Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt minä olen sen päättänyt. En aio tehdä ollenkaan lapsia

Vierailija
09.07.2018 |

Olen pitkään miettinyt yrittääkö vaiko eikö. Nyt olen tehnyt sen lopullisen päätökseni. Jään lapsettomaksi 😊

Kommentit (227)

Vierailija
161/227 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nooh, ehkä se on hyväkin, että nämä velanaiset jäävät lapsettomiksi. Suurin osa heistä on matalasti koulutettuja ja vähän tienaavia. Ihan tilastollisesti älykkäillä ja korkeakoulutetuilla on enemmän lapsia. Velahössötys on alempien sosiaaliluokkien muoti-ilmiö.

----------

Ei vaan toisinpäin. Mitä korkeampi koulutusaste naisella, sitä vähemmän lapsia.

T. VELA-tohtori

Jaa, minun lapsillani on opettaja, joka on tohtori ja viiden lapsen äiti. Joillakuilla noita resursseja riittää:-).

Vierailija
162/227 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nooh, ehkä se on hyväkin, että nämä velanaiset jäävät lapsettomiksi. Suurin osa heistä on matalasti koulutettuja ja vähän tienaavia. Ihan tilastollisesti älykkäillä ja korkeakoulutetuilla on enemmän lapsia. Velahössötys on alempien sosiaaliluokkien muoti-ilmiö.

----------

T. VELA-tohtori

Jaa, minun lapsillani on opettaja, joka on tohtori ja viiden lapsen äiti. Joillakuilla noita resursseja riittää:-).

Voi jestas mitä yksinkertaisuutta. VELA- tohtori puhui ehkä hieman isommasta otannasta naisia (maailman mittakaavassa), ja sitten tullaan selittämään itsestäänselvyyksiä kuinka poikkeuksiakin löytyy. Että kiitos vaan turhasta huomiostasi, mutta tehokkain väestönkasvun hillitsijä on todellakin naisten koulutustaso maailmanlaajuisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/227 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskaus, synnytys, imetys, hoivaaminen 24/7..... On siinä äidillä hommaa... Ja kaikki nimenomaan naisen vastuulla aina tai olet huono äiti.ei ihme ettei naiset tee lapsia:)

Haista nyt paska. Miehet on nykyään enemmän mukana lasten-/kodinhoidossa kuin ikinä. Se, että meille on kasvanut narskusukupolvi jolla jää lapsetkin hankkimatta pelkästään sen takia, että "elämästä tulee niiq vaikiaa" ei todellakaan ole pelkästäään miesten vika.

Ottakaa vastuuta valinnoistanne.

Äläpä lässytä. Raskaus ja synnytys on hirveetä aikaa. Sen jälkeen alkaa vauva-arki jossa vauva on äidistään täysin riippuvainen. Lisäksi äitejä kohtaan on valtavia paineita asetettu ja äiti ei saa missään nimessä tehdä mitään ilman lapsia. Sitten tulee eroja ja miehet vaihtaa kumppania ja ollaan sitten yksinhuoltajina lasten kanssa. Se on OK että mies jättää lapsensa, mutta nainen ei saa tehdä niin! Nainen ei myöskään saa olla etä-äiti tai on kamalan huono äiti!

Onpas sulla kamalaa ja katkeraa. Tsemppiä.

Vierailija
164/227 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

----------

T. VELA-tohtori

Tohtori voi tutustua vaikka Väestöliiton tutkimukseen. Lapsettomuus keskittyy alempiin sosioekonomisiin piireihin. Korkeakoulutetuista harva on lapseton.

Vierailija
165/227 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just matkustin junalla ja lentokoneella ja kummassakin rääkyi tauotta useampi kakara. Minä voin sentään laittaa kuulokkeet korviin, mutta niiden hirviöiden äidit joutuvat viemään ne kirkuvat pallerot kotiin asti. Ainakin seuraavat 18 vuotta. Ei ei ei...

Tämä sentään jaksaa huvittaa aina ja aina vain. Luuletteko te jotkut oikeasti, että lapsi rääkyy ja kakkaa housuun 18 vuotta? Kun aina tulee näitä kommentteja, että "se on sitten paskavaippojen vaihtoa seuraavat 18 vuotta, kun lapsen hankkii" tai "lapsessa on kiinni 24/7 seuraavat 18 vuotta"... Normaali lapsi käyttää vaippoja 3 vuotta. 5-vuotiaana sillä on jo omia kavereita, joiden kanssa ulkoilee ym. Kouluikäinen on jo hyvinkin itsenäinen, tekee välipalaa, peseytyy jne. Ja on usein jopa hauskaa juttuseuraa. Yli 12- vuotias on omatoimisuudeltaan aikuisen tasoa. Toki pitää katsoa perään, ettei tee mitään typerää, mutta ei vaadi vaipanvaihtoa. Koirassakin on enemmän ja pitempään kiinni kuin lapsessa. Just saying. 4 lasta, 2 koiraa, joten tiedän mistä puhun

Just saying, ei, en todellakaan luule että lapsi on vaipoissa 18 vuotta.

Vierailija
166/227 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti suomalaiset kuolee pian sukupuuttoon. Tän alueen voi sitten täyttää joku vähemmän sikiävä porukka, kuten intialaiset tai joku lähi-idän kansa.

Sen verran vajaata-eiku velaa sakkia täällä tuntuu asuvan.

Eikö se nyt millään mene tajuntaan ettei sillä ole merkitystä minkä kansalaisuuden ihmiset maailman täyttää, kun maailma ei kestä koko ihmis-apinan kaiken tuhoavaa olemassaoloa. Jos maailman sietokyky loppuu niin onko siitä kenelle iloa että mahdollisimman moni on silloin juuri suomalainen?? Pitäisi jo päästä tuosta rotu jaottelusta ja lopettaa suomalaisuudella ratsastaminen. Ei paljon ympäristöä auta tommonen ”eipä meistä mitään harmia ole ku ne on noi kaikki muut” asenne.

Vierailija
167/227 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti suomalaiset kuolee pian sukupuuttoon. Tän alueen voi sitten täyttää joku vähemmän sikiävä porukka, kuten intialaiset tai joku lähi-idän kansa.

Eikö se nyt millään mene tajuntaan ettei sillä ole merkitystä minkä kansalaisuuden ihmiset maailman täyttää, kun maailma ei kestä koko ihmis-apinan kaiken tuhoavaa olemassaoloa. Jos maailman sietokyky loppuu niin onko siitä kenelle iloa että mahdollisimman moni on silloin juuri suomalainen?? Pitäisi jo päästä tuosta rotu jaottelusta ja lopettaa suomalaisuudella ratsastaminen. Ei paljon ympäristöä auta tommonen ”eipä meistä mitään harmia ole ku ne on noi kaikki muut” asenne.

Jep, mä en ylipäätäänkään ymmärrä miksi mun pitäisi välittää siitä mitä mun kuoleman jälkeen maapallolle käy. Yritän jättää sen omalta osaltani hyvään kuntoon, mutta kuolema korjaa joka tapauksessa.

En todellakaan tee lapsia sen vuoksi, että tulevaisuudessa maapallolla olisi enemmän suomalaisia. Mitä väliä sillä olisi? En edes voisi tehdä suomalaisia lapsia koska en löydä suomalaista miestä puolisoksi. Asun ulkomailla ja tietenkin perustaisin perheen siellä paikallisen miehen kanssa. Se lienee vielä suurempi synti kuin VELAus?

Vierailija
168/227 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta velojen pitäisi toimia tässä asiassa aktiivisesti eikä vain jättää jotakin tekemättä (eli synnyttämättä): jokaisen velan pitäisi adoptoida vähintään viisi lasta niiltä ylikansoitetuilta alueilta ja keventää siten noiden alueiden taakkaa. Ei nyt saa olla itsekäs ja ajatella vain omaa mukavuutta! Hei, velat! Nyt adoptointiprosessit käyntiin!

Vierailija
169/227 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa kaikki lapsettomat jotka kuvittelevat saavansa jonkin mitalin valitsemastaan elämäntavasta. Sitten ihmettelevät miksi heitä ei ymmärretä ja kumarrella joka käänteessä. Ovat myös näreissään siitä kun lapsiperheet ovat (heidän mielestään) aina etusijalla, ja valittavat pikkuasioista esim. siitä kun joku lapsi piti kerran meteliä leikkipuistossa, ja kun muksut ovat aina heidän pyhän ja harmonisen elämänsä tiellä ruokakaupoissa, busseissa etc.

Ottavat kuitenkin jatkuvasti vaikeasti hallittavia ongelmakoiria lemmikeikseen, jotka vaativat enemmän huolenpitoa ja hyysäystä kuin lapset (jotka sentään oppivat itsenäisiksi jossain vaiheessa.) Ja rinnastavat sitten näitä rakkejaan lapsiin, ja suuttuvat kun Turre ei nyt päässytkään R-kioskiin sisälle lehtitelineisiin kuseksimaan.

Velana oleminen on nykyajan trendi. Siinä missä gluteeniton, viljaton, maidoton, lihaton, seksitön, iloton, alkoholiton, sokeriton, muoviton, televisioton etc. Niin on myös lapseton elämäntapa sitä samaa trendivillitystä. 

Lapsettomat voivat aina uskotella, että tekevät maapallolle jonkun palvelukset olemalla lisääntymättä. Ottakaa oikeasti selvää asioista. Se, että juuri sinä et lisäänny ei ole sen kummempi ekoteko kuin havunneulasen nakkaaminen kompostiin. 

Vierailija
170/227 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomat voivat aina uskotella, että tekevät maapallolle jonkun palvelukset olemalla lisääntymättä. Ottakaa oikeasti selvää asioista. Se, että juuri sinä et lisäänny ei ole sen kummempi ekoteko kuin havunneulasen nakkaaminen kompostiin. 

https://www.maailmankuvalehti.fi/2018/3/pitkat/lisaantymatta-paras

Lisääntymättä jättäminen ON suurin ekoteko, jonka ihminen voi tehdä.

Vierailija
171/227 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta velojen pitäisi toimia tässä asiassa aktiivisesti eikä vain jättää jotakin tekemättä (eli synnyttämättä): jokaisen velan pitäisi adoptoida vähintään viisi lasta niiltä ylikansoitetuilta alueilta ja keventää siten noiden alueiden taakkaa. Ei nyt saa olla itsekäs ja ajatella vain omaa mukavuutta! Hei, velat! Nyt adoptointiprosessit käyntiin!

Kannattaako tuon tason ajatuksenjuoksulla osallistua näin monimutkaisiin keskusteluihin? :D

Vierailija
172/227 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, mä en ylipäätäänkään ymmärrä miksi mun pitäisi välittää siitä mitä mun kuoleman jälkeen maapallolle käy. Yritän jättää sen omalta osaltani hyvään kuntoon, mutta kuolema korjaa joka tapauksessa.

En todellakaan tee lapsia sen vuoksi, että tulevaisuudessa maapallolla olisi enemmän suomalaisia. Mitä väliä sillä olisi? En edes voisi tehdä suomalaisia lapsia koska en löydä suomalaista miestä puolisoksi. Asun ulkomailla ja tietenkin perustaisin perheen siellä paikallisen miehen kanssa. Se lienee vielä suurempi synti kuin VELAus?

No eipä maailman nykytilaa tarvii ihmetelläkkään kun sinun lisäksi moni muukaan ei tunnu ymmärtävän miksi asioista tulisi välittää. Ja tästä päästään siihen että tuon ihmismäisen ajatusmaailman takia pallo ei lajiamme kestäkkään. Onneksi jo sodimme keskenämme ja kaivamme itseämme monin muinkin tavoin kuoppaan, niin ennenpitkää loppuuhan se elomme kun oma viisautemme ja kehittyneisyytemme kääntyy lopullisesti lajiamme vastaan tavalla tai toisella :D

Vierailija
173/227 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako tuon tason ajatuksenjuoksulla osallistua näin monimutkaisiin keskusteluihin? :D

Kyllä nimenomaan kannattaa, koska tässä ehdotetaan käytännön toimia, joilla voidaan parantaa heikompien asemaa! Adoptoimalla lapsen annat hänelle mahdollisuuden parempaan elämään. Mutta siitä taitaa olla maailmaa teoriassa pelastavalle velalle aivan liikaa vaivaa? Ja kun se oma mukavuuskin niin ikävästi kärsii...

Vierailija
174/227 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten kummastuttaa se, että mikä saa naisen olemaan biologisesti haluamatta lasta? 🤔

Itse kävin jo murrosiässä kuumana vanhempiin poikiin. Kun tapasin mieheni 16-vuotiaana, tiesin haluavani naimisiin ja lapsia. 23-vuotiaana olin jo kahden lapsen äiti.

Lapseni, nyt jo koululaisia, ovat hienoin saavutus elämässäni, mutta myönnettävä toki on, että on välillä ollut aikoja että teki mieli hakata päätään seinään. Ja meillä on kuitenkin fiksut ja terveet lapset. Siis että elämä on mukavaa näin, nyt on jo tosi paljon myös omaa aikaa ym. Eli valinta oli oikea, en kadu.

Mutta mikäli olisin ehtinyt nauttia pidempään vapaasta elämästä, saattaisin ajatella toisin, mutta minulla oli todella voimakas tarve lisääntyä. Oli ihanaa olla raskaana. Lapsia olisi ehkä enemmänkin, mutta yhdessä sovittiin että meille kaksi on oikein hyvä määrä. Rahaahan lapsiin uppoaa aika paljon.

Mutta fyysisesti olisin valmis tekemään vauvoja koko ajan, sitähän varten seksikin lopulta on. :D Nyt sitten on sitä seksiä omaksi ja miehen iloksi ihan muuten vaan tottakai.

Eli eikö teille veloille tule sitä fyysistä vauvakuumetta?? Syöttekö pillereitä?

Miehellä on piuhat poikki, joten itse olen luomutilassa ja todellakin varsinkin ovulaation aikaan olisin koko ajan valmis seksiin. Muulloinkin kyllä.

Jos eläisin aikana ennen ehkäisyä, olisin varmaan synnyttänyt 20 lasta...

Vierailija
175/227 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaan aika mulkkua hommata mukuloita. Pahimman luokan itsekeskeisyyttä.

Vierailija
176/227 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.maailmankuvalehti.fi/2018/3/pitkat/lisaantymatta-paras

Lisääntymättä jättäminen ON suurin ekoteko, jonka ihminen voi tehdä.

Maailman pelastumisen nimissä pyydän kaikkia lopettamaan elämisen.

Ei kai sitä itsekkäästi voi täällä vaan olla ja elää ja pilata kaikki.

Oikeasti suurin ekoteko olisi lopettaa holtiton kuluttaminen ja tuhkaaminen, sekä pistää stoppi aasian ja afrikan väestönkasvulle.

Mutta koska on helpompaa syyttää suomalaisia lapsia, jotka eivät syntymälleen mitään voi, niin antaa mennä nyt sitten. Koska ne 50 000 suomalaista vauvaa vuodessa on se mikä tuhoaa maapallon, ei suinkaan miljardi intialaista, kiinalaista ja afrikkalaista.

Vierailija
177/227 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten kummastuttaa se, että mikä saa naisen olemaan biologisesti haluamatta lasta? 🤔

Itse kävin jo murrosiässä kuumana vanhempiin poikiin. Kun tapasin mieheni 16-vuotiaana, tiesin haluavani naimisiin ja lapsia. 23-vuotiaana olin jo kahden lapsen äiti.

Lapseni, nyt jo koululaisia, ovat hienoin saavutus elämässäni, mutta myönnettävä toki on, että on välillä ollut aikoja että teki mieli hakata päätään seinään. Ja meillä on kuitenkin fiksut ja terveet lapset. Siis että elämä on mukavaa näin, nyt on jo tosi paljon myös omaa aikaa ym. Eli valinta oli oikea, en kadu.

Mutta mikäli olisin ehtinyt nauttia pidempään vapaasta elämästä, saattaisin ajatella toisin, mutta minulla oli todella voimakas tarve lisääntyä. Oli ihanaa olla raskaana. Lapsia olisi ehkä enemmänkin, mutta yhdessä sovittiin että meille kaksi on oikein hyvä määrä. Rahaahan lapsiin uppoaa aika paljon.

Mutta fyysisesti olisin valmis tekemään vauvoja koko ajan, sitähän varten seksikin lopulta on. :D Nyt sitten on sitä seksiä omaksi ja miehen iloksi ihan muuten vaan tottakai.

Eli eikö teille veloille tule sitä fyysistä vauvakuumetta?? Syöttekö pillereitä?

Miehellä on piuhat poikki, joten itse olen luomutilassa ja todellakin varsinkin ovulaation aikaan olisin koko ajan valmis seksiin. Muulloinkin kyllä.

Minäkin muistan rakastuttuani, kuinka minussa heräsi vahva fyysinen tarve tulla juuri sen miehen siittämäksi, vaikken itseäni minään äitihahmona pitänytkään. Hän vain teki minut fyysisesti niin onnelliseksi, että koko kroppa alkoi vaatia: tee minut raskaaksi.

Vierailija
178/227 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös vela. Lapset on suloisia, ihania ja ylipäätään rakastettavia, mutta omia en perinnöllisen sairauden takia halua. 

Vierailija
179/227 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nimenomaan kannattaa, koska tässä ehdotetaan käytännön toimia, joilla voidaan parantaa heikompien asemaa! Adoptoimalla lapsen annat hänelle mahdollisuuden parempaan elämään. Mutta siitä taitaa olla maailmaa teoriassa pelastavalle velalle aivan liikaa vaivaa? Ja kun se oma mukavuuskin niin ikävästi kärsii...

Kullä valuu elämä hukkaan vääntäessä ratakiskoista tämänkin logiikan toimimattomuutta. Mutta: jos tahtosi toteutuisi että jokaisella on 5 lasta kehitysalueelta niin se koskisi toki sitten kaikkia. No reiluja kun ollaan niin kenellä on omia esim. 2 niin adoptoivat toki sitten vain 3 ulkomailta. Pelastuuko maailma? No ei. Samat ongelmat ovat lasten lähtömaissa edelleen olemassa, lapsia syntyy liikaa ja ratkaisusi todetaan yhtä hyödylliseksi kuin vuotavan veneen tyhjentäminen. Päättele nyt jo itse loput tai lue edes ketjua taaksepäin niin löydät kyllä vastauksen jos et itse keksi miten tilanne lähtisi nousuun ja syntyvyys laskuun.

Vierailija
180/227 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 17 kun tajusin että en halua lapsia, sitä ennen olin ajatellut että varmaan joskus kun "niin kuuluu". Nyt olen 30. Olen tässä välissä muutaman kerran miettinyt asiaa, ja hetkellisesti kokenut kaihoa mutta järkisyyt voittaa halun. Tuo halu ja "ehkä" on tullut juuri silloin kun olen mennyt rakastumaan. Olen kuitenkin aina ymmärtänyt sen että rakastuneen ihmisen aivokemiat laittaa sen semmoisiin pöllyihin joiden tarkoitus on saada jatkamaan sukua. Onneksi mieli aina ollut sen verran kirkas että olen tajunnut että pitää odottaa ainakin pari kolme vuotta ja sitten miettiä uudelleen, enkä koskaan ole enää sitten voinut harkitakkaan asiaa. 

Söin e-pillereitä ikävuodet 18-26. Sen jälkeen olen ollut hormoniton (kuparikierukka) ja yllättävää kyllä, vaikka oviksen aikaan on hullun himokas niin luomuhormoneilla päätös olla hankkimatta lapsia muuttui vain entistä jyrkemmäksi eiksi. Olen kuullut joltain joskus vastaavasta kokemuksesta, mutta se oli vielä rajumpi muutos niin että hän oli halunnut pillereitä syödessään lapsia, mutta pillerit lopetettuaan enää ei. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän