Miksi en laihdu?
Olen kirjoittanut ruokapäiväkirjaa jo pitemmän aikaa. Laitan tähän hyvin tyypillisen esimerkkipäivän. Mitään herkku/mättöpäiviä en pidä. Puolen vuoden aikana olen syönyt yhden kotzonen, rippijuhlissa kakkua palan ja juhannuksena 100g irtiksiä. Alkoholia en käytä. Siinä mun herkut.
Aamu: rasvaton maitorahka, piltti ja pähkinöitä, sekä esim pari riisikakkua. Tai kaurapuuro ja marjoja tai kaksi realia ja kaksi munaa.
Lounas: kasvissosekeitto tai rahka ja banaani, tai pari paahdettua ruisleipää avokadolla tms
Välipala: hedelmä
Päivällinen: kotiruokaa. Salaattia iso kasa ja kauhallinen itse lämmintä ruokaa.
Iltapala: ei aina mitään tai sitten esim puuroa, rahka tms
Liikunta: joka päivä 1-3h. Juoksen, pyöräilen, kävelen, hiihdän tms. Olen myös muuten aktiivinen, eli touhuan paljon puutarhassa, siivoan jne.
Ylipainoa 15kg ja painoa ei ole pudonnut yhtään. Kilpparit ok. Stressiä ja ahdistuneisuutta on.
Kommentit (67)
Kalorikulutusta ei kerro pelkkä vaakalukema.
Vierailija kirjoitti:
Entäs kun päivä on tällainen:
klo 6 4 dl kahvia, jossa 1/2 dl rasvatonta maitoa, pala leipää, päällä viipale juustoa
klo 11 valtava salaatti, jossa vihreää, punaista, oranssia jne (ei avokadoa, pähkinää, öljyä, ei perunaa tms.) + rasvaton rahka 1 dl (jos on jäänyt kanaa, kalaa se tähän mukaan)
klo 14 4 dl kahvia, jossa 1/2 dl rasvatonta maitoa, pala leipää, 1 tl hilloa tai hedelmän viipaleita (toisinaan, jos poika on kotona, tässä pieni annos peruskotiruokaa - sellainen jälkiruokalautasellinen)
klo 17 hedelmä, kaksi, jos pieniä tai 100 - 150 g marjoja, ei sokeria
klo 19.30 2.5 dl vaniljajugurttia (40 kcal/dl), kaksi riisikakkua, päällä tomaattia, kurkkua, juustoa
Lisäksi runsaasti vettä päivän aikana.
Minusta tällä pitäisi laihtua? :o
Sun kroppa pitää visusti kiinni rasvasta koska ei saa sitä ruokavaliosta.
Urheilija kirjoitti:
Todennäköisesti syöt liian vähän. Jotta aineenvaihdunta toimii vauhdikkaasti, pitää ruokaa saada tarpeeksi usein. Kovin myöhään illalla ei kannata syödä, mutta muuten 3-4 tunnin välein. Rahkaa lukuunottamatta ruokavaliosi vaikuttaa aika hiilaripitoiselta (kotiruoan koostumustahan tässä ei eritelty), kannattaa lisätä proteiinia ruokavalioon. Myös hyviä rasvoja pitää saada, tai elimistö pitää kovasti kiinni olemassa olevista rasvavarannoista. Rasvattomat tuotteet vaihtoon ja esim. rasvaista kalaa ruokavalioon, oliiviöljyä salaatin kanssa yms.
Nyt tuli kyllä sellasta tuubaa että huhheijaa! Oih ja voih! "Syöt liian vähän", sano vielä että käy varmasti säästöliekillä!! Jos jotain niin ap:lla on varmastikin liikaa kaloreita per päivä, siitä se on kiinni eikä mistään muusta. Kun ottaa selvää, kuinka paljon kuluttaa per päivä ja sitten rehellisesti laskee syömiset ja katsoo että päivittäin tulee vajausta vähintään -500kcal niin sitten voi odotella, että paino alkaa p i k k u h i l j a a laskemaan.
Vierailija kirjoitti:
Lihastreeni riittävällä proteiinilla olisi tehokkain rasvanpoltto, nyt käytät lihaksia energiaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihastreeni riittävällä proteiinilla olisi tehokkain rasvanpoltto, nyt käytät lihaksia energiaksi.
Sopivilla kaloreilla tietysti.
Entäs kun päivä on tällainen:
klo 6 4 dl kahvia, jossa 1/2 dl rasvatonta maitoa, pala leipää, päällä viipale juustoa
klo 11 valtava salaatti, jossa vihreää, punaista, oranssia jne (ei avokadoa, pähkinää, öljyä, ei perunaa tms.) + rasvaton rahka 1 dl (jos on jäänyt kanaa, kalaa se tähän mukaan)
klo 14 4 dl kahvia, jossa 1/2 dl rasvatonta maitoa, pala leipää, 1 tl hilloa tai hedelmän viipaleita (toisinaan, jos poika on kotona, tässä pieni annos peruskotiruokaa - sellainen jälkiruokalautasellinen)
klo 17 hedelmä, kaksi, jos pieniä tai 100 - 150 g marjoja, ei sokeria
klo 19.30 2.5 dl vaniljajugurttia (40 kcal/dl), kaksi riisikakkua, päällä tomaattia, kurkkua, juustoa
Lisäksi runsaasti vettä päivän aikana.
Minusta tällä pitäisi laihtua? :o