Kertokaa Hämeenlinnasta! Onko lapsille hyvä kaupunki?
Työn perässä olisi mahdollisuus muuttaa hämeenlinnasn. Haluaisin nykyistä pienempään ja rsuhallisempaan/turvallisempaan kaupunkiin (nykyisessä n 200000as). Sellanen pieni kotoisa kaupunki saisi olla.
Olemme menossa katsastamaan pitäjän parin viikon päästä. Osaisiko joku sanoa missä hyvät ala-asteet ja hyvät lapsiperheen okt-asuinalueet?
Ja onko harrastusmahdollisuudet millaiset? Onko vireä ja altiivinen kaupunki?
Hyvät puolet omasn silmään olisi koko ja sijainti. Onko ulkopuolisen helppo tulla kaupunkiin, otetaanko hyvin vastaan?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Entäs nää ympäryspaikat? Esim. Renko, Iittala? Janakkalasta Tervakoski ja Turenki? Hattula?
Ei ap, vaan toinen kiinnostunut
Hattulan Hämeenlinnaa lähellä olevat osat ei eroa niin paljon itse Hämeenlinnan lähiöistä. Maaseutu on muutoin normaalia maaseutua.
Kyllä se Prisma-kuvaus kertoi vain kirjoittajastaan. Hämeenlinna on hyvä ja rauhallinen, vehreä kaupunki. Kaurialan seutu on todella rauhaisaa ja alueella on hyvät lenkkimaastot sekä uimapaikka. Prisma, CM, Tokmanni, Puuilo sekä keskustan palvelut lähellä. Kulttuuria on mielestäni kattavasti, liikuntaa en ulkoilun lisäksi harrasta, joten siitä en tiedä. Asukkaat eivät ole vihamielisiä!
Hämeenlinnassa on kurvikkaita naisia!
No, itse olen muuttanut ihan ummikkona Hämeenlinna parikymmentä vuotta sitten ja olen viihtynyt todella hyvin! Ihmiset ovat ihan mukavia kuin Itä-Suomessakin, mistä muutin. Kyllä se nyt on aivan itsestä kiinni, tutustuuko vai ei. Harrastusmahdollisuudet ovat ainakin kattavat. IT-firmoista mainitsisin Hämeenlinnalaisen Ambientian, kova kasvu ja koko ajan rekrytoivat. Lisäksi on täällä muitakin, googlaile.
Asuttiin Hämeenlinnassa mutta muutettiin Turenkiin. Viihdytään täällä paremmin koska täällä on kaupat harrastukset ja koulut lähellä. Lukioonkin kävelymatka. Hämeenlinnaan hyvät yhteydet jos tarvii siellä käydä.
Innoparkissa on IT-firmoja. Googlella löytyy ainakin Ambientia, CGI, Tieto ja Fujitsu.
Ei Hirsimäkeen tai Kuralaan! Nämä ovat keskelle peltoa rakennettuja okt-lähiöitä. Perhe tarvitsee kaksi autoa. Talvella tosi ankeaa.
Itse olen Kaurialassa varttunut ja oli kivaa kun pystyi kävelemään ja pyöräilemään joka paikkaan. Keskustaan 5 min kävellen, Ahvenistolle 10-15 min pyörällä, koulu ihan melkein vieressä jne. Kaurialassa on niin kerrostaloja kun omakoritalojakin. Muita mukavia alueita on Myllymäki ja Sairio (lähellä Aulankoa).
Vierailija kirjoitti:
Kaupungissa on todella paljon yllätysseksiä tarjolla reippaiden ja eksoottisten herrasmiesten toimesta. Palavat autot lämmittävät mukavasti talvipakkasilla ja tuovat valoa pimeyteen.
Heh, nyt kyllä nauratti oikein kunnolla! Onhan siellä sitä ”kulttuuria” vaikka jossain ketjussa toisin väitettiin. :) ap
Hämeenlinnan väestöennuste näyttää pahalta. Mummopitäjä jossa vanhukset lähivuosina alkaa tippumaan, väestö laskee ja kaikista väestölaskuisista kaupungeista työpaikat karkaa kasvukeskuksiin.
Ei ole. Siellä asuu ainakin yksi feministikasvissyöjä.
Vierailija kirjoitti:
Hämeenlinnan väestöennuste näyttää pahalta. Mummopitäjä jossa vanhukset lähivuosina alkaa tippumaan, väestö laskee ja kaikista väestölaskuisista kaupungeista työpaikat karkaa kasvukeskuksiin.
Väestön väheneminen on globaali trendi. Ei ole auvoisempaa oikein muuallakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh?
Sisälukutaidossa ongelmia?
Jos it-alan töitä haluaa niin Tampere tai Helsinki. Hämeenlinna on ankea tuppukylä muutenkin, sisäänpäinlämpiävä. Nuo Iittalat ym vielä pahempia. Jos haluat muuttaa täysin maaseudulle niin sitten ei varmaan ole väliä minkä kunnan alueella on kirjoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh?
Höpöhöpön ymmärtämisessä vain.
En itse muuttaisi hml. Ei oo kovin kummonen mesta, aika sisäänpäinlämpiävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh?
Höpöhöpön ymmärtämisessä vain.
Mene kuule hoitoon.
Kysy äiti hullulta. Se asuu siellä.
Vierailija kirjoitti:
En itse muuttaisi hml. Ei oo kovin kummonen mesta, aika sisäänpäinlämpiävä.
Sama(t) trolli(t) kun joskus ammoin ilmeisesti löysi ketjun. Valitettavaa.
En usko, että vastaavanlaiset kaupungit missään Suomessa olisi tässä suhteessa kovin erilaisia. Eroja löytyy sit vasta ehkä vaan Tampereella ja pääkaupunkiseudulla.