia voi ja saa tehdä...

Mutta miniminä pidän sitä että saa nukkua ainakin tunnin ennen kuin mennään herättämään, että saa pikkuressu vähän ladattua akkuja. Mutta jos hän on nukkunut päivälläkin melkein 2h, niin minä herättäisin että sitä unta jää yöllekin.

Minun mielestä yli 9kk voi jo herätellä hellävaraisesti, jotta ehtii syödä kunnolla ja touhuta ja vähän väsähtää ennen yöunia.

Minun poju siis 9,5kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva 7kk nukkuu aamupäivällä 2h-2,5h ja näiltä unilta herää itse ja saakin ottaa pidemmän unet. Mut iltapäivällä unet 15.30-16 on sopivat, jos menee kauemmin, niin illalla ja yöllä ei uni maita. Näiltä toisilta päikkäreiltä joutuu yleensä aina herättään, kun vaunussa ois niin kiva nukkua. :) Mut hyvin jaksaa iltaan eikä siltikään läheskään aina ole ihan " sammumiskunnossa" heti kun sänkyyn laittaa. Esikoinen siirtyi yksille unille 9kk iässä, toivottavasti tämäkin... ;)

Vierailija
4/4 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuopus nukkuu enää yhdet unet (poika täytti eilen 1 vee ). Hän menee nukkumaan kello 12- 13 ja siitä saa nukkua siihen 15.30-16.00. Jos siihen mennessä ei ole herännyt, herätän, jotta saan pojan yöunille ajoissa ( 20-20.30) Joka tapauksessa poika herää aamulla siinä kello 7-7.30