Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa Hämeenlinnasta! Onko lapsille hyvä kaupunki?

Vierailija
09.07.2018 |

Työn perässä olisi mahdollisuus muuttaa hämeenlinnasn. Haluaisin nykyistä pienempään ja rsuhallisempaan/turvallisempaan kaupunkiin (nykyisessä n 200000as). Sellanen pieni kotoisa kaupunki saisi olla.
Olemme menossa katsastamaan pitäjän parin viikon päästä. Osaisiko joku sanoa missä hyvät ala-asteet ja hyvät lapsiperheen okt-asuinalueet?
Ja onko harrastusmahdollisuudet millaiset? Onko vireä ja altiivinen kaupunki?
Hyvät puolet omasn silmään olisi koko ja sijainti. Onko ulkopuolisen helppo tulla kaupunkiin, otetaanko hyvin vastaan?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan Hämeenlinna on ulospäinlämpiävä.

Vierailija
42/47 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen täällä Hämeenlinnassa just kesäpaikalla, ei olla siis kaupungissa. Aika hitaita ovat kaupungissa tutustumaan. Aikuinen kyllä pärjää, lapsille on ikävämpää tuntea itsensä ulkopuoliseksi. Minä ole niin yltiösosiaalinen, että tutustun ihmisiin ihan kaupassa käydessäni. Minulla sattuu nyt vaan olemaan sukujuuria moneen paikkaan , ainakin täällä Hämeenlinnassa on ollut hyväksi, että täällä on oikeasti minun mummon iso sukutila ja olen huomannut olevani joka paikassa ennestään tunnettu. Meille tulee siis illalla ihmisiä istumaan keinutuoliin ja sanoo: ehtoota ! sinähän oletkin see ja sen tyttärentytär, ja mieheskin on tästä läheltä. En suosittele Hämeenlinna, ehkä liian pienet piirit. Omaa väkeä suositaan ja kaikki järjestyy helposti (remontit, sähkötyöt, auraukset, veneenhoidot,  saa ottaa soraa tienhoitoon. Saa perunota , vihanneksia , mansikoita, marjoja, apua kuljetukseen. Mutta mekin annamme itsekin apua kaikille kyläläisille. Kastelen naapurin kukat ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herää kysymys, että mitä niin valonarkaa suurin osa vastaajista harjoittaa kun pienet piirit pelottavat?

Vierailija
44/47 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muutatte Myllymäkeen, 8 ja 10 -vuotiaat pääsee oikein kivaan vanhaan puukouluun, jossa ilmapiiri on hyvä. Olen itse käynyt sitä 60-luvulla ja molemmat lapseni 90-luvulla. Olen siis palannut tutuille paikoille.

Hämeenlinna on minusta taas kiva siinä, että kun menee vaikka sinne Prismaan, aina on tuttuja. Ellei muuta niin joku työkaveri ainakin on siellä. Ja jos ahistaa, muutamalla eurolla (pikavuorolla tai junalla)  lähtee iltaa viettämään Tampereelle tai Helsinkiin ja pikavuorolla pääsee pitkin yötä takaisin.

Lisäksi vieressä on yläaste, ammattioppilaitos ja lukiot. N. kilometrin säteellä uimaranta, jäähalli, uimahalli, yleisurheilukenttä, keskustan kaikki palvelut. Motarille pääsee helposti.

Jos tekee IT töitä, eikö sitä voi tehdä suurimmaksi osaksi etänä missä vaan? Käy vaan kerran viikossa/kuukaudessa sitten toimistolla?

Vierailija
45/47 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämeenlinnassa on hämmästyttävän pienet piirit. Aivan kuin asuisit 1000 asukkaan kylässä.

Vierailija
46/47 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

> Jos tekee IT töitä, eikö sitä voi tehdä suurimmaksi osaksi etänä missä vaan? Käy vaan kerran viikossa/kuukaudessa sitten toimistolla?

Mistä ihmeestä nämä käsitykset kumpuavat? Ei, ei voi tehdä etänä. Mukava olisi, jos näin olisi, mutta ei.

Vierailija
47/47 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämeenlinnassa on hämmästyttävän pienet piirit. Aivan kuin asuisit 1000 asukkaan kylässä.

Mä en oikein ymmärrä, kuinka se on edes mahdollista, kun Hämeenlinnan kuitenkin pitäisi olla sellainen keskikokoinen kaupunki.