Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt minä olen sen päättänyt. En aio tehdä ollenkaan lapsia

Vierailija
09.07.2018 |

Olen pitkään miettinyt yrittääkö vaiko eikö. Nyt olen tehnyt sen lopullisen päätökseni. Jään lapsettomaksi 😊

Kommentit (227)

Vierailija
181/227 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten kummastuttaa se, että mikä saa naisen olemaan biologisesti haluamatta lasta? 🤔

Itse kävin jo murrosiässä kuumana vanhempiin poikiin. Kun tapasin mieheni 16-vuotiaana, tiesin haluavani naimisiin ja lapsia. 23-vuotiaana olin jo kahden lapsen äiti.

Lapseni, nyt jo koululaisia, ovat hienoin saavutus elämässäni, mutta myönnettävä toki on, että on välillä ollut aikoja että teki mieli hakata päätään seinään. Ja meillä on kuitenkin fiksut ja terveet lapset. Siis että elämä on mukavaa näin, nyt on jo tosi paljon myös omaa aikaa ym. Eli valinta oli oikea, en kadu.

Mutta mikäli olisin ehtinyt nauttia pidempään vapaasta elämästä, saattaisin ajatella toisin, mutta minulla oli todella voimakas tarve lisääntyä. Oli ihanaa olla raskaana. Lapsia olisi ehkä enemmänkin, mutta yhdessä sovittiin että meille kaksi on oikein hyvä määrä. Rahaahan lapsiin uppoaa aika paljon.

Mutta fyysisesti olisin valmis tekemään vauvoja koko ajan, sitähän varten seksikin lopulta on. :D Nyt sitten on sitä seksiä omaksi ja miehen iloksi ihan muuten vaan tottakai.

Eli eikö teille veloille tule sitä fyysistä vauvakuumetta?? Syöttekö pillereitä?

Miehellä on piuhat poikki, joten itse olen luomutilassa ja todellakin varsinkin ovulaation aikaan olisin koko ajan valmis seksiin. Muulloinkin kyllä.

Jos eläisin aikana ennen ehkäisyä, olisin varmaan synnyttänyt 20 lasta...

Hyi hitto. Ja ei, en syö pillereitä enkä käytä mitään hormonaalisia menetelmiä. Ei todellakaan ole mitään vauvkuumetta.

Ehkä sinä olet vaan kaiken vietävissä😂😂

Vierailija
182/227 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ihmisiä jotka valisevat lapsettomuuden. Ette tee sitä ainoaa juttua mikä yhdistää kaikkia edeltäjiänne viimeisen 4 miljardin vuoden ajalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/227 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vahinkoja?

Vierailija
184/227 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin olin satavarma alle 35 v etten halua lapsia . Biologinen klo alkoi vähitelleen heräämään ja löydin n 38 v miehen että pian kävi s3lväksi että haluan naimisiin ja lapsen. Aivan mielettömän virheen olisin tehnyt jos tein sterilisaation. Tosin en ikinä oo sellaista edes ajatellut. En ollut tiennytkään että äitinä olo on niin antoisaa mutta vaativaa kyllä. Kiitollinen.

Vierailija
185/227 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velat miksi ootte vauva osiossa?????? Elämä ilman lasta/lapsia olisi tyhjää ja toivotonta.

Vierailija
186/227 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pitkään miettinyt yrittääkö vaiko eikö. Nyt olen tehnyt sen lopullisen päätökseni. Jään lapsettomaksi 😊

Sen kun. Itse sinä siinä kaikkein eniten menetät.

Vierailija
187/227 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksikö velat ei sitten adoptoi niitä lapsia jostain ongelma-alueilta? No esim. siksi, että kun joku ihan oikeasti ei halua lapsia, niin lasten adoptoiminen olisi niitä lapsia kohtaan väärin. Ei-haluttujen lasten ongelmat on ihan yleisessä tiedossa, olen sellainen itsekin ja todella siitä olen saanut kärsiä. Että sitten laitettaisiin jo valmiiksi heikommassa asemassa olevia kärsimään siitä? Ei, ei käy.

En pidä lapsista, mutta en vihaa niitä tarpeeksi altistaakseni niitä omille ongelmilleni. En osaisi olla hyvä äiti, koska en halua olla äiti. Se homma vaatii omistautumista.

Vierailija
188/227 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko outo kun minusta lapsen tekeminen on päätös ja velaksi jääminen on... jotain itsestäänselvää. En usko, että kukaan oikeasti päättämällä päättää jäädä velaksi, vaan se on vain täysi selviö ja se siitä. Ellei ole kyse kumppanin painostukseen suostumisesta.

Tosin mieheni voi olla eri mieltä ja pitää omaa vasektomiaansa hyvinkin aktiivisena päätöksenä.

Et ole outo, se on sinun oma kokemuksesi. Itselleni on ollut aina itsestäänselvää haluta lapsia ja se etten niitä olisi tehnyt olisi ollut todella vaikea päätös.

Varmasti se kumpi "päätös" tuntuu itsestäänselvältä on se oikea itselle :)

Ja sitten on ne joille kumpikin tuntuu yhtä mahdolliselta, heille päätös kumpaan suuntaan tahansa on varmasti hankalampi.

Vierailija
189/227 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika lapsellista, että jotkut olettavat lapsen olevan negatiivinen juttu elämälle. Siinä kyllä mennään metsään.

En ymmärrä, mitä negatiivista lapsissa on. Itselleni lapset ovat olleet suuri ilon aihe. Olen onnellinen lapsistani.

Vierailija
190/227 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhana olet yksin pissavaipoissa , kun lapsesi eivät tule niitä vaihtamaan.

Olipa typerä kommentti. Kuvastaa hyvin velojen älykkyystasoa. Luuletko oikeasti, että lapset vaihtavat vaippoja? Sitä varten ovat hoitokodit. Oma isäni on hoitokodissa, en todellakaan vaihtele hänen vaippojaan. Käyn häntä kyllä säännöllisesti katsomassa lasteni kanssa, vähintään pari kertaa viikossa. Jos isälläni ei olisi lasta ja lapsenlapsia, niin eipä siellä kukaan kävisi. 90-vuotiaalla kun on sisarukset ja kaverit kuolleet tai ovat itsekin huonossa kunnossa. Mutta kun kukaan ei nykyään halua lapsia, niin tulevaisuuden vanhuksille ei edes kukaan vaihda vaippoja. Ne harvat ihmiset eivät halua hoitokoteihin töihin. Mutta ehkä robotit vaihtavat sinulle ne vaipat.  

Vierailija
191/227 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko outo kun minusta lapsen tekeminen on päätös ja velaksi jääminen on... jotain itsestäänselvää. En usko, että kukaan oikeasti päättämällä päättää jäädä velaksi, vaan se on vain täysi selviö ja se siitä. Ellei ole kyse kumppanin painostukseen suostumisesta.

Tosin mieheni voi olla eri mieltä ja pitää omaa vasektomiaansa hyvinkin aktiivisena päätöksenä.

Olet outo. Minusta molemmat päätökset ovat itsestään selvää. Itselleni on ollut itsestään selvä asia, että hankin lapsia. Sinulle taas on ollut itsestään selvää, ettet lapsia hanki. Mielipiteitä on monenlaisia, ja jokaisen mielipidettä on kunniotettava.

Vierailija
192/227 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jaksaa huvittaa kun tänne vauvapalstalle tullaan liput liehuen julistamaan lapsettomuuden autuutta. No ihan vapaasti jääkää lapsettomiksi, ketä edes kiinnostaa? Ei teidän valintanne ole toisilta pois mitenkään. Olen edelleen ihan mielettömän onnellinen omista lapsistani vaikka sinä et.

Aasiasta ja Afrikasta kyllä pukkaa ihmiskuntaan uutta toivoa ja tulevaisuutta. Ei suomalaisten päätökset maailmaa pelasta häntäkarvan vertaa.

Vierailija
193/227 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen kun. Itse sinä siinä kaikkein eniten menetät.

Miten voi menettää mitään, mitä ei halua? Ihmeellinen logiikka.

Vierailija
194/227 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksikö velat ei sitten adoptoi niitä lapsia jostain ongelma-alueilta? No esim. siksi, että kun joku ihan oikeasti ei halua lapsia, niin lasten adoptoiminen olisi niitä lapsia kohtaan väärin. Ei-haluttujen lasten ongelmat on ihan yleisessä tiedossa, olen sellainen itsekin ja todella siitä olen saanut kärsiä. Että sitten laitettaisiin jo valmiiksi heikommassa asemassa olevia kärsimään siitä? Ei, ei käy.

En pidä lapsista, mutta en vihaa niitä tarpeeksi altistaakseni niitä omille ongelmilleni. En osaisi olla hyvä äiti, koska en halua olla äiti. Se homma vaatii omistautumista.

No niin, tässähän se syy monien kohdalla on, mutta jos velat väittävät jäävänsä lapsettomiksi pelkästään ekologisista syistä, niin vaihtoehtona on auttaa jo olemassa olevaa lasta ja tarjota hänelle parempi elämä. Silloin ekologisesti ajatteleva velakin pääsee nauttimaan vanhemmuudesta ja auttamaan samalla kärsivää lasta.

Vierailija
195/227 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen päättänyt jäädä velaksi ja ikää nyt 31v. En vaan ole ottanut asiaa vielä miehen kanssa puheeksi.. mies ei kyllä mikään lapsirakas ole ja tuskin asia on ongelma, mutta kuitenkin.... Erohan siinä tulee jos mies haluaa lapsia. Ei voi mitään.

Kannattaa nyt pikimmiten ottaa puheeksi miehen kanssa. Mä kerroin nykyiselle miehelleni jo tapailuvaiheessa (en muista oliko nyt ekat, tokat vai kolmannet treffit), etten halua lapsia (olin 21v.) ja jos hän haluaa, niin ei kannata jatkaa. Nyt olen 30v. ja saman miehen kanssa naimisissa. Vuosi sitten mies kävi laittamassa piuhat poikki. :)

Sääliksi käy miestä, jos mielesi muuttuukin keski iän kriisin palkeilla.

Vierailija
196/227 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoruus on kiva. Vanhuus surkea ja yksinäinen.

Mut siitä vaan :)

Siitä on joku tutkimus, että se raivon tunne veloja kohtaan tulee siitä, kun isukit ja äitylit on tehneet omasta mielestään ns. moraalisesti oikein tehdessään lapsia.

Ne odottaa siitä sen takia palkintoa, koska se oli se moraalisesti oikea valinta, vaikka johtaakin ajanmenetykseen, rahanmenetykseen, vapaudenmenetykseen. Ja niiden mielestä velat tekee moraalisesti väärän valinnan, sen pitää johtaa rangaistukseen.

Se raivon tunne nousee sitten, kun sitä palkintoa ei olekaan tulossa lasten tekemisestä, eikä veloille rangaistusta. Sen takia nuo vanhemmat ulisee loputonta bingoa siitä miten velat on yksin vanhoina ja sitten kaduttaa jne, koska sen rangaistuksen on pakko tulla niiden mielestä.

Miksi nämä velat sitten ovat täällä hehkuttamassa elämänsä ihanuutta? Miksi sitä on tarve korostaa? Itselleni on ihan sama, hankkiiko joku lapsia vai ei. Itselläni on lapsia ja olen tiedostanut jo silloin kun lapsia aloin hankkimaan, että se vie aikaa ja rahaa. Vapautta en koe menettäneeni. Mutta se on kai jokaisen oma asia, mihin aikansa ja rahansa tuhlaa. En koe viettäneeni mitenkään köyhää tai tylsää elämää. Olen ollut lapseton elämäni ensimmäiset 30-vuotta. Joten sekin elämä on koettu, ei ollut minua varten.

Vierailija
197/227 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen päättänyt jäädä velaksi ja ikää nyt 31v. En vaan ole ottanut asiaa vielä miehen kanssa puheeksi.. mies ei kyllä mikään lapsirakas ole ja tuskin asia on ongelma, mutta kuitenkin.... Erohan siinä tulee jos mies haluaa lapsia. Ei voi mitään.

Jos tiedät niin miksi et kerro?

Vierailija
198/227 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka yhteiskuntaa pyörittää jos kukaan ei tee lapsia?

Vanhemmat, isovanhemmat, ja poliitikot.

Juu valitettavasti. Paavo Väyrynen varmaan pyörittää.

Vierailija
199/227 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoruus on kiva. Vanhuus surkea ja yksinäinen.

Mut siitä vaan :)

Siitä on joku tutkimus, että se raivon tunne veloja kohtaan tulee siitä, kun isukit ja äitylit on tehneet omasta mielestään ns. moraalisesti oikein tehdessään lapsia.

Ne odottaa siitä sen takia palkintoa, koska se oli se moraalisesti oikea valinta, vaikka johtaakin ajanmenetykseen, rahanmenetykseen, vapaudenmenetykseen. Ja niiden mielestä velat tekee moraalisesti väärän valinnan, sen pitää johtaa rangaistukseen.

Se raivon tunne nousee sitten, kun sitä palkintoa ei olekaan tulossa lasten tekemisestä, eikä veloille rangaistusta. Sen takia nuo vanhemmat ulisee loputonta bingoa siitä miten velat on yksin vanhoina ja sitten kaduttaa jne, koska sen rangaistuksen on pakko tulla niiden mielestä.

En tunne yhtäkään perheellistä, joka tuntisi raivon tunnetta joitain random-veloja kohtaan. Elävät elämäänsä tyytyväisinä ja keskittyvät omiin asioihinsa, kuten useimmat normaalit ihmiset ylipäänsä, oli heillä sitten lapsia tai ei. Omituista ja raivopäistä tuntuu sen sijaan olevan joidenkin vela-aktivistien loputon meuhkaaminen ja keskipisteeksi pyrkiminen ja sen olettaminen, että ihmisiä keskimäärin kiinnostaisi heidän puuttuvat lapsentekosuunnitelmansa. Kyseessä lienee viime kädessä omaa sisäistä epävarmuuden tunnetta vastaan suunnattu uskonvahvistusrituaali. Ne ihmiset, jotka ovat asiansa kanssa sinut ja tyytyväisiä, eivät määrittele itseään vapaaehtoisen lapsettomuuden eli jonkin puuttumisen kautta, vaan varsinaisten ominaisuuksiensa tai elämänarvojensa kautta. Ne ovat siis yleensä jotain, mitä on tai mitä halutaan, eikä jotain mitä ei ole eikä haluta. Aidosti ja tasapainoisesti lapsettoman elämäntavan valinneilla ei ole tarvetta meuhkata.

Vierailija
200/227 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velat miksi ootte vauva osiossa?????? Elämä ilman lasta/lapsia olisi tyhjää ja toivotonta.

EI tää oo mikään vauvaosio ku aihe vapaa😂😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän